Autoritatea pentru Protecția Consumatorilor a anunțat joi, 30 iunie, că zece operatori economici din mall-ul Băneasa din București au fost închişi temporar în urma unor nereguli grave.
Acesta a explicat că neregulile găsite la fața locului nu pot fi scuzabile sau îndreptate pe loc, fie că este vorba de servicii de înfrumusețare, fie de alimentație publică:
„O parte dintre operatorii economici verificați au fost sancționați și s-a stabilit oprirea temporară a prestării de servicii până la remedierea, cel putin a deficientelor constatate. Este trist că într-un loc atât de aglomerat operatorii economici nu au înțeles că dacă își doresc să încaseze ar trebui să ia în calcul și investiția și respectarea consumatorilor”.
Șeful ANPC a explicat care au fost neregulile constatate:
„Lipsa noțiunilor elementare de administrare a unei afaceri de alimentație publică, și aici mă refer la faptul că fluxul alimentar, fluxul tehnologic, modul în care sunt procesate alimentele, lasă de dorit la operatorii economici”, a declarat preşedintele ANPC, Horia Constantinescu
Întrebat despre neregulile în zona de alimentație, oficialul a explicat: „Nu putem procesa pește la temperatura ambientală, fiind unul dintre alimentele cele mai periculoase atunci când aceste lucruri nu sunt respectate. Noi nu putem să ne transformăm într-o autoritate eminamente de consiliere. Nu trebuie să începi o afacere, dacă nu ai noțiunile elementare ale modului în care aceasta trebuie administrată”
„Am transmis suficient de multe mesaje și credem că la acest moment, sancționarea dură a operatorilor economici și transmiterea prin intermediul presei a acestor măsuri, rămâne singura cale de a arăta și celor încă neverificați, că lucrurile trebuie aliniate la lege”, a mai spus oficialul vineri, la b1 TV.
