UPDATE 14:46
UBER a transmis, luni, un drept la replică redacției de știri PSnews, pe care îl redăm în întregime mai jos:
„Uber este un serviciu digital, 100% din tranzactiile pe platforma Uber sunt inregistrate electronic, deci foarte transparent. In plus, toti soferii parteneri colaboreaza cu Uber prin intermediul unei entitati fiscale, iar pasagerii au acces la facturi fiscale pentru fiecare cursa in parte. Serviciile ca Uber aduc transparenta intr-un domeniu bazat aproape exclusiv pe numerar. In prezent, Uber e prezent in peste 20 de tari europene, iar Comisia Europeana recomanda statelor sa reglementeze si sa incurajeze astfel de aplicatii care aduc valoare adaugata pentru consumatori si orase”, Alexandra Corolea, purtator de cuvant Uber, regiunea Balcani.
––––
Inițiativa deputatului PSD Lucian Șova de a legifera serviciile platformelor online de ridesharing, sub denumirea românească de „covoiajare”, este criticată de Cofederatia Operatorilor și Transportatorilor din România (COTAR), reprezentanții acesteia susținând că este vorba despre o încercare de a proteja „interesele celor care desfășoară activități neautorizate generatoare de evaziune sau frauda fiscală”.
Vasile Ștefănescu, președintele COTAR, a declarat că dacă deputatul nu își va retrage proiectul, vor avea loc proteste.
„Observăm cu stupoare că, cu toate că în alte țări europene Uber dispare, în România găsește căi să ajungă la anumiți deputați și să refugieze. Duce la o activitatea neautorizată, fraudă și evaziune fiscală.
La noi în țară, această platformă nu este legiferată, este o taximetrie mascată, onservăm că cineva vrea să o legifereze. Exisă un dispecerat, se execută comenzi.
Observăm că începe cu covoiajare între localitati, de fiecare dată se dau tunuri la sfârșit de mandat.
Dacă domnul deputat Șova nu își retrage acest proeict, depunem cerere de protest în fața Parlamentului. Vrea să legifereze prin aceasta covoiajare între localitatăți, vrea să legalizeze aceast tip de aplicație, Uber”, a declarat președintele COTAR, la b1.ro.

COMUNICAT DE PRESA APTTI
Asociatia Profesionala a Transportatorilor in Regim de Taxi si Închiriere, membra a Federatiei Operatorilor Romani de Transport
Referitor la pozitia C.O.T.A.R fata de proiectul legii co-voiajarii depus de catre Deputatul Sova
Vasile Stefanescu, ar fi trebuit sa taca, el este cel care a instaurat cartelul in transporturile de pasageri si in regim de taxi. Tocmai el care in calitate de Presedinte al Camerei Taximetristilor incasa bani din recomandarile fara de care nu se puteau face, prelungii, viza atestatele, licentele de transport, de taxi, el vorbeste?, el care intre anii 2003 si 2008 a incasat prin Camerele Taximetristilor milioane de euro pentru o semnatura?
Vasile Stefanescu este cel, care a sustinut impreuna cu deputatii lui ,,ciubucari”, legea 168/2010, lege prin care una sau mai multe autorizatii taxi se pot cesiona catre unul sau mai multi angajati? Lege ce a adus un prejudiciu la bugetul statului de milioane de euro prin facilitarea transmiterii autorizatiilor fara a se mai platii taxe la buget.
Aceasi persoana care a avut ,,Rodell Taxi”, ,,Taxi Fly” si nu stim, cate si mai cate, firme ce le-a bagat in faliment dupa care a mutat prin cesiune totul pe firme noi unde tot el se gasea actionar, fara sa piarda nici o autorizatie.
Acelasi Vasile Stefanescu este persoana care , în calitate de Presedinte C.O.T.A.R , a boicotat miscarea anti rca din luna Septembrie, prin care se cerea scaderea tarifelor,, nesimtite”
Adevarul este ca, acest ,,Cartel”, mafiot de altfel, este zdruncinat de catre aceste firme de ride sharing care ,contrar celor afirmate de Vasile Stefanescu fac evaziune zero. Aceste firme, lucreaza doar cu entitati juridice, iar toti banii incasati sunt la vedere , toate tranzactiile sunt transparente, banii sunt inregistrati automat (din moment ce toate tranzactiile sunt facute doar online si intra in contul firmei), mai mult statul incaseaza exact cat trebuie si corect prin t.v.a-ul local si intracomunitar, prin c.a.s-ul retinut si taxe locale sau bugetare, vorbim in cazul Uberu-lui si Black Cab-ului, iar clientii nu mai pot fi inselati cu quarturi, statul cu cesiuni etc. Iar ca sa i se inchida gura acestui tatic al legilor de evaziune fiscala, cea ce plateste un taxi in comparatie cu un Uber , in plus este doar o redeventa fixata tot de el la Bucuresti de 10 lei / luna. Aceasta e ,,ciubucareala” domnule Stefanescu.
In sfarsit am reusit sa vedem cum Hotul striga Hotii
Semneaza Vicepresedinte A.P.T.T.I si F.O.R.T Lazarescu Cristian