Situație stranie în Sectorul 2 al Capitalei. Mulți cetățeni s-au trezit că au de plătit dublu taxa de salubrizare pentru anul 2022, deși au încheiat contract. Potrivit unui comunicat de presă al Primăriei Sectorului 2, peste 200.000 de persoane au în prezent contracte de salubrizare operate de Direcția Venituri Buget Local Sector 2.
„Un proces nou lansat, care înseamnă trecerea de la taxă la tariful diferențiat în funcție de volumul și de calitatea deșeului generat, înseamnă la început de drum și nevoia de ajustare/regularizare a unor situații cum au fost cele care ne-au fost sesizate după primirea deciziilor de impunere a obligațiilor fiscale de către cetățeni”, spun reprezentanții Primăriei Sectorului 2.
Primăria dă vina pe factorul uman
Pe scurt, există situații în care cetățenii Sectorului 2 au constatat că au obligații de plată a taxei aferente serviciului de salubrizare, deși aveau încheiate contracte cu operatorul de salubritate la data primirii deciziei de impunere. „Principala cauză a acestor probleme semnalate sunt erorile de completare a datelor din contacte – de exemplu: Asociații care au declarat greșit strada de unde se ridică deșeurile (ex. cea din spatele blocului) și nu adresa imobilului; adrese completate cu erori la numărul poștal sau la numărul blocului; La case – persoane care au încheiat contract însă au neconcordanțe cauzate de acte neactualizate (ex. succesiuni neîncheiate)”, spun reprezentanții Primăriei Sectorului 2.
De aceea:
Dacă știți că aveți contract încheiat cu operatorul, însă observați că aveți de plată o taxă de salubrizare pentru cei fără contract pe anul 2022, nu veți fi impozitați. Totul se poate remedia online sau telefonic:
Pasul 1 – Transmiteți numărul, data și titularul contractului, iar situația se remediază in termen de maxim 3 zile.
Pasul 2 – Comunicarea se face online sau telefonic, pe următoarele căi:
1. Puteți completa formularul online – https://www.impozitelocale2.ro/cererideclar…/actusalub/…
2. Puteți transmite toate informațiile cerute la adresa de e-mail – salubrizare2022@impozitelocale2.ro
3. Puteți contacta DVBL la numărul unic: 031.403.99.00.
Cei care locuiți la Bloc – puteți afla detalii despre contractul dvs. (număr, data) de la administratorul blocului sau accesând platforma online: https://salubrizare.ps2.ro/utilizatori-casnici…/…
Reprezentanții Primăriei Sectorului 2 nu precizează, însă, și ce se întâmplă cu cei care au achitat deja suprataxa de gunoi.
Precizăm că PS News a încercat să ia legătura cu Primăria Sectorului 2 pentru a oferi mai multe detalii pe acest subiect, dar și cum s-a ajuns în această situație, însă până la momentul publicării acestei știri nu am primit niciun răspuns.
”În evidenţele Primăriei Sectorului 2, aproximativ 60.000 de cetăţeni nu au un contract valabil încheiat cu operatorul de salubrizare”
Primăria Sectorului 2 anunţa la începutul anului, într-un comunicat oficial, că aproximativ 60.000 de locuitori ai Sectorului vor plăti mai mult pentru ridicare, transport, depozitare deşeurilor municipale, pentru că nu au încheiat contract cu operatorul de salubrizare.
”Problematic este că vor plăti mai mult pentru serviciile prestate – o taxă specială în cuantum de 21.27 lei/persoană/lună, conform HCL nr. 361/25.11.2021. În Sectorul 2, este mult mai economic ca cetăţenii să încheie contract şi să plătească la „volumul” de deşeuri predate comparativ cu o taxă lunară per persoană”, preciza primăria.
