Skip to content
Politică

SRS, despre cum își propune PSD „să cucerească inima cetățeanului” prin sondajul gigantic anunțat de Dragnea

Într-un articol publicat pe blogul personal, jurnalistul Sorin Roșca Stănescu dezbate problema „mega sondajului PSD” anunțat de președintele interimar al partidului, Liviu Dragnea.

Astfel, liderul social-democraților a anunțat ideea dorinței ca în organizațiile PSD din teritoriu, fiecare membru de partid să completeze un chestionar. Anunțul a fost făcut chiar imediat după finalizarea ședinței CExN (Comitetul Executiv Național), de zilele trecute, în care Dragnea a rămas singurul candidat pentru șefia PSD. În total ar fi vorba de 7 milioane de respondenți care ar informa astfel partidul „asupra asteptarilor reale ale populatiei”.

Potrivit jurnalistului, acest tip de sondaj este mult mai profund decât  cercetările de piață ale institutelor care nu merg, de cele mai multe ori, pe teren, și oferă rezultate care nu reflectă realitatea, ci picură fix ceea ce își doresc să audă comanditarii: „Rezultatul este manipularea masiva a opiniei publice.”, potrivit lui Roșca Stănescu.

„Cercetarea de piata proiectata de PSD, prima de acest fel in istorie, va fi ampla si profunda. Si sper, extrem de serioasa. Fara sa stiu pot presupune ca pentru formularea intrebarilor s-a facut apel la sociologi de marca”, își exprimă speranța fostul senatorul liberal. Astfel, acest demers ar putea duce PSD-ul spre modernizarea partidului și câștigarea alegerilor din 2016. Redăm mai jos, pe larg, argumentele jurnalistului:

„Mega sondajul PSD

Iata ca o idee trasnita se poate transforma intr-un proces pozitiv. Conducerea PSD a decis o nevazuta. Sa-si aleaga presedintele prin votul direct al celor cinci sute de mii de membrii. Si unde mai pui ca nu exista decat un singur candidat. Aceasta operatiune este demna de Cartea Recordurilor. Pe de alta parte, cineva, in acest partid, a fost foarte destept. Procedura de alegere se transforma intr-un mega sondaj de opinie. O cercetare de piata cum nu s-a mai vazut. Cu sapte milioane de raspunsuri.

Fiecare membru al PSD, din orase si sate, din centru si din mahala, va primi cate cincisprezece chestionare. Acestea vor trebui completate de cincisprezece persoane. Dintre care cei mai multi sunt ne-membrii ai acestui partid. In total, tinta este de sapte milioane de persoane. De persoane cu drept de vot. Ceea ce inseamna ca, in cateva zile, PSD va reusi sa efectueze cea mai ampla cercetare politica de piata din toate timpurile.

Nu stiu cine a avut ideea, dar ea este de geniu. Cu conditia de a fi finalizata. Si de ce nu ar fi? Nu este prea greu pentru un activist PSD, indiferent cat de umil este acesta, sa convinga cincisprezece persoane sa completeze un chestionar. Chiar daca acest chestionar este destul de amplu. Si este bine sa fie asa.

PSD, peste cateva zile, are sansa sa fie primul partid extrem de bine informat asupra asteptarilor reale ale populatiei. Cu alte cuvinte, va impinge gradul de cunoastere a acestor asteptari dincolo de orizontul cu care ne-am obisnuit pana acum. Pana acum, din cercetarile de piata facute de cele circa zece institute, toate lucrand cu maximum doua retele de operatori, sondaje prin care se pretinde mereu ca sunt cercetati intre 800-3000 de cetateni, alesi intr-un mod mai mult sau mai putin sofisticat, ne-am cam obisnuit sa aflam cateva raspunsuri in care avem sau nu avem incredere. Incertitudinea apare din sentimentul, din ce in ce mai pregnant, ca aceste institute de cercetare de piata, lovite de criza financiara, completeaza uneori chestionarele in bucatarie. Nu pe strada si nici macar la telefon. Si scot rezultate pe care le doreste clientul. Rezultatul este manipularea masiva a opiniei publice.

Dar care este orizontul obisnuit al acestor cercetari si al acestor raspunsuri? Aflam, daca o fi adevarat, cata incredere au oamenii in diversele institutii ale statului. Cu ce partid si cu ce lider politic doresc cetatenii sa mearga mai departe. Ce fenomene negative ii ingrijoreaza mai tare? Daca Romania se indreapta intr-o directia buna sau intr-o directie gresita. Si cam asta este tot.

Cercetarea de piata proiectata de PSD, prima de acest fel in istorie, va fi ampla si profunda. Si sper, extrem de serioasa. Fara sa stiu pot presupune ca pentru formularea intrebarilor s-a facut apel la sociologi de marca. Rezultatul, daca treaba este dusa pana la capat, va fi ca PSD devine primul partid din Romania absolut informat asupra starii de spirit a populatiei. Va sti, cu adevarat, ce asteapta omul de la aceasta clasa politica. Va sti care sunt obiectivele pe care trebuie sa le urmareasca, nu numai in campania electorala, ci si in constructia statului. Va sti cum sa cucereasca inima cetateanului. Daca va avea intelepciunea de a urma si onora, cu adevarat, dorintele si aspiratiile natiunii.

PSD devine, astfel, primul partid care are o sansa reala de a se moderniza si de a recastiga alegerile, dupa un intreg ciclu electoral in care s-a aflat la putere. Iata, asadar, ca din frontul stangii ne mai vin si vesti bune. Si asta chiar in plin circ al desemnarii noului presedinte.”, conchide jurnalistul.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *