După presiunea restricțiilor de pandemie, consumatorii au avut un comportament descătușat, care a reversat toate trendurile specifice închiderii economiilor. Este mișcarea de bani care a antrenat rebalansări majore ale fluxurilor de capital pe burse în selecțiile sectoriale. Tot ce ținea de lumea virtuală, comunicare online și consumul realizat exclusiv domestic a fost puternic lovit în ultimul an de tranzacționare pe piețele de acțiuni, în timp ce beneficiare sunt companiile care furnizează servicii nemijlocite sau aduc oamenii împreună. Transporturile aeriene, turismul, industria de divertisment, alimentația publică și experiența shopping-ului în magazine sunt câștigătoarele relative într-o economie încă vătămată de șocul COVID.
Așa-numitul „turismul în răzbunare” („travel in revenge”), în care, la ridicarea restricțiilor, consumatorii au decis masiv să călătorească în detrimentul altor cheltuieli discreționare, a fost fenomenul surprinzător semnalat de analiști la ieșirea din „lockdown”-urile care au afectat lumea occidentală. Trenduri bursiere arată însă că nu este numai turismul cel care surprinde această nevoie de descătușare a populației. Butada „nimic nu va mai fi ca înainte” rostită în pandemie a fost brutal amendată de oamenii care și-au revendicat viețile, direcționându-și consumul către activitățile care îi aduce împreună, notează profit.ro.
La polul opus, vectorii comunicațiilor online sau a mijloacelor de a pierde mai ușor timpul de singurătate au fost aruncate peste bord de mase, antrenând o repliere a companiilor și a investitorilor din piețele financiare. Ieșirile de capital masive de pe acțiunile-vedete ale pandemiei marchează schimbările de comportament și fenomenul major al „răzbunării” post-restricții. Anul 2020 a adus profesioniștii din mai multe domenii de activitate în fața ecranelor, în teleconferințe numeroase. Acțiunea companiei cu capital chinez Zoom Video Communications (ZM) a explodat în anul 2020, însă mișcarea parabolică a fost între timp brutal amendată de investitori, iar titlurile acesteia se tranzacționează cu 85% sub maximele pe care a catapultat-o noul coronavirus. Lucrătorii au părăsit masiv teleconferințele de Zoom, iar o analiză a JP Morgan preluată de Barron’s spune că grupul ar putea fi în dificultate la reînnoirea unor contracte.

Citește articolul integral AICI.
