Andreea Paul, președinta INACO (Inițiativa pentru Competitivitate), a declarat la Puterea Știrilor că în România „există o masă largă de oameni care nu este alfabetizată tehnologic”, aceasta făcând referire la scandalul caselor self-pay din supermarketuri. La un lucru stăm totuși bine în UE, spune Andreea Paul: ponderea populației cu apetit pentru inovațiile tehnologice. „Este mai mare în România decât în alte state și acesta este atuul nostru”, spune președinta INACO.
„Reacția este una normală (n.r – întrebată de reacția românilor în scandalul Auchan). De când omenirea găzduiește revoluțiile tehnologie care schimbă complet modul în care noi muncim, comunicăm, petrecem timpul și așa mai departe, viața noastră de zi cu zi, mereu au existat lideri tehnologici, cei care au îmbrățișat aceste inovații – pornind de la motorul cu abur, electricitatea, calculatorul și internetul, astăzi inteligența artificială, realitatea virtuală augmentată, blockchain, internetul tuturor lucrurilor. Sunt cei care sunt orientați cu fața spre viitor, au o gândire anticipativă puternic dezvoltată și care se pregătesc deja pentru următoarea revoluție industrială, cea adusă de internetul creierelor sau brain net.
Există, apoi, o masă largă de oameni care nu este alfabetizată tehnologic și nu urmăresc aceste inovații tehnologice și ei se împart de obicei în două categorii de persoane, cei care tolerează și nu reacționează și cei are se opun și spun că s-ar putea să îmi convină, dar nu prea. Mai este o a treia categorie de oameni care pur și simplu nu îi interesează, poate să tune să fulgere lângă ei, nu îi interesează ce se întâmplă în această nouă lume digitală și tehnologică în economia vieții noastre de zi cu zi și este echivalentul căruțașului pe care îl vedeți pe autostrăzile din România mergând liniștiți cu fânul sau cu porumbul în căruță cot la cot cu mașinile.
Această ultimă categorie e mică, cea mai mare este categoria de mijloc a oamenilor cu competențe digitale și tehnologie reduse. Suntem pe ultimul loc constant în UE, ne batem constant cu bulgarii pentru ultimele două locuri la nivelul de competențe digitale”, a declarat Andreea Paul, președinta INACO, la Puterea Știrilor.
La ce stă România bine în UE
„La un lucru stăm, totuși, bine în UE. Ponderea populației cu apetit pentru inovațiile tehnologice este mai mare în România și acesta este atuul nostru. Cu toate că, pe ansamblul populației, competențele digitale și tehnologice sunt la nivelul la care sunt. Acel vârf de lider tehnologic cu un ridicat drag pentru ce apare nou în lume. Noi, românii, suntem ahtiați să avem ultimele generații de telefoane mobile, ultimele generații de laptopuri, ultimele generații de mașini și așa mai departe, dar sigur că această categorie a celor care își permit acest lux este redusă. Vorbim de câteva procente, probabil câte degete am la o mână.”, a mai spus aceasta.
Isteria Auchan
Una dintre cele mai dezbătute știri din ultimele zile este legată de anunțul Auchan din luna februarie, când a început refacerea liniilor de case din magazine și construirea unui parcurs 100% self check-out pentru clienți, ca parte a proceselor de modernizare și digitalizare a companiei.
Clienții vor aștepta mai puțin timp la casele de marcat, care vor fi deschise în permanență, a informat compania Auchan.
Angajații de la casele de marcat se vor îndrepta către o nouă meserie în cadrul companiei, cea de consilier, noul lor rol fiind acela de a acorda consultanță și suport clienților, a precizat compania.
Numeroase puncte de vedere au fost exprimate în legătură cu această situație, printre care și cel al unui fost casier care nu este de acord cu reacțiile negative, după cum a scris în mediul online.
„Viață de casier e groaznică”
„După cum bine știți, în ultima vreme, datorită apariției caselor de marcat self-scan în Auchan, au izbucnit reacții negative ale românilor asupra retailer-ului Auchan, chiar și George Simion și Marian Godină au avut reacții negative la acest lucru. Eu țin să contrazic toate reacțiile negative și vă spun și de ce. Eu am lucrat 3 luni de zile la Kaufland, în 2019, lucrăm atât la casă de marcat, cât și pe raion. Viața de casier e groaznică.
Pe lângă faptul că stai ore bune nemișcat în fața casei de marcat, făcând același lucru încontinuu, mai dai și de tot felul de oameni, unii mai cu chef de ceartă, alții cu întrebări stupide, alții care stau o ora să scoată banii din portofel și alții oameni care te înjură că de ce așteaptă mult la coadă. Și stresul care apare în momentul în care te pierzi la numărat banii și nu știi să dai restul de bani.
Casele self-scan sunt bine venite fix din cauza că faptului că tu că și casier nu mai ai de a face cu aspectele descrise mai sus. Clienții își scanează singuri produsele, iar „foștii” casieri stau tot timpul lângă casele self-scan pentru a ajuta clienții nepricepuți. Alți foști casieri sunt repartizați tot in magazin, dar pe alte funcții. Deci ipoteza că au fost dați oameni nevinovați afară, pică din start. Din contră, angajații au scăpat de stresul funcției de casier. Deci, ideea caselor de marcat self-scan este o idee bună și sper să fie implementată și alte magazine”, a scris acesta pe Reddit.
