Skip to content
Politică

Reforma in sistemul de invatamant: se introduc examene noi

Noua lege a educatiei a fost in centrul atentiei opiniei publice in ultimele saptamani. Dupa propunerea unui deputat PNL de a elimina evaluarea nationala si Bacalaureatul, acum se pare ca vor fi introduse noi examene.

Ministerul Educaţiei vrea să facă schimbări majore în ceea ce priveşte examenele, arata Antena 3. Reintroducerea examenului de admitere la liceu, fără a se elimina Evaluarea Naţională, introducerea Treptei a II-a în clasa a zecea şi Bacalaureat diferenţiat în funcţie de profilul liceului sunt propunerile luate în calcul la următoarea întâlnire de la Ministerul Educaţiei, de la finalul acestei luni.

Sindicatele din învăţământ asigură însă că elevii nu vor fi obligaţi să dea două examene la finalul clasei a opta.

Marius Nistor, presedinte al Federatiei Spiru Haret, a declarat la Antena 3 ca „la discutiile la care am participat nu am auzit niciun moment sa discutam de examene mai grele sau cat mai multe evaluari. Da, intr-adevar am dorit sa transam problema admiterii la liceu. (…) In rest, s-a discutat despre evaluarea care exista si in momentul de fata. S-a discutat de examenele nationale de bacalaureat sidespre admiterea la liceu. Un lucru s-a stabilit: nu vor fi obligati elevii sa dea 2 examene – evaluare nationala si admitere la liceu. Evaluarea nationala are si puncte pozitive si aspecte negative. (…)

Nu trebuie uitat ca discutiile inca se poarta. (…) Deocamdata nu s-a luat nicio decizie (n.r. despre introducerea unei trepte in clasa a zecea) (…) In momentul in care se va concretiza o propunere anume, din momentul acela putem veni cu mult mai multe amanunte. (…) Sunt discutate la nivel de propuneri, dar nu trebuie sa speriem pe nimeni ca vor fi examene mai grele

2 comentarii la “Reforma in sistemul de invatamant: se introduc examene noi

  1. “Noi examene” le trebuie elevilor noștri? N-au fost destul traumatizați și stresați la greu in paguba sanatatii lor , având ca rezultat final analfabetismul funcțional , depresiile, agresivitatea, nevrozele….si spitalele din ce in ce mai pline de somatizarile acestui stres? Ce face stresul (ca doar nu se duc cu zâmbetul pe buze la aceste examene, dusmanoase pe sănătatea lor, elevii noștri),sistemului imunitar in perioade de pandemie si in general? Știu asta cei care vin cu idei d-astea sau sunt ANALFABEȚI FUNCTIONALI si in aceasta chestiune?
    Au idee, acești “experți”, despre acest studiu din, ATENȚIE!, 2007???
    https://m.ziare.com/social/scoala-romaneasca-dauneaza-grav-sanatatii-234013
    Aici trebuia făcută demult REFORMA!!!
    Cat timp ne mai prefacem ca nu vedem ADEVĂRATELE probleme ale așa zise-i “scoli”, care au nenorocit in ultimul hal un popor și o țara ?
    Regretatul academician Solomon Marcus, matematician de geniu (deci minte logica!), filosof (deci ÎNȚELEPT!) ESENTIALIZA nenorocirea noastră, dovedita și de studiul enunțat mai sus, prin sintagma: “RĂDĂCINA RĂULUI DIN ROMÂNIA ESTE SCOALA”!!!
    V-ați uitat cu atenție in jur? Sub EFECTUL acestor cuvinte “trăim”!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *