Coaliția de guvernare formată din partidele PNL, USR-PLUS și UDMR a depus miercuri la Parlament programul de guvernare asumat de premierul Cîțu pentru perioada 2020-2024, potrivit turnulsfatului.ro.
În programul de guvernare Sibiul apare menționat de mai multe ori, însă câteva proiecte concrete se evidențiază, pe lângă marile proiecte de infrastructură enumerate de toate guvernele în ultimii zece ani: autostrada Sibiu-Pitești și autostrada Sibiu-Brașov.
Pentru prima dată, un program guvernamental vorbește despre realizarea de la zero a unei căi ferate și construcția unui nod modal care să lege Sibiul de Aeroportul Internațional Sibiu.
”Terminalul multimodal de pasageri aeroport – stație C.F. al Aeroportului Henri Coandă reprezintă o infrastructură care se poate multiplica la nivelul României în zonele Timișoara, Cluj-Napoca, Oradea, Sibiu, Brașov.
Tot în același context, implementarea conceptului de tren metropolitan reprezintă un veritabil exemplu de multimodalitate pentru pasageri în ariile urbane și periurbane ale orașelor precum București, Cluj-Napoca, Sibiu, Timișoara, Brașov, Iași, Craiova, Constanța”, se arată la punctul A. 6 al Programului de guvernare.
Același program mai menționează, la capitolul I. 3: ”Construirea conexiunilor feroviare la aeroporturile internaționale (București T1 și T2, Brașov, Sibiu, Oradea, Timișoara, Cluj -Napoca și Constanța)”.
Un alt proiect de importanță majoră pentru Sibiu care apare în Programul asumat de guvernul Cîțu îl reprezintă construirea jumătății sudice a centurii ocolitoare a Sibiului.
”Implementarea în baza unor parteneriate cu autoritățile administrației publice locale a unui program de construire de variante de ocolire (VO Sibiu Sud, VO Mediaș, VO Salonta, VO Arad Est, precum și alte proiecte, a căror fundamentare economico-socială le susține)”, se menționează în program, chiar la secțiunea care vorbește despre ”Principalele obiective pentru perioada 2021-2024”.
În afara celor menționate mai sus, programul guvernului Cîțu pune la loc de cinste Autostrada Sibiu-Pitești. ”Accelerarea implementării Autostrăzii Sibiu-Pitești, pe toate cele 5 secțiuni ale proiectului, fiind asigurată finanțarea nerambursabilă prin emiterea deciziei de finanțare de către Comisia Europeană – total investiție 13,7 miliarde de Lei, fără TVA – din care 2,3 miliarde de Lei, fără TVA, pentru secțiunile 1 și 5; Pregătirea proiectului- legătură DN7C Curtea de Argeș – A1 (Secțiunea 5 Sibiu-Pitești) – Râmnicu Vâlcea”, se menționează chiar la începutul capitolului dedicat transportului rutier.
Tot aici apare și autostrada Sibiu-Brașov.
”Autostrada A13, Sibiu – Brașov, în continuarea secțiunii Brașov-Bacău (125 km) – 7,1 miliarde de Lei, fără TVA, conform MGPT”, mai precizează documentul citat.
