Skip to content
Politică

Sacul de promisiuni al PSD: 0 km de autostradă. Un deputat social-democrat, prins cu temele nefăcute EXCLUSIV

observator.tv

Redacția PSnews.ro a participat, luni seara, la un eveniment la care a participat și Marius Budăi, preşedintele Comisiei de Buget Finanţe Bănci din Camera Deputaţilor.

Lăsând la o parte, însă, grandoarea acestui eveniment, ceea ce ne-a atras atenția a fost chiar prezentarea făcută de deputatul botoşănean PSD-ist.

Concret: așa cum veți putea în imaginile suprinse de redacția PSnews.ro, deputatul PSD-ist a făcut o prezentare centrată pe cele mai importante obiective strategice  pe care Guvernul român și le-a propus să le îndeplinească. Astfel, printre obiectivele menționate de acesta s-a aflat înființarea unui Centru de Excelenta în Studii în sud-estul Europei (cu termen de finalizare până la sfârșitul lunii decembrie 2018), înfiinţarea unui Fond Suveran de Dezvoltare şi Investiţii, care, potrivit acestuia, va ajuta la reindustrializarea României, o autostradă care să lege sudul României și construirea a 15 spitale regionale.

PSD promite din nou că se apucă de autostrăzi 

Ceea ce, însă, ne-a atras atenția a fost promisiunea Guvernului redactă prin vocea deputatului prezent la eveniment, potrivit căreia în țara noastră se urmărește construirea unei autostrăzi care să lege sudul României. Amintim în acest sens că, chiar daca suntem deja la jumatatea lunii octombrie, Guvernul, prin Compania de Autostrazi, a inaugurat doar putin peste o treime din cei 100 de kilometri de sosea de mare viteza pe care i-a promis pentru Centenar.

Iar asta inseamna ca, in ciuda asigurarilor date de autoritati, si in acest an, dar si in urmatorii, soferii vor continua sa circule tot pe drumuri prost intretinute si aglomerate, in conditii de risc.

In luna august, directorul Companiei Nationale de Administrare a Infrastructurii Rutiere (CNAIR) Narcis Neaga anunta ca va inaugura cate un kilometru de autostrada pentru fiecare an din cei 100 pe care ii implineste Romania, in 2018. Mai exact, intr-un interviu acordat Agerpres, Neaga a declarat:

Ideea de baza a fost ca in acest an – este prima data cand o spun si public – ne-am gandit sa dam in trafic in total 100 de kilometri de autostrada. De ce 100? Pentru ca e anul 100.

Si am zis: Ministerul Transporturilor, impreuna cu Compania Nationala de Drumuri, sa contribuie intr-un fel la Centenar. De aceea, ne-am fixat 100 de kilometri. Ca sunt 106, ca sunt 104, asta mai putin conteaza, dar sa fim la cifra de 100 in trafic.

Asta ce inseamna? Ca exista, de exemplu, o portiune de autostrada, cum ar fi cea de la intrarea in Bucuresti, de vreo 3 km si ceva, care nu este folosita. Acestia, impreuna cu cei care urmeaza sa fie dati in trafic anul acesta, contribuie la suta respectiva. De-aia am zis ‘in trafic’.

Pentru ca, teoretic, vom finaliza ca lucrari in jur de vreo 90 de kilometri. Dar, impreuna cu cei care vor fi dati in trafic, ajungem la cifra 100, o cifra simbolica”.

Parea un obiectiv ambitios. Poate chiar prea ambitios pentru institutia care n-a reusit pana acum sa inaugureze decat 38 de kilometri de autostrada din cei 100 promisi.

Mai exact, in acest an s-a deschis traficul pe 29 de kilometri din Autostrada Sebes-Turda (Loturile 3 si 4) si pe 9 kilometri din Autostrada Transilvania (adica pe podul de la Gilau peste Somesul Mic si lotul care se intinde in continuarea lui, pana la Nadaselu) . Si cam atat, deocamdata.

Marius Budăi, prins cu temele nefăcute

Revenind la prezentarea deputatului botoşănean Marius Budăi, preşedintele Comisiei de Buget Finanţe Bănci din Camera Deputaţilor, redacția PSnews.ro a fost curioasă să afle de la acesta în ce stadiu se află proiectul privind autostrada Sudului și care ar fi termenul la care ne-am putea aștepta ca acest demers să se finalizeze. Surprins de întrebarea reporterului PSnews.ro aflat la eveniment, PSD-istul Marius Budăi ne-a spus că dânsul nu deține date concrete despre acest subiect, iar informațiile prezentate sunt cele date chiar de către Guvern, fără, însă, a ne putea da vreo informație în plus.

L-am întrebat, totuși, pe deputatul botoșănean, care va fi, în opinia dânsului, avantajele de care se va bucura țara noastră după înființarea Fondului Suveran de Investiții. În acest sens facem precizarea că proiectul ordonanţei de urgenţă referitoare la înfiinţarea Fondului Suveran de Dezvoltare şi Investiţii a stârnit nemulţumire printre micii întreprinzători, care nu sunt de acord cu mai multe prevederi din lege. Preşedintele Consiliului Naţional al Întreprindeprilor Private Mici şi Mijlocii (CNIPMMR), Florin Jianu, a explicat că patronatul IMM-urilor consideră că prin acest proiect sunt introduse tot felul de derogări care creează suspiciune.

Ne dorim ca societățile comerciale de stat, care au avut profit pe ultimii 3 ani de zile în bilanțul lor, să fie introduse în acest Fond Suveran de Dezvoltare și Investiții, iar din dividentele obținute pe baza profitului acestor agenți comerciali, să fie finanțate obiectivele majore de investiții strategice pentru România.

Cu siguranță susțin acest proiect, l-am votat în Parlament. Suntem conștienți că pentru a crea convergența comercială și economică către UE, avem nevoie de investiții cât mai multe. Nu vor pleca companiile, așa cum se spune, pentru că nu au de ce, nu au nicio motivație. Din contră, mai multe fonduri de investiții înseamnă competiție”, a declarat Marius Budăi pentru PSnews.ro.

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *