Obiectivele de Dezvoltare Durabilă reprezintă un set de șaptesprezece scopuri globale interconectate care contribuie la mișcarea de trecere a societății globale către un viitor prosper, construit pe o societate mai egalitară, care coexistă pașnic într-o lume sănătoasă. Această lucrare se concentrează asupra Obiectivului de Dezvoltare Durabilă numărul patru, care are în vedere „Educația de calitate” ca fiind un pilon puternic pe care sunt construite restul ODD-urilor. Scopul acestei lucrări este de a analiza interconexiunile dintre ODD numărul patru și celelalte șaisprezece, astfel încât să reiasă beneficiile și legăturile dintre ele, făcând din educație o prioritate, deoarece formarea indivizilor reprezintă o bază în societate.
Cercetarea pentru această lucrare va fi condusă de latura calitativă, alături de cea cantitativă pentru a aduna cât mai multe date, dar și pentru a le putea analiza și discuta folosind teoria realistă, pe care se bazează majoritatea lucrărilor pe teme de relații internaționale, astfel încât să aducă o lumină importantă asupra acestei probleme vitale.
Cercetarea pentru această lucrare va fi corelațională, deoarece mi-am propus să creez o comparație între toate Obiectivele de Dezvoltare Durabilă și punctele comune dintre ele, astfel încât să pot trasa o linie paralelă care să demonstreze faptul că, chiar dacă toate ODD-urile sunt foarte importante pentru bunăstarea globală, cel de-al patrulea, care se referă la educație, este deosebit de important, deoarece prin intermediul educației suntem capabili să ne atingem toate obiectivele într-un mod mai rapid și mai eficient. Un alt scop al acestei lucrări este de a recunoaște diferite tendințe și modele în date, astfel încât să avem o abordare palpabilă atunci când discutăm acest subiect.
Introducere
Obiectivul de Dezvoltare Durabilă numărul 4[1] are ca scop asigurarea unei educații de calitate incluzive și echitabile și promovarea oportunităților de învățare pe tot parcursul vieții pentru toți, ceea ce reprezintă un drept primordial, deoarece nevoia de dezvoltare constantă a societății mondiale există deja. Se cunoaște că, prin educație, care este un proces temeinic, oamenii se pot dezvolta și pot avea idei și idealuri noi, care vor promova o evoluție constantă și stabilă. Problema în cauză este că scopul acestui ODD aduce la cunoștință faptul că educația necesită timp, timp pe care mulți oameni nu îl au și timp pe care problemele în cauză nu îl pot aștepta și vor avea loc în mod ireversibil. În același timp, posibilitățile financiare pentru a avea o educație trebuiesc vazute ca oportunități de învățare, insa se bat cap în cap cu nevoile altor ODD-uri, deoarece se consideră că dacă o familie nu are mijloacele necesare pentru a satisface alte nevoi de bază, educația trebuie lăsată în urmă, iar copiii mici trebuie să înceapă să muncească pentru a-și ajuta semenii.
Ideea prezentată mai sus este un adevăr crunt pe care o mulțime de copii trebuie să îl sufere zilnic. Oportunitățile pentru ei sunt semnificativ mai mici decât pentru alte categorii de copii, iar într-o lume normală diferențele dintre copii, indiferent de categoria socială de care sunt legați, nu ar trebui să existe. Ca și problema prezentată mai sus, ONU precizează că „progresul către o educație de calitate incluzivă și echitabilă a fost prea lent” și că „peste 200 de milioane de copii vor fi încă neșcolarizați în 2030”. Un alt fapt este că au existat multe inegalități în educație de-a lungul timpului, dar pandemia le-a adâncit. După cum se vede în prezentarea generală a ODD numărul 4 a ONU, „în țările cu venituri mici, rata de finalizare a școlarizării copiilor este de 79% în cele mai bogate 20% din gospodării”, față de doar „34% în cele mai sărace 20% din gospodării”. De asemenea, în aceeași prezentare generală se afirmă că „învățarea la distanță rămâne inaccesibilă pentru cel puțin 500 de milioane de elevi”. Acest număr este un simbol al diferențelor create în ultimul secol între oameni, iar acum trăim consecințele. Așa cum noi trăim astăzi consecințele deciziilor care au fost luate în ultimul secol, generațiile viitoare vor trebui să trăiască cu deciziile pe care societatea globală le ia astăzi.
Aceste statistici sunt sfâșietoare pentru că scot în evidență un subiect care este o realitate crâncenă pentru atât de mulți, deoarece, în afară de cele mai sărace gospodării prezentate, există încă o diferență între categoriile care se regăsesc între cele mai sărace și cele mai bogate care nu este menționată. Desigur, normal ar fi să se facă o medie între cele două și să se afle o cifră aproximativă, dar ce se întâmplă dacă cifra este semnificativ mai mică decât cea aproximativă? Realitatea tristă este că procesul lent al educației este de multe ori lăsat deoparte, deși este unul dintre puținele care va garanta un viitor mai bun și oportunități mai bune.
Analiza de conținut
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 1
Obiectivul de Dezvoltare Durabilă numărul 1 este cel prin care se dorește a pune capăt sărăciei,[2] acesta fiind unul extrem de important în ceea ce privește bunăstarea societății, pentru a putea realiza o dezvoltare constantă în toate domeniile pentru generații întregi. Este relevant să menționăm în acest moment că persoanele care trăiesc în sărăcie extremă sunt mai puține în zilele noastre decât în urmă cu câteva decenii, totuși, există încă persoane care câștigă mai puțin de 1,90 dolari pe zi, ceea ce ar trebui să fie un semnal de alarmă pentru populația de pe glob și ar trebui să găsească o modalitate de a-i ajuta pe cei aflați în nevoie. Legăturile dintre cele două puncte care fac obiectul acestei analize sunt directe și reprezintă o bază în bunăstarea oamenilor. Desigur că, dacă situația economică a unei familii nu este una bună, copiii au de suferit pentru că sunt privați de educație pentru a avea mai puține cheltuieli, însă educația este foarte importantă în majoritatea cazurilor pentru a avea un stil de viață mai bun și a nu trăi în sărăcie extremă. Cred cu tărie că aceste două ODD-uri sunt interconectate și sunt interdependente una de cealaltă pentru bunăstarea oamenilor.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 2
ODD numărul 2 reprezintă eradicarea foametei.[3] Oamenii care suferă de foamete sunt subnutriți, iar numărul acestora a crescut în ultimul timp, ceea ce este o situație îngrijorătoare, astfel că milioane de oameni suferă și ar putea fi ajutați de populația lumii. Acest ODD nu va fi atins până în 2030 dacă drumul continuă în modul în care a avansat în ultimii ani. Oamenii au nevoie de educație și de mai multe oportunități de învățare pentru a înțelege nevoile reale ale persoanelor care suferă de subnutriție și foamete, dar și persoanele care suferă de cele menționate mai sus, au alte preocupări care sunt mai importante decât educația, pentru a putea doar supraviețui. O altă legătură între cele două ODD este că oamenii au nevoie de educație pentru a crea în viitor un plan economic mai fezabil, pentru a-i ajuta pe cei care au nevoie, dar problema în cauză este că educația necesită timp pe care oamenii care suferă de foame și malnutriție pur și simplu nu îl au și nu îl pot acorda.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 3
Aspirațiile referitoare la ODD numărul 3 reprezintă asigurarea unei bune sănătăți și a bunăstării în general,[4] care cuprinde, dar nu se limitează la subiecte precum supraviețuirea în copilăria timpurie, protecția împotriva bolilor care pot fi prevenite, libertatea față de dependență, cunoașterea corpului și a drepturilor și accesul la asistență medicală. Problema pe care o atinge acest ODD este cum să se acorde aceste așa-zise beneficii normale persoanelor care au nevoie de ele, deoarece categoriile cele mai afectate sunt copiii, persoanele care trăiesc în condiții insalubre și persoanele cu probleme de sănătate mintală și abuz de substanțe. Legăturile dintre cele două ODD care sunt interconectate este faptul că se bazează una pe cealaltă pentru a aduce beneficii persoanelor care sunt implicate în ele. Pentru a avea o stare de sănătate și bunăstare bună este necesară pregătirea medicilor și a altor categorii de personal care să vină în ajutor, o astfel de pregătire necesită o bază foarte solidă de educație de calitate și, de asemenea, multe oportunități de învățare astfel încât să se înțeleagă necesitățile particulare ale fiecărei persoane. În același timp, pentru a putea avea o educație de calitate și oportunități de învățare este necesar să avem o sănătate și o bunăstare bune, deoarece, dacă nu sunt îndeplinite necesitățile din ODD numărul 3, viitorii medici și alte categorii de personal nu pot avea oportunitățile necesare pentru a beneficia de șansele pe care le oferă ODD numărul 4.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 5
ODD numărul 5 se referă la egalitatea de gen,[5] care în opinia mea este un drept care trebuie respectat pentru bunăstarea și buna funcționare a oricărei societăți, dar din păcate, în foarte multe ocazii nici măcar nu este luat în considerare, demonstrând o problemă uriașă pentru evoluția societății. Acest obiectiv este unul foarte greu de atins din cauza părții sociologice a educației, unde rolurile sunt împărțite încă din copilărie, iar diferențele continuă să crească și să divizeze oamenii pe tot parcursul vieții. „ODD numărul 5 specifică faptul că genul este o construcție socială și culturală, iar sexul este o etichetă biologică.” O căutare pe internet arată că există peste 100 de tipuri de gen pentru oameni. Este adevărat că procesul de egalitate a avansat în comparație cu alte vremuri, ceea ce se vede în procente și grafice care sunt capabile să arate faptul că mai puține femei sunt forțate să se căsătorească timpuriu și sunt încurajate să preia roluri de conducere. Cu toate acestea, din cauza pandemiei Covid-19, s-a văzut că izolarea prezintă un risc mai mare de violență față de femei și că au crescut cazurile de violență domestică.
Dreptul la egalitate de gen are diferite niveluri de încălcare, pentru care persoanele vinovate ar trebui să fie pedepsite diferit prin lege. Aceste fapte includ, dar nu se limitează la mutilarea genitală a femeilor, crimele de onoare, căsătoriile copiilor, șansele inegale de angajare și remunerare, rolurile tradiționale de gen, legile anti-avort, violența și abuzurile în atât de multe feluri. Un fapt interesant este că, în ciuda scăderii respectului și a egalității de gen observate din cauza pandemiei și a faptului că un drept fundamental este din ce în ce mai mult afectat, populația feminină luptă în număr mai mare decât populația masculină în prima linie împotriva virusului. În această notă devastatoare, ceea ce spun rândurile de mai sus este că, deși femeile ajută societatea să treacă prin pandemie cu mai puține pierderi de vieți omenești, dreptul lor fundamental la egalitate de gen este în continuare încălcat. „Ironia” acestui fapt este cu adevărat tristă datorită faptului că riscurile asumate și eforturile depuse nu sunt luate în considerare, dar societatea nu numai că a descurajat egalitatea de gen, dar distruge și pașii dificili făcuți până acum. Discriminarea de gen, numită și sexism, este prejudecata sau discriminarea bazată pe sexul sau genul unei persoane, despre care vreau să precizez că nu sunt același lucru, dar sunt legate de foarte mult timp. Această discriminare include, dar nu se limitează la violență, obiectivare, sexism instituțional, stereotipuri, limbaj sexist și hărțuire.
Legăturile dintre cele două ODD sunt deosebit de importante pentru a asigura o dezvoltare corectă și completă a societății. Prin educație, unde oamenii pot învăța o cale corectă spre eradicarea diferențelor cauzate de o formă comună de diferențiere a bărbaților față de femei, care au dăunat societății și indivizilor timp de secole. O mențiune relevantă care trebuie făcută în acest punct este că în America Latină se observă că „participarea femeilor pe piața muncii a crescut cu 5,3 puncte procentuale între 1997 și 2007, dar de atunci această tendință ascendentă a încetinit. Deși 15 țări au adoptat măsuri pentru a realiza egalitatea salarială între femei și bărbați, salariul mediu orar al bărbaților rămâne mai mare decât cel al femeilor: în sectorul serviciilor, care reprezintă cea mai mare proporție de femei pe piața muncii, femeile au salarii orare cu 19,8% mai mici decât cele ale bărbaților”. Educația, chiar dacă este nevoie de mai mult timp pentru a dezvolta un traseu de gândire, este punctul de plecare spre o societate egală care poate garanta respectul față de oameni și drepturile pe care societatea s-a luptat mult timp să le obțină. Egalitatea între toate genurile este un obiectiv deosebit de important pentru a aprecia toate evoluțiile fără a ține cont de genul care le-a realizat. Un exemplu pentru a-mi susține punctul de vedere este reprezentat de sistemul școlar finlandez, în care elevii de sex masculin sunt învățați să îndeplinească sarcini casnice pentru a învăța toate mijloacele necesare pentru a se întreține singuri și, în acest fel, pentru a contribui la eradicarea concepțiilor greșite comune față de diferențele de gen. De asemenea, fiecare elev, fără a ține cont de gen sau sex, a fost învățat să efectueze sarcini dintr-o gamă largă de posibilități care nu îi diferențiază.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 6
ODD numărul 6 a devenit un subiect deosebit de important de luat în considerare în cadrul Agendei Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă, datorită importanței apei curate în lanțul vieții umane.[6] Problema cu care omenirea s-a confruntat de-a lungul deceniilor este că, în ciuda progreselor constante care au fost realizate, un număr mare care se măsoară în miliarde de persoane încă nu beneficiază de apă și servicii de canalizare. Organizația Națiunilor Unite stipulează că, în 2017, aproximativ 2,2 miliarde de persoane nu dispuneau de apă potabilă gestionată în condiții de siguranță, iar 4,2 miliarde de persoane nu dispuneau de instalații sanitare gestionate în condiții de siguranță. De asemenea, pandemia a arătat că aproximativ 3 miliarde de persoane din întreaga lume nu dispun de facilități de bază pentru spălarea mâinilor la domiciliu, care reprezintă pilonul pentru cea mai ușoară și eficientă metodă de prevenire a bolii provocate de virusul mortal. Cu mare regret, statisticile arată că unele țări au un deficit de finanțare de peste 60% pentru atingerea obiectivelor de apă și canalizare necesare pentru prevenirea bolilor și pentru a avea o stare de sănătate de bază normală.
Statisticile arată că, în 2016, 40% din unitățile sanitare din întreaga lume nu au apă și săpun sau prosop de mâini pe bază de alcool. Lipsa apei ar putea deplasa 700 de milioane de persoane până în 2030, ceea ce ar reprezenta un progres enorm în mai puțin de un deceniu. Legăturile care există între cele două ODD importante sunt reprezentate de problemele socio-economice care apar în mod constant și care au degenerat în ultimele decenii în mod constant. De exemplu, în America Latină, conflictele legate de apă s-au înmulțit în ultimul deceniu, unde a existat un impact uriaș asupra sistemului economic, a stabilității sociale și a mediului. Țări din America Latină, cum ar fi Mexic, au început cu zeci de ani în urmă să creeze campanii pentru a educa copiii și adulții în ceea ce privește importanța apei, dar mai ales importanța de a nu irosi această resursă importantă. În calitate de elev de gimnaziu în Mexic, am participat la mai multe seminarii la școală, unde am învățat despre procesul prin care trece apa și am înțeles câteva fapte care au dus la implementarea unor soluții pentru a risipi cât mai puțină apă.
După o analiză amănunțită asupra documentelor din cadrul Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă ale Organizației Națiunilor Unite și ale Comisiei Economice pentru America Latină și Caraibe a Națiunilor Unite, am constatat că ODD numărul 6 se confruntă cu multe provocări și că importanța sistemelor acvifere diferă de la o țară la alta și de la o regiune la alta. Cu toate acestea, importanța acestei resurse este prezentă în nevoile tuturor oamenilor din toate țările la scară mondială, iar oamenii pot învăța să o aprecieze și să găsească soluții împotriva unei crize socio-economice și politice care s-a manifestat tot mai mult în timp, doar prin educație.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 7
ODD numărul 7 reprezintă asigurarea accesului la energie modernă, fiabilă, durabilă, la prețuri accesibile și la prețuri accesibile pentru toți oamenii.[7] S-au depus multe eforturi, dar acestea nu au fost suficiente și trebuie intensificate în ceea ce privește energia durabilă. Una dintre problemele aflate în discuție este reprezentată de faptul că 789 de milioane de persoane nu au energie electrică, după cum arată statisticile Organizației Națiunilor Unite din 2018. Pandemia Covid-19 a arătat că energia accesibilă și fiabilă este esențială pentru buna funcționare a unităților sanitare, însă, în 2018, 25% din aceste unități nu erau electrificate în unele țări în curs de dezvoltare. Impactul pe care pandemia l-a avut asupra tuturor sectoarelor din lumea financiară, dar a arătat și defecte și lipsuri în societăți, ceea ce a avut o legătură directă și cu Obiectivele de Dezvoltare Durabilă. În ultimul deceniu, s-a văzut că eforturile pentru energie durabilă sunt mari, însă trebuie intensificate pentru a atinge obiectivul la timp. Un studiu din 2017 arată că doar 17% din consumul de energie este regenerabilă, ceea ce, în opinia multora, este o cifră destul de mică. Rata de îmbunătățire a eficienței energetice este mai mică de 3 % în 2017, dar, în același timp, fluxurile financiare către țările în curs de dezvoltare pentru energia regenerabilă sunt în creștere, întrucât în 2017 au fost cheltuite 21,4 miliarde de euro.
Unele conexiuni între cele două ODD pot fi observate în aspectele legate de ODD numărul 7. Accesul la energie modernă, fiabilă, durabilă și la prețuri accesibile pentru toți oamenii este greu de atins până în 2030 din cauza faptului că, în regiunea Americii Latine, rata de creștere a gospodăriilor cu acces la electricitate a rămas în perioada 2010-2012 la mai puțin de 1%. Au existat mai multe idei considerate soluții, cum ar fi fuzionarea ODD nr. 7 și ODD nr. 4 pentru a atinge mai rapid obiectivele prin intermediul unui cadru de lucru comun. Eficiența ODD nu este atât de mare pe cât se aștepta din cauza unui proces constant de urbanizare care evoluează la nivel mondial, dar în America Latină se dezvoltă mai ales în Mexic și Brazilia, care, după cum stipulează Organizația Națiunilor Unite, se află ambele în primii 20 de consumatori de energie primară la nivel mondial.
Mențiunea importantă făcută în acest punct este că în America Latină a existat un proces de investiții pe scară largă în ultimii 50 de ani, astfel că 56% din energia lor provine din surse regenerabile, inclusiv hidroelectricitate. Problema în cauză este că ponderea energiei regenerabile în consumul total de energie este de numai 28%, din cauza lipsei surselor regenerabile în domeniul transporturilor.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 8
Obiectivul de dezvoltare durabilă nr. 8 are ca scop promovarea unei creșteri susținute, favorabile incluziunii și durabile, a ocupării depline și productive a forței de muncă și a muncii decente pentru toți. Problema, chiar și înainte de pandemia globală, este că creșterea economică la nivel mondial încetinea. Organizația Națiunilor Unite a declarat că, între 2010 și 2018, creșterea PIB-ului pe cap de locuitor a înregistrat o creștere de numai 2%. Anul 2019 a fost un an deosebit de dificil, din cauza creșterii PIB-ului pe cap de locuitor de 1,5 %. Odată ce a început pandemia globală, lumea s-a confruntat cu cea mai gravă recesiune economică de la Marea Depresiune, datorită faptului că se aștepta ca PIB-ul pe cap de locuitor să scadă cu 4,2% în 2020, după cum au declarat Națiunile Unite. Pandemia Covid-19 ar putea provoca echivalentul a 400 de milioane de pierderi de locuri de muncă în al doilea trimestru al anului 2020, având astfel rezultate catastrofale asupra economiei globale și ca o legătură directă cu acest obiectiv de dezvoltare durabilă și cu multe altele.
În timpul pandemiei, 1,6 miliarde de lucrători din economia informală riscă să își piardă locurile de muncă, având ca rezultat direct pierderea vieții lor normale, așa cum s-au luptat să și-o construiască de-a lungul anilor. Impactul pandemiei a fost unul vast, dar a avut numeroase repercusiuni, mai ales asupra domeniilor economice care au trebuit să fie închise sau aproape complet închise. Turismul a fost una dintre cele mai afectate ramuri, deoarece s-a confruntat cu provocări fără precedent. Sosirile de turiști internaționali în timpul pandemiei au scăzut, dar scenariile oferite de statistici au fost sumbre. Scăderea numărului de turiști se observă pentru cele două scenarii, pentru cel pozitiv, se pierd aproximativ 850 de milioane de turiști, iar pentru cel negativ, numărul este de 1140 de milioane.
Legăturile dintre cele două Obiective de Dezvoltare Durabilă sunt vaste, deoarece după un proces îndelungat de educație, foștii elevi încep să intre în câmpul muncii, însă, aceștia au nevoie de un mediu productiv pentru a produce rezultate prin folosirea întregului lor potențial. Actorii internaționali din domeniul politicilor educaționale se gândesc în permanență la soluții și ajută copiii cu posibilitatea de a se educa, dar și unii dintre ei îi ajută pe absolvenți să obțină locuri de muncă și să obțină rezultate mai bune decât cele pe care le-ar fi obținut în lipsa procesului de educație. După cum s-a văzut anterior, toate ODD-urile depind unele de altele pentru a obține un viitor mai bun, dar, în principal, acestea se bazează pe ODD numărul 4, datorită faptului că educația este, în opinia mea, cea mai importantă pentru a obține o dezvoltare. Actorii internaționali care contribuie la acest proces își oferă cunoștințele lor, care au fost obținute prin decenii de cercetare constantă și schimbări cauzate de cerințele în schimbare ale populației globale care își modifică nevoile și care o face de secole.
Un caz interesant este cel al Americii Latine, unde, în 2018, Organizația Națiunilor Unite arată că aproximativ 30% din populația acestei regiuni trăia sub pragul sărăciei. Cazul a arătat că a avea un loc de muncă nu acoperă toate responsabilitățile și îi ajută pe oameni să scape de sărăcie. Oamenii progresează diferit în funcție de locul în care se află și de oportunitățile care li se oferă. Stratul social al globului este afectat direct de investiții și de oportunitățile de muncă, însă, provocarea de a avea locuri de muncă decente pentru toți oamenii pentru a combate sărăcia va rămâne o provocare uriașă pentru regiune, deoarece este foarte greu de obținut, sau cel puțin așa pare judecând după informațiile analizate în acest moment.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 9
Cel de-al nouălea Obiectiv de Dezvoltare Durabilă vizează construirea unei infrastructuri rezistente, promovarea industrializării incluzive și durabile și încurajarea inovării. Relevanța acestui ODD este de a promova o modalitate care să ajute celelalte ODD prin prezentarea de soluții inovatoare pentru a obține rezultate mai bune în domeniile ODD, prin abordarea nevoilor multor industrii și, ca o consecință, a nevoilor directe sau indirecte ale persoanelor care lucrează în respectivele industrii. Problemele întâlnite în cazul acestui Obiectiv de dezvoltare durabilă în special sunt că creșterea industriei prelucrătoare a fost în scădere constantă din cauza tarifelor și a tensiunilor comerciale. Pandemia globală Covid-19 a încetinit și mai mult procesul, având implicații grave asupra tuturor ramurilor industriei, dar mai ales asupra ramurii aviației, care a suferit cel mai abrupt declin din istorie. Numărul de pasageri a scăzut cu peste 50% în doar câteva luni, comparativ cu aceeași perioadă a anului 2019.
Este important de menționat că finanțarea pentru industriile mici a scăzut, dar este necesară pentru supraviețuirea acestora pe tot parcursul acestei crize care a afectat întregul glob într-o perioadă de timp sensibil de scurtă. După cum menționează Organizația Națiunilor Unite, doar 35% dintre industriile mici aveau acces la credite în țările în curs de dezvoltare în perioada de dinainte de Covidiu-19, cercetarea arătând că anii vizați au fost 2006 până în 2018. De asemenea, investițiile în cercetare și dezvoltare sunt în creștere, dar ritmul de creștere trebuie să se accelereze urgent pentru a menține măreția industriei. Ritmul a arătat o creștere mare din 2010 (1,4 trilioane de dolari), până în 2017 (2,2 trilioane de dolari). Rolul crucial pe care îl joacă ODD numărul 4 în acest domeniu general reprezentat de ODD numărul 9 este acela că oamenii trebuie să învețe de la o vârstă destul de fragedă importanța de a avea o infrastructură rezistentă, cum să promoveze o industrializare incluzivă și durabilă și să încurajeze inovarea, astfel încât să poată dezvolta acest obiectiv specific. Este deosebit de important să ajutăm industriile la scară mică, deoarece acestea sunt o ramură a tabloului mai mare care reprezintă sume mari de profit, care este de mare ajutor din punct de vedere economic în aceste vremuri, pe care le-a adus pandemia globală.
Declinul multor industrii a atins un punct care în unele dintre ele nu a mai fost văzut vreodată, așa că, prin educație și căi de învățare constantă, oamenii pot afla mai multe despre posibilitățile de a readuce aceste industrii la capacitățile pe care le aveau înainte de pandemie și chiar să accelereze aspecte precum creșterea producției, ajutorul financiar pentru industriile mici, investițiile în cercetare și dezvoltare și multe altele. Viitorul poate arăta foarte bine dacă actorii internaționali responsabili de politicile educaționale iau măsuri cât mai curând posibil pentru a crea noi oportunități durabile.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 10
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 10 se concentrează pe reducerea inegalităților în interiorul statelor, dar și între țări. Sarcina care a venit odată cu acest ODD este una enormă, similară cu celelalte sarcini din celelalte ODD. Ceea ce diferențiază acest ODD de altele este reprezentat de multitudinea de grupuri vulnerabile care suferă de inegalitate, care poate adopta multe forme, cum ar fi rasa, vârsta, sexul, genul, orientarea sexuală, starea de sănătate, localizarea geografică, religia, statutul de migrare, dizabilitatea, vârsta, indigeneitatea, clasa socială, etnia și venitul, printre altele. Există destul de multe moduri care se concentrează pe măsurarea conceptului și a activităților de inegalitate, însă cel mai eficient mod de măsurare a acesteia este coeficientul Gini. Acest coeficient măsoară distribuția veniturilor în rândul populației. Rezultatele sunt citite ca „0” pentru egalitate perfectă și „1” pentru inegalitate perfectă. Rezultatele care se situează între cele două poziții măsoară cât de mare este inegalitatea. O altă problemă care trebuie abordată printre inegalități este marginalizarea. Marginalizarea reprezintă discriminarea sau excluderea persoanelor de la a beneficia și de a participa pe deplin în sau din spațiile sociale, economice și politice. Această problemă este văzută atât ca o ramură a inegalității, cât și ca o problemă de sine stătătoare.
Soluțiile pentru această problemă generală sunt măsurate la diferite niveluri, la nivel local, național, regional și internațional. Perspectiva generală este că valorile societății trebuie să fuzioneze și trebuie să vizeze un obiectiv comun pentru a dezvolta în mod egal toți oamenii. Solidaritatea este una dintre cele mai importante valori pentru rezultatele viitoare și pentru modul în care acestea vor afecta societatea în deceniile următoare. O modalitate eficientă de a ne apropia de obiectivul ODD numărul 10 este educația, astfel, de exemplu, este important ca persoanele care trăiesc în sărăcie să aibă acces la creștere economică, pentru care au nevoie de egalitate pentru a putea urma o educație care să îi ajute să se dezvolte. În același timp, oamenii au nevoie de legi și practici egale și incluzive care să sprijine întreaga comunitate globală. Educația de bază pentru principii precum solidaritatea, încrederea, siguranța sau sustenabilitatea se regăsesc în școli, ceea ce face ca educația să fie cel mai relevant ODD pe această latură.
De asemenea, persoanele dezavantajate, și vulnerabile trebuie protejate pentru ca acestea să își atingă potențialul maxim pentru a crea o lume mai bună. Un program de educație exact axat pe nevoile și specialitățile acestora este, în opinia mea, o soluție excelentă, însă, normalizarea programului respectiv va fi foarte dificilă la scară socială, deoarece oamenii au concepții greșite care afectează mental cele mai vulnerabile persoane, creând și mai multe acțiuni în direcția unei societăți inegale.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 11
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 11 se referă la modernizarea orașelor și a așezărilor umane pentru a le face incluzive, sigure, rezistente și durabile. Adevărul este că, înainte de începerea pandemiei Covid-19, 24% din populația urbană locuia în mahalale în 2018. Un alt fapt îngrijorător este că pandemia s-a răspândit mai ales în zonele urbane, care sunt cele mai populate, cu toate acestea, impactul este enorm. Statisticile ONU menționează că peste 90% din cazurile de Covid-19 sunt în zonele urbane.
O altă mențiune care este relevantă în acest moment nu este legată de pandemie, ci de infrastructura urbană, care nu este pregătită pentru dimensiunile locuitorilor orașelor. Astfel, doar jumătate din populația urbană a lumii avea acces convenabil la transportul public (maxim 500-1000 de metri), în 2019. Un alt fapt îngrijorător este că, din cauza poluării aerului, s-au înregistrat 4,2 milioane de decese premature în 2016. Acest fapt este legat de problema faptului că doar 47% din populația urbană trăiește la o distanță de 400 de metri de mers pe jos de spații publice deschise.
Legăturile dintre cele două ODD-uri nu sunt deloc surprinzătoare, este obligatoriu pentru subiectul modernizării orașelor și așezărilor umane incluzive, sigure, rezistente și durabile, deoarece lecțiile de viață care au pornit de la probleme precum schimbările climatice, afectează oamenii care contribuie la acestea, dar într-un mod indirect, prin simpla trăire, acțiune care afectează întreaga populație a globului, iar copiii trebuie să fie aduși cât mai repede în acest subiect. Importanța educației și a conștientizării la ODD numărul 11 se înțelege de la sine, datorită faptului că doar prin educație se va conștientiza și se vor găsi soluții la problemele existente, dar și prin educație oamenii vor înțelege că regulile și legile care există sunt puse acolo pentru binele nostru și în acest fel le vor respecta pentru a trăi într-o lume mai bună. Este obligatoriu ca oamenii să se învețe, atât pe ei înșiși, cât și pe cei tineri, despre importanța pe care o aduce modernizarea orașelor și a așezărilor umane în sensul incluziunii, al siguranței, al rezilienței și al durabilității, pentru a avea un stil de viață mai bun și un mod de viață mai sănătos, care, în cele din urmă, va prelungi viața, ceea ce reprezintă unul dintre principalele obiective umane.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 12
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 12 se referă la asigurarea unor modele de consum și de producție durabile, care s-au schimbat în ultimele decenii. Înainte ca pandemia de Covid-19 să lovească lumea, schimbând majoritatea vieții noastre de zi cu zi, lumea a continuat să utilizeze resursele naturale într-un mod nesustenabil. În 2010, amprenta materială globală reprezenta 73,2 miliarde de tone, având astfel o creștere enormă în 2017, ajungând în felul acesta la 85,9 miliarde de tone. Implicațiile Covid-19 au reprezentat o oportunitate de a dezvolta planuri de redresare care să contribuie la construirea unui viitor mai durabil. În perioada de doi ani (2017-2019), 79 de țări și Uniunea Europeană au raportat mai mult de o politică de promovare a consumului și producției durabile. Deșeurile electronice au crescut în ultimul deceniu cu 38%, un procent uriaș care va marca cu siguranță o eră a consumerismului. Problema principală este că mai puțin de 20% din aceste deșeuri au fost reciclate în perioada în cauză (2010-2019)
Unele conexiuni între cele două ODD pot fi observate în aspectele legate de ODD numărul 7. Accesul la energie modernă, fiabilă, durabilă și la prețuri accesibile pentru toți oamenii este greu de atins până în 2030 din cauza faptului că, în regiunea Americii Latine, rata de creștere a gospodăriilor cu acces la electricitate a rămas în perioada 2010-2012 la mai puțin de 1%. Au existat mai multe idei considerate soluții, cum ar fi fuzionarea ODD nr. 7 și ODD nr. 4 pentru a atinge mai repede obiectivele prin intermediul unui cadru de lucru comun. Eficiența ODD nu este atât de mare pe cât se aștepta din cauza unui proces constant de urbanizare care evoluează la nivel mondial, dar în America Latină se dezvoltă mai ales în Mexic și Brazilia, care, așa cum stipulează Organizația Națiunilor Unite, se află ambele în primii 20 de consumatori de energie primară la nivel mondial.
Mențiunea relevantă care trebuie făcută în acest moment este că în America Latină a existat un proces de investiții pe scară largă în ultimii 50 de ani, astfel că 56% din energia lor provine din surse regenerabile, inclusiv hidroelectricitate. Problema în cauză este că ponderea energiei regenerabile în consumul total de energie este de numai 28%, din cauza lipsei surselor regenerabile în domeniul transporturilor. Aceste statistici sunt sfâșietoare pentru că scot în evidență un subiect care este o realitate cruntă pentru lume, deoarece, în afară de faptul că avem statistici care arată o mare problemă, există încă o diferență între categoriile de deșeuri care dăunează mediului nostru care nu este menționată. O modalitate eficientă de a ne apropia de obiectivul ODD nr. 16 este educația, astfel, de exemplu, este important ca oamenii să fie conștienți de deșeurile pe care le produc, care dăunează planetei, dar și propriei lor vieți în viitor. În același timp, oamenii au nevoie de legi și practici egale și incluzive care să sprijine întreaga comunitate globală. Educația de bază pentru principii precum solidaritatea, încrederea, siguranța sau sustenabilitatea se regăsesc în școli, făcând astfel din educație cel mai relevant ODD din această parte.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 13
ODD numărul 13 reprezintă obligația de a lua măsuri urgente pentru a combate schimbările climatice și impactul acestora. În acest moment, este interesant să facem o comparație între două perioade. Prima se referă la perioada de dinaintea pandemiei globale, iar cea de-a doua la perioada dificilă a Covid-19. Înainte de pandemie, comunitatea globală s-a ferit de angajamentele necesare pentru a inversa criza climatică. Este foarte important de menționat că 2019 a fost al doilea cel mai cald an înregistrat vreodată. Se estimează că temperaturile globale vor crește cu până la 3,2 grade Celsius până în 2100, ceea ce reprezintă o schimbare enormă.
Epoca Covid-19 ar putea duce la o scădere de 6 % a emisiilor de gaze cu efect de seră pentru 2020, ceea ce este încă departe de 7,6 %, care reprezintă reducerea anuală necesară pentru a limita încălzirea globală la 1,5 grade Celsius. Faptul îngrijorător este că doar 85 de țări au strategii naționale de reducere a riscului de dezastre aliniate la cadrul SENDAI. Problema finanțării combaterii schimbărilor climatice este că investițiile în combustibili fosili continuă să fie mai mari decât cele în activități climatice. De exemplu, în 2016, investiția în combustibili fosili a fost de 781 de miliarde de dolari, iar în ceea ce privește finanțarea globală pentru climă, de numai 681 de miliarde de dolari. Importanța ODD numărul 4 în acest moment este de a crește gradul de conștientizare și, de asemenea, de a găsi soluții pentru a încetini, sau chiar, într-un scenariu perfect, pentru a inversa procesul de încălzire globală la care au contribuit toți oamenii. Este imperios necesar să se unească aceste două ODD pentru a putea crede că este posibil să se atingă obiectivul în cauză. Cele două ODD trebuie să fie legate în mod special datorită faptului că acțiunile pe care le întreprindem astăzi vor afecta lumea de mâine, iar cifrele înfricoșătoare arată că ne îndreptăm dintr-o direcție periculoasă spre una catastrofală, care poate fi schimbată doar prin studii și prin conștientizare, pentru care ODD numărul 4 este punctul principal în acest cadru.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 14
ODD numărul 14 se concentrează pe conservarea și utilizarea durabilă a oceanelor, mărilor și resurselor marine pentru o dezvoltare durabilă. Acest ODD mi-a atras atenția datorită importanței sale vaste în viața umană, dar și datorită faptului că este în mod constant lăsat în urmă. Înainte de Covid-19, acidificarea oceanelor a continuat să amenințe mediile marine și serviciile ecosistemice și s-a calculat că, în mai puțin de 100 de ani, sistemul oceanic va suferi o creștere de 100-150% care va afecta mai mult de jumătate din viața marină. De la începutul pandemiei globale, a avut loc o reducere drastică a activității umane, care poate oferi sistemului oceanic o schimbare, chiar dacă foarte mică, pentru a se recupera. În același timp, este deosebit de important să menționăm faptul că zonele globale de biodiversitate marină cheie acoperite de zone protejate au crescut. Procentul a crescut de la 30,5 % în 2000, la 44,8 % în 2015, ajungând la 46 % în 2019. O altă contribuție importantă în acest moment este reprezentată de pescuitul durabil care contribuie la PIB. Cert este că doar 97 de țări au semnat acordul privind măsurile de competența statului portului, primul acord internațional obligatoriu privind pescuitul ilegal, nedeclarat și nereglementat.
Legătura dintre ODD este că ODD numărul 14 are nevoie de o contribuție uriașă din partea ODD numărul 4, deoarece numai prin educație omenirea va găsi o modalitate de a proteja planeta și de a crește gradul de conștientizare cu privire la ceea ce trebuie făcut și ceea ce nu trebuie făcut în ceea ce privește conservarea și utilizarea durabilă a oceanelor. Este important de menționat că cunoștințele se bazează pe educație, care poate proveni din mai multe surse, cum ar fi familia, televiziunea, articolele, cărțile, dar mai ales școala.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 15
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 15 se concentrează pe protejarea, refacerea și promovarea utilizării durabile a ecosistemelor terestre, pe gestionarea durabilă a pădurilor, pe combaterea diversificării, pe stoparea și inversarea degradării terenurilor și pe stoparea pierderii biodiversității.[15] Înainte ca pandemia globală să lovească globul, schimbând brusc stilul de viață al majorității oamenilor, lumea nu reușea să atingă obiectivele propuse pentru 2020 în vederea stopării pierderii biodiversității. Peste 31 000 de specii erau amenințate cu dispariția, ceea ce reprezintă mai mult sau mai puțin de 27 % din cele 116 000 de specii care au fost evaluate în Lista Roșie a IUCN. O mențiune importantă este că traficul de animale sălbatice perturbă ecosistemele și contribuie la răspândirea bolilor infecțioase. Este foarte posibil ca pangolinii să fie intermediarul prin care s-a transferat coronavirusul, după cum spune ONU, iar echivalentul a 370000 de pangolini au fost confiscați la nivel global între 2014 și 2018. Un alt fapt important este că suprafețele forestiere continuă să scadă într-un ritm alarmant, determinat în principal de expansiunea agricolă. Problema este că, în fiecare an, peste 10 milioane de hectare de pădure sunt distruse, după cum spune ONU că s-a întâmplat între 2015 și 2020. De asemenea, două miliarde de hectare de terenuri de pe pământ sunt degradate, afectând mai mult sau mai puțin de 3,2 miliarde de oameni, ducând speciile pe cale de dispariție și intensificând schimbările climatice. Partea tristă a acestei povești este că doar o treime din cele 113 țări erau pe cale să își atingă obiectivul național de integrare a biodiversității în planificarea națională.
Legăturile dintre cele două ODD sunt relevante, datorită faptului că este obligatoriu ca subiectul promovării sustenabilității să fie introdus în toate programele școlare, deoarece lecțiile de viață care au pornit de la probleme precum schimbările climatice, defrișările, deșertificarea, degradarea terenurilor și pierderea biodiversității, printre altele, vor afecta întreaga populație a globului, iar copiii trebuie să fie introduși cât mai repede în acest subiect.
Importanța educației și a conștientizării la ODD numărul 15 se înțelege de la sine, datorită faptului că doar prin educație se va conștientiza și se vor găsi soluții la problemele existente, dar și prin educație oamenii vor înțelege că regulile și legile care există sunt puse acolo pentru binele nostru și în acest fel le vor respecta pentru a trăi într-o lume mai bună.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 16
Aspirațiile privind ODD numărul 16 sunt reprezentate de promovarea unor societăți echitabile, pașnice și favorabile incluziunii. Aspectele generale se bazează, dar nu se limitează la accesul egal la justiție și la informații juridice pentru toți, justiție în timp util, legi dinamice și actuale, eliminarea corupției și, în principal, eliminarea violenței împotriva copiilor. Categoriile cele mai afectate de problemele pe care le vizează ODD numărul 16 sunt copiii, femeile, persoanele fără acte de identitate și populațiile vulnerabile în general.
Legăturile dintre cele două ODD sunt inevitabile, deoarece una o afectează pe cealaltă, astfel încât, pentru a realiza egalitatea în drepturi a oamenilor, pare să existe o nevoie constantă de oportunități de învățare pentru a înțelege contextul populațiilor vulnerabile care sunt reprezentate de ODD numărul 16. Există, de asemenea, o nevoie de educație de calitate pentru a putea apăra drepturile și a aplica legea acolo unde este necesar, astfel încât persoanele vulnerabile să nu fie folosite sau ca alte persoane să nu mai profite de ele. În același timp, consider că aceste două categorii au o legătură socială puternică care are la bază bunăstarea unei societăți care reprezintă un pas uriaș spre modernizarea și dezvoltarea constantă a societății și a spațiului respectiv în care trăiesc toate categoriile de persoane. Educația este foarte importantă în realizarea justiției sociale și juridice pentru că fără o bază educațională puternică, partea societății care se ocupă de astfel de cazuri nu poate avea rezultate bune sau cel puțin ar avea rezultate mai proaste decât ar fi avut dacă s-ar fi acordat prioritate ODD numărul 4.
Obiectivul de dezvoltare durabilă numărul 17
ODD numărul 17 prevede că este obligatoriu să se consolideze mijloacele de punere în aplicare și să se revitalizeze parteneriatul global pentru dezvoltare durabilă.[17] Înainte ca pandemia Covid-19 să schimbe drastic viețile la nivel global, AOD netă a totalizat 147,4 miliarde de dolari în 2019, cifră care a rămas aproape neschimbată față de 2018, după cum precizează ONU. Important este că ajutorul pentru Africa a crescut cu 1,3% față de 2018. Implicațiile Covid-19 sunt că au existat remitențe către țările cu venituri mici și mijlocii, care reprezintă un colac de salvare economică pentru multe gospodării sărace, care se preconizează că vor scădea. În 2019, cifra a fost de 554 de miliarde de dolari, iar în 2020 de 445 de miliarde. Investițiile străine directe la nivel mondial ar urma să scadă cu până la 40 % în 2020, iar numărul de abonamente de bandă largă fixă la 100 de locuitori în 2019 a fost de 33,6 în țările dezvoltate și de 11,2 în țările în curs de dezvoltare. Adevărul este că finanțarea internațională pentru date și statistici a fost de 690 de milioane de dolari în 2017, ceea ce reprezintă doar jumătate din ceea ce ar fi trebuit să fie.
Unele conexiuni între cele două ODD pot fi observate în problemele din ODD numărul 17, care stipulează lipsa de finanțare, care reprezintă un punct comun cu ODD numărul 4. Finanțarea este un punct de bază care trebuie să fie finalizat cât mai curând posibil pentru ca cele două ODD-uri să realizeze punctele mai mici din pachet pentru a putea lua în considerare măcar o realizare generală a obiectivului.
Actorii internaționali care sprijină acest proces își oferă cunoștințele lor, care au fost obținute prin decenii de cercetare constantă și schimbări cauzate de cerințele în schimbare ale populației globale care își modifică nevoile și care o face de secole. În această nouă eră a tehnologiei, nevoile trebuie să fie satisfăcute doar pentru a putea exista în lumea virtuală.
Cert este că procesele educaționale și de conștientizare pot fi ajutate foarte mult de inovațiile tehnologice care se bazează pe datele colectate. Bineînțeles, că pentru a face acest lucru și pentru a putea ajuta la îndeplinirea altor ODD-uri există o nevoie enormă de fonduri care pot fi guvernate cu instrumente educaționale. Punctul important pe care l-am văzut în această comparație este că datele și statisticile adunate au fost colectate datorită educației și vor fi folosite pentru a dezvolta noi politici care vor ajuta globul și locuitorii săi, dar această acțiune se poate face doar prin intermediul SDG numărul 4. Un alt aspect de care trebuie să ținem cont este că ODD numărul 4 poate fi îmbunătățit prin ODD numărul 17, prin fonduri și analiza datelor.
Rezultate
După cum ne-a arătat analiza, se poate observa că toate Obiectivele de Dezvoltare Durabilă sunt interconectate și sunt deosebit de importante pentru dezvoltarea globală preconizată până în anul 2030, astfel încât societatea globală să poată trăi într-o lume mai bună, cu oportunități mai bune, în special pentru noile generații, care vor conduce viitorul nostru. Dinamica Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă este deosebit de importantă atunci când se discută despre planurile globale pentru viitor, deoarece în cadrul Obiectivelor de Dezvoltare Durabilă promovate de Organizația Națiunilor Unite se află oportunitatea unei lumi mai egalitare, care să se potrivească tuturor. Importanța planului pe 15 ani este una vastă, chiar dacă o cale plină de provocări așteaptă lumea datorită complexității planului în sine, dar, trebuie să ținem cont de faptul că, chiar dacă planul este foarte complicat, acesta este totuși realizabil dacă populatia este capabila să facă un efort comun, deoarece scopul acestui plan este menit să atingă propriul beneficiu pe termen lung.
Concluzie
În concluzie, toate Obiectivele de Dezvoltare Durabilă sunt legate între ele, deoarece se arată că este imposibil ca unul dintre ODD-uri să obțină o viziune și un progres complet fără ODD numărul 4, care are ca scop atingerea unor scopuri educaționale. Consider cu tărie că, pentru a obține o schimbare relevantă, societatea trebuie să fie educată în domeniul respectiv, printre care să primească oportunitățile corecte pentru progresul menționat mai sus.
Chiar dacă toate Obiectivele de Dezvoltare Durabilă sunt extrem de relevante pentru bunăstarea societății pentru generațiile viitoare, cred totuși că trebuie să punem accentul pe ODD numărul 4, astfel încât oamenii să fie educați cu privire la importanța ODD-urilor, deoarece am observat că există încă mase mari de oameni care nu înțeleg pe deplin ajutorul pe care ODD-urile îl conferă societății.
Abstract
The Sustainable Development Goals represent a set of seventeen interlinked global purposes to help shift the global society into a prosperous future built on a more equalitarian society that peacefully coexists in a healthy world. This paper focuses on the Sustainable Development Goal number four, which regards the “Quality Education” as a strong pillar on which the rest of the SDGs are built. The aims of this paper are to review the interconnections between SDG number four and the other sixteen so to observe the benefits and the ties between them, making education the priority as the formation of individuals represents a basis in the society.
The research for this paper will be led by the qualitative side, mixed with the quantitative one in order to gather as much data as possible, but also to be able to analyse it and discuss it using the realist theory, on which most of the papers on international relations subjects are based on so to shine an important light on this vital issue.
The research for this paper will be correlational, as I have intended to create a comparison between all of the Sustainable Development Goals and the common points between them so to be able to draw a parallel line which demonstrates the fact that even if all of the SDGs are very important for the global well-being, the fourth one which is regarding education is particularly important because through education we are able to reach all of our aims in a faster and more efficient manner. Another aim for this paper is to recognise different trends and patterns in the data so to have a palpable approach when discussing this subject.
Introduction
The Sustainable Development Goal number 4[1] stands to ensure inclusive and equitable quality education and to promote lifelong learning opportunities for all, which is a primordial right as the need for the constant development of the world society already exists. It is known that through education, which is a thorough process, people are able to develop and to have new ideas and ideals that will promote a constant and steady evolution. The issue at hand is that the goal for this SDG is that education takes time, time that a lot of people do not have and time that the issues at hand cannot wait and will irreversibly happen. At the same time, the possibilities needed to have an education are learning opportunities are battling with the needs of other SDGs, since the thought is that if a family does not have the means to fulfill other basic needs, education must be left behind and small children must start working to help their family.
The idea presented above is a harsh truth that a lot of children have to suffer on a daily basis. The opportunities for them are significantly less than for other categories of children, and in a normal world the differences between children, irrelevant of that social category they are linked to should not exist. As the problem presented above, the UN specifies that “the progress towards an inclusive and equitable quality education was too slow” and that “over 200 million children will still be out of school in 2030”. Another fact is that there have existed a lot of inequalities in education throughout time, but the pandemic has deepened them. As seen in the UN overview of SDG number 4, “in low-income countries, children’s school completion rate is 79% in the richest 20% of households”, as to just “34% in the poorest 20% of households”. Also, in the same overview it is stated that “remote learning remains out of reach for at least 500 million students”. That number is a symbol of differences created over the last century between people and now we are living the consequences. As we are living today the consequences of the decisions that have been taken over the past century, future generations will have to live with the decisions that the global society is taking today.
These statistics are heartbreaking because they shine light upon a subject that is a crewel reality to so many because other than the poorest households presented, there still is a difference between the categories that are found between the poorest and richest categories that is not mentioned. Of course, the normal thing would be to have an average between the two and find out an approximative number, but what if the number is significantly lower than the approximation? The sad reality is that the slow process of education is a lot of the times left aside, even though it is one of the few that will guarantee a better future and better opportunities.
Content analysis
Sustainable Development Goal number 1
Sustainable Development Goal number 1 is to end poverty,[2] which is an extremely important one as to the wellbeing of society in order to be able to achieve a constant development in all fields for generations. It is relevant to mention at this point that people that live in extreme poverty are fewer nowadays than decades ago, however, there still are people that earn less than $ 1.90 a day which should be a red flag to the population on the globe and should find a manner to help those in need. The connections between the two points that are object of this analysis are direct and represent a basis in the wellbeing of people. Of course, that if the economic situation of a family isn’t a good one, the children suffer because they are being deprived of education in order to have fewer expenses, however education is very important in most cases in order to achieve a better lifestyle and not live in extreme poverty. I strongly believe that these two SDGs are interconnected, and they are inter-dependent on each other for the wellbeing of people.
Sustainable Development Goal number 2
SDG number 2 is to eradicate hunger.[3] People that suffer from hunger are malnourished and the numbers have sadly increased in the recent past, which is a worrying situation, thus millions are suffering and could be aided by the population of the world. This SDG will not be achieved by 2030 if the path continues in the manner that it shifted in the past years. People need education and more learning opportunities in order to understand the actual needs of the people that suffer from malnourishment and hunger, but also the people that suffer from the mentioned above have other concerns that are more important than education in order just to survive. Another connection between the two SDGs is that people need education in order to create in the future a more feasible economic plan in order to aid the people that need this help, but the issue at hand is that education takes time that people that are suffering from hunger and malnourishment simply do not have and cannot spare.
Sustainable Development Goal number 3
The aspirations regarding SDG number 3[4] represent the insurance of good health and well-being in general, which comprehends, but is not limited to subjects as surviving early childhood, protection of preventable diseases, freedom from addiction, knowledge of the body and rights and access to health care. The issue that this SDG touches is how to grant these so-called normal benefits to people in need of them because the most affected categories are children, people living in unsanitary conditions and people with mental health issues and substance abuse. The connections between the two SDGs that are interconnected is that they are based on one another to benefit the people that are involved in them. In order to have good health and well-being it is necessary to prepare doctors and other personnel to come as an aid, such preparation requires a very strong basis of quality education and also many learning opportunities so to understand the particular necessities of each person. At the same time, in order to pe able to have quality education and learning opportunities it is necessary to have good health and well-being because if the necessities of SDG number 3 are not met, the future doctors and other personnel cannot have the needed opportunities to benefit from the chances that SDG 4 offers.
Sustainable Development Goal number 5
SDG number 5 refers to gender equality,[5] which in my opinion is a right that must be respected for the well-being and well-functioning of any society, but sadly, in a lot of occasions is not even taken into consideration, demonstrating a huge problem for the evolution of the society. This goal is a very difficult one to reach because of the sociological part of education, where the roles are divided since early childhood and the differences continue to grow and to divide people throughout live. “SDG number 5 specifies that gender is a social and cultural construct, and that sex is a biological label.” A search through the internet shows that there are over 100 gender types for humans. It is true that the process of equality has advanced in comparison with other times, which is seen in percentages and graphics that are able to show the fact that fewer women are forced into early marriage and are encouraged to take leadership roles. However, due to the Covid-19 pandemic, it has been seen that lockdowns are presenting a bigger risk of violence towards women and cases of domestic violence have been increasing.
The gender equality right has different levels of violation, for which the people that violate them should be punished differently by law. These violations include, but are not limited to female genital mutilation, honor killings, child marriages, unequal employment opportunities and pay, traditional gender roles, anti-abortion laws, violence and abuse in so many ways. An interesting fact is that despite the decrease of respect and of gender equality seen because of the pandemic, and the fact that a basic right is being more and more tangled with, the female population is fighting in larger numbers than the male population on the front lines against the virus. On this devastating note, what the lines above say is that, even though women are helping the society to go through the pandemic with fewer life loss, their basic right of gender equality is still being tangled with. The “irony” of this fact is truly saddening due to the fact that the risks taken, and the efforts made are not only taken into consideration, but the society has not only discouraged gender equality, but is also destroying the difficult steps taken so far. The gender discrimination, also called sexism, is the prejudice or discrimination based on a person’s sex or gender, which I want to specify that are not the same thing but have been linked for a very long time. This discrimination includes, but is not limited to violence, objectification, institutional sexism, stereotypes, sexist language, and harassment.
The connections made between the two SDGs are especially important in order to assure a correct and thorough development in the society. Through education, where people can learn a correct path towards eradicating the differences caused by a common form of differentiating men from women that have harmed the society and the individuals for centuries. A relevant mention to be made at this point is that in Latin America it is seen that “women’s participation in the labor market increased by 5.3 percentage points between 1997 and 2007, but since then this uptrend has slowed. Although 15 countries have adopted measures to achieve wage equality between women and men, the average hourly wages of men remain higher than those of women: in the service sector, which accounts for the largest proportion of women in the labor market, women earn hourly wages 19.8% lower than men’s.” Education, even if it takes more time to develop a thinking path, is the starting point towards an equal society that can guarantee the respect towards people and rights that society has struggled for a long time in obtaining. The equality between all genders is an especially important goal in order to appreciate all developments disregarding the gender that has been making them. An example to maintain my point of view is represented by the Finnish school system, where the male students are taught to undertake household tasks in order to learn all the necessary means to maintain themselves and in this manner help to eradicate the common misconceptions towards differencing genders. Also, every student, disregarding the gender or sex was taught to undertake tasks from a wide range of possibilities that do not differentiate them.
Sustainable Development Goal number 6
SDG number 6 has become an especially important topic to take into consideration for the Sustainable Development Goal Agenda due to the importance of clean water in the human chain of life.[6] The issue that humanity has confronted throughout decades is that despite the constant progress that has been made, a large number that is measured in billions still lack water and sanitation services. The United Nations stipulate that around 2.2 billion people lacked safely managed drinking water in 2017 and 4.2 billion people lacked safely managed sanitation. The pandemic has also shown that around 3 billion people worldwide lack the basic handwashing facilities at home, which is the pillar for the easiest and most effective method for preventing the disease caused by the deadly virus. It is with great regret that the statistics show that some countries have a funding gap of more than 60% for achieving the water and sanitation targets needed to prevent diseases and having a normal basic health up-keeping.
The statistics show that in 2016, 40% healthcare facilities worldwide have no soap and water or alcohol-based hand rug. The water scarcity could displace 700 million people by 2030, which would be an enormous progress in less than a decade. The connections that exist between the two important SDGs are represented by socio-economic issues that keep occurring and that have degenerated over the last decades constantly. For example, in Latin America, water-related conflicts have increased in the last decade, where there has been a huge impact over the economic system, social stability and the environment. Countries in Latin America, such as Mexico started decades ago to create campaigns in order to educate children and adults in regard to the importance of water, but mostly the importance of not wasting this important resource. As a student in middle school in Mexico I have participated in several seminars at school, where we learned about the process that water goes through and understood several facts that lead to implementing some solutions in order to waste as little water as possible.
After a thorough analysis on documents from the United Nations Sustainable Development Goals and from the United Nations Economic Commission for Latin America and the Caribbean I found that SDG number 6 faces many challenges, and that the importance of aquifer systems differs from country to country and from region to region. However, the importance of this resource is present in the needs of all people in all countries at a worldwide scale, and people can learn to appreciate it and find solutions against a socio-economic and political crisis that has shown itself more and more in time, only through education.
Sustainable Development Goal number 7
SDG number 7 stands for ensuring access to affordable, reliable, sustainable, and modern energy for all people.[7] There have been many efforts, but they have not been enough and need scaling up on sustainable energy. One of the issues at hand is represented by the fact that 789 million people lack electricity, as it is shown by the 2018 United Nations statistics. The Covid-19 pandemic has shown that affordable and reliable energy is critical for the well-functioning of health facilities, however, in 2018, 25% of such facilities were not electrified in some developing countries. The impact that the pandemic has affected all the sectors in the financial world, but also has shown flaws and lacks in societies, which has had a direct connection with the Sustainable Development Goals as well. Through the last decade it has been seen that efforts towards sustainable energy are mare, however, they need to be stepped up in order to reach the goal in time. It is shown by a study in 2017 that only 17% of the energy consumption is renewable, which in many people’s opinion is quite a low figure. The improvement rate of energy efficiency is lower than 3% in 2017, but, at the same time, the financial flows to developing countries for renewable energy are increasing, as 21.4 billion were spent in 2017.
Some connections between the two SDGs can be seen in the issues of SDG number 7. The access to affordable, reliable, sustainable, and modern energy for all people is hard to reach until 2030 due to the fact that, in the Latin American region, the growth rate of households with access to electricity remained in 2010-2012 at less than 1%. There have been several ideas seen as solutions, such as merging SDG number 7 and SDG number 4 in order to achieve the goals faster by working in a common work-frame. The efficiency of the SDG is not as high as expected due to a constant urbanization process that is evolving worldwide, but in Latin America it is developing mostly in Mexico and Brazil, which, as stipulated by the United Nations, are both in the top 20 primary energy consumers globally.
The important mention made at this point is that there has been a large-scale investment process during the last 50 years in Latin America, thus 56% of their energy comes from renewable sources, including hydroelectricity. The issue at hand is that the share of renewable energy in total energy consumption is only 28%, due to the lack of renewable sources in transportation.
Sustainable Development Goal number 8
SDG number 8 aims to promote sustained, inclusive, and sustainable growth, full and productive employment, and decent work for all.[8] The issue even before the global pandemic is that economic growth worldwide was slowing down. The United Nations stated that the GDP per capita growth between 2010 and 2018 witnessed a growth of only 2%. 2019 was an especially difficult year, due to the 1.5% GDP per capita growth. Once the global pandemic began, the world faced the worst economic recession since the Great Depression, due to the fact that the GDP per capita was expected to decline by 4.2% in 2020, as the United Nations stated. The Covid-19 pandemic could cause the equivalent of 400 million job losses in the second quarter of 2020, having in this manner catastrophic results upon the global economy, and as a direct connection to this and many more Sustainable Development Goal.
During the pandemic, 1.6 billion workers in the informal economy risk losing their jobs, having as a direct result the loss of their normal lives, as they struggled to build them throughout the years. The impact of the pandemic was a vast one, but had many repercussions, mostly on the economic areas that had to be closed, or almost completely closed. Tourism was one of the most affected branches, as it was facing unprecedented challenges. International tourist arrivals during the pandemic were lowered, but the scenarios delivered upon the statistics were gloomy. The decrease in numbers is seen for the two scenarios, for the positive one, around 850 million tourists are lost, and for the negative one, the number is 1140 million.
The connections between the two Sustainable Development Goals are vast, because after a lengthy process of education, the former students begin to enter the labor field, however, they need a productive environment in order to produce results by using their full potential. The international actors in education policies are constantly thinking of solutions and aiding the general population of children with the possibility of education, but also some of them are helping the graduates to get jobs and obtain better results than they would have obtained without the process of education. As previously seen, all the SDGs are dependent on one another in order to obtain a better future, but mostly, they are having a base on SDG number 4, due to the fact that education is, in my opinion, the most important one in order to obtain a development. The international actors that are aiding this process are offering their knowledge, that has been obtained through decades of constant research and shifts caused by the changing demands of the global population that is modifying its needs and has been doing so for centuries.
An interesting case is the Latin American one, where, in 2018, the United Nations shows that around 30% of the population of this region lived below the poverty line. The case has shown that having a job does not cover all the responsibilities and helps people escape from poverty. People progress differently by the location they are in and by the opportunities that they are presented. The social layer of the globe is affected directly be investments and work opportunities, however, the challenge of having decent jobs for all people in order to combat poverty will remain a huge challenge for the region, as it is very difficult to obtain, or at least seems that way by judging from the information analyzed at this point in time.
Sustainable Development Goal number 9
The nineth Sustainable Development Goal targets to build resilient infrastructure, promote inclusive and sustainable industrialization and foster innovation.[9] The relevance of this SDG is to promote a way that helps the other SDGs by presenting innovative solutions in order to obtain better results in the fields of the SDGs, by addressing the needs of many industries, and as a consequence the direct or indirect needs of people working in said industries. The problems encountered with this particular Sustainable Development Goal are that the manufacturing growth was declining constantly due to tariffs and trade tensions. The Covid-19 global pandemic has slowed even more the process having serious implication on all branches of the industry, but mostly the aviation branch has suffered the steepest decline in history. The passenger numbers have dropped by more than 50% in just a few months, compared to the same period of 2019.
It is important to mention that the financing for small-scale industries has dropped, but is needed for their survival throughout this crisis that has affected the entire globe in a noticeably short period of time. As the United Nations mentions, only 35% of the small-scale industries had access to credit in developing countries in pre-Covid-19 times, as the research shows that the years targeted were 2006 until 2018. Also, the investments in R&D are growing, but the growth spree needs to accelerate urgently in order to maintain the greatness of the industry. The growth has showed a large increase since 2010 (1.4 trillion dollars), to 2017 (2.2 trillion dollars). The crucial part that SDG number 4 plays in this general area represented by SDG number 9 is that people must learn from a quite early age the importance of having resilient infrastructure, how to promote inclusive and sustainable industrialization and foster innovation so to be able to develop this particular goal. It is particularly important to help the small-scale industries because they are a branch of the larger picture that represents large sums of profit, that is of great help economically speaking in these times of need that the global pandemic has brought.
The decline of many industries has reached a point that in some of them has not been seen ever, so, through education and constant learning paths, people can learn more about the possibilities to bring these industries back to the capabilities that they had before the pandemic, and even accelerate issues as manufacturing growth, financial aid for the small-scale industries, investment in R&D, and many more. The future cand look very bright if the international actors in charge of education policies take action as soon as possible in order to create new sustainable opportunities.
Sustainable Development Goal number 10
SDG number 10 is focused on reducing inequality within and among countries.[10] The task that came along with this SDG is an enormous one, similar to the other tasks in the other SDGs. What differentiates this SDG to others is represented by the multitude of vulnerable groups that are suffering from inequality, that can adopt many forms, such as race, age, sex, gender, sexual orientation, health status, geographic location, religion, migration status, disability, age, indigeneity, class, ethnicity and income, between other. There are quite a few manners which focus to measure the concept and activities of inequality, however the most effective manner to measure it is the Gini coefficient. Said coefficient measures the distribution of income among population. The results are read as a “0” for perfect equality and a “1” for perfect inequality. The results that are located between the two positions measure how big inequality is. Another problem to tackle among inequality is marginalization. Marginalization is the discrimination or exclusion of people from benefiting and participating fully in or from social, economic, and political spaces. This issue is seen both as a branch of inequality and as a sole-standing issue.
Solutions for this general problem are measured at different levels, locally, nationally, regionally, and internationally. The general perspective is that the values of society must merge and must aim for a common goal to develop in an equal manner all people. Solidarity is one of the most important values for the upcoming results and the way that these will affect society in the decades to come. An effective manner to get closer to the goal of SDG number 10 is education, thus, for example, it is important for people that are living in poverty to have access to economic growth, for which they need equality in order to be able to pursue an education that will help them develop. At the same time, people need equal and inclusive laws and practices that support the entire global community. The basic education for principles such as solidarity, trust, safety, or sustainability are found in schools, thus making education the most relevant SDG on this side.
Also, disadvantaged, and vulnerable people must be protected in order for them to achieve their maximum potential in order to create a better world. An exact education program that is focused on their needs and specialties is, in my opinion a great solution, however, the normalization of said program is going to be very difficult on a social scale, as people have misconceptions that affect mentally the most vulnerable people, creating even more actions towards and inequal society.
Sustainable Development Goal number 11
SDG number 11 refers to upgrading cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable.[11] The fact is that, before the Covid-19 pandemic started, 24% of the urban population was living in slums in 2018. Another disturbing fact is that the pandemic spread mostly in the urban areas, which are the most populated ones, however, the impact is enormous. The UN statistics mention that over 90% of the Covid-19 cases are in urban areas.
Another mention that is relevant at this point in time is not tied to the pandemic, but to the urban infrastructure, that is not prepared for the sizes residents of cities. Thus, only half of the world’s urban populations had convenient access to public transport (maximum 500-1000 meters), in 2019. Another disturbing fact is that due to air pollution, there have been registered 4.2 million premature deaths in 2016. This fact is tied to the issue that only 47% of urban population lives within 400 meters walking distance to open public spaces.
The connections between the two SDGs are not surprising at all, it is mandatory for the topic of upgrading cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable, because the life lessons that have started from issues as climate change, are affecting people that contribute to it, but in an indirect manner, by just living, action that is affecting the whole population of the globe and children must be brought into this subject as soon as possible. The importance of education and raising awareness at SDG number 11 is self-understood, due to the fact that only through education, awareness will be raised, and solutions will come to the problems at hand, but also through education people will understand that the rules and laws that exist are put in place there for our own good, and in that manner they will respect them in order to live in a better world. It is mandatory for people to teach both themselves and their young of the importance brought by upgrading cities and human settlements inclusive, safe, resilient and sustainable in order to have a better lifestyle and a healthier way of living that will in the end extend lives, which is one of the primary human goals.
Sustainable Development Goal number 12
SDG number 12 refers to the ensurance of sustainable consumption and production patterns that have shifted through the last decades.[12] Before the pandemic of Covid-19 hit the world, changing most of our day-to day lives, the world continued to use natural resources in an unsustainable manner. In 2010, the global material footprint represented 73.2 billion tons, thus having an enormous growth in 2017, reaching in the manner 85.9 billion tons. The implications of Covid-19 represented an opportunity to develop recovery plans that help build a more sustainable future. In the period of two years (2017-2019), 79 countries and the European Union reported more than one policy to promote sustainable consumption and production. The electronic waste has grown in the last decade by 38%, a huge percentage that will surely mark a consumerism era. The main issue is that less than 20% of such waste has been recycled in the period in cause (2010-2019)
Some connections between the two SDGs can be seen in the issues of SDG number 7. The access to affordable, reliable, sustainable, and modern energy for all people is hard to reach until 2030 due to the fact that, in the Latin American region, the growth rate of households with access to electricity remained in 2010-2012 at less than 1%. There have been several ideas seen as solutions, such as merging SDG number 7 and SDG number 4 in order to achieve the goals faster by working in a common work-frame. The efficiency of the SDG is not as high as expected due to a constant urbanization process that is evolving worldwide, but in Latin America it is developing mostly in Mexico and Brazil, which, as stipulated by the United Nations, are both in the top 20 primary energy consumers globally.
The relevant mention to be made at this point is that there has been a large-scale investment process during the last 50 years in Latin America, thus 56% of their energy comes from renewable sources, including hydroelectricity. The issue at hand is that the share of renewable energy in total energy consumption is only 28%, due to the lack of renewable sources in transportation. These statistics are heartbreaking because they shine light upon a subject that is a crewel reality to the world because other than having statistics that show a big problem, there still is a difference between the categories of waste that are harming our environment that is not mentioned. An effective manner to get closer to the goal of SDG number 16 is education, thus, for example, it is important for people to be aware of the waste that they are causing, that is harming the planet and as well as their own lives in the future. At the same time, people need equal and inclusive laws and practices that support the entire global community. The basic education for principles such as solidarity, trust, safety, or sustainability are found in schools, thus making education the most relevant SDG on this side.
Sustainable Development Goal number 13
SDG number 13 stands for the obligation of taking urgent action to combat climate change and its impacts.[13] It is of interest at this point in time to have a comparison between two periods. The first one refers to the period before the global pandemic, and the second one is during the hard times of Covid-19. Before the pandemic, the global community shied away from commitments required to reverse the climate crisis. It is very important to mention that 2019 was the second warmest year on record. Global temperatures are projected to rise by up to 3.2 degrees Celsius by 2100, which represents an enormous change.
The era of Covid-19 could result in a 6% drop in greenhouse gas emissions for 2020, which is still short of 7.6%, which is the annual reduction required to limit global warming to 1.5 degrees Celsius. The concerning fact is that only 85 countries have national disaster rick reduction strategies aligned to the SENDAI framework. The issue with climate finance is that investment in fossil fuels continues to be higher than the investment in climate activities. For example, in 2016, the investment in fossil fuel was of 781 billion dollars, and of only 681 billion dollars in global climate finance. The importance of SDG number 4 at this point is to raise awareness and also to figure out solutions to slow down, or even in a perfect scenario reverse the process of global warming to which all the people have contributed to. It is imperative to join these two SDGs in order to be able even to think possible to achieve the goal in cause. The two SDGs must particularly be linked due to the fact that the actions that we take today will affect the world of tomorrow and the scary figures show that we are shifting from a dangerous direction to a catastrophical one that can be changed only through studies and raising awareness, for which SDG number 4 is the primary point in the framework.
Sustainable Development Goal number 14
SDG number 14 is focused on conserving and the sustainable use of the oceans, seas and marine resources for sustainable development.[14] This particular SDG has caught my attention because of its vast importance in human life, but also by the fact that it is constantly left behind. Before Covid-19, ocean acidification continued to threaten marine environments and ecosystem services, and it has been calculated that in less than 100 years, the oceanic system will suffer a rise of 100-150% that will affect more than half of marine life. Since the global pandemic started, there has been a drastic reduction in human activity, that can offer the oceanic system a change, even if very small, to recuperate. At the same time, it is particularly important to mention that the global marine key biodiversity areas covered by protected areas have increased. The percentage grew from 30.5% in 2000, to 44.8% in 2015, reaching 46% in 2019. Another important contribution at this point in time is represented by the sustainable fisheries that contribute to GDP. The fact is that only 97 countries signed the agreement on port state measures, the first binding international agreement on illegal, unreported and unregulated fishing.
The connection between the SDGs is that SDG number 14 needs a huge contribution from SDG number 4, because only through education mankind will find a manner to protect the planet and raise awareness on the dos and don’ts in matter of conserving and having a sustainable use of the oceans. It is important to mention that knowledge relies on education, which can come from multiple sources, such as, family, TV, articles, books, but mainly school.
Sustainable Development Goal number 15
SDG number 15 is focused on protecting, restoring and promoting a sustainable use of terrestrial ecosystems, sustainably manage forests, combat diversification, and halt and reverse land degradation and halt biodiversity loss.[15] Before the global pandemic hit the globe, changing abruptly the lifestyle of most people, the world was falling short of the targets proposed for 2020 to halt biodiversity loss. Over 31000 species were threatened with extinction, and that represents more or less 27% of the 116000 species that were assessed in the IUCN Red List. An important mention is that wildlife trafficking disrupts ecosystems and contributes to the spread of infectious diseases. Pangolins are very possibly the intermediary the transferred the coronavirus, as the UN says, and the equivalent of 370000 pangolins were seized globally between 2014 and 2018. Another important fact is that forest areas continue to decline at an alarming rate, driven mainly by agricultural expansion. The issue is that each year, over 10 million hectares of forest are destroyed, as the UN said that happened between 2015 and 2020. Also, two billion hectares of land on earth are degraded, affecting more or less 3.2 billion people, driving species to extinction and intensifying climate change. The sad part in this story is that only a third of 113 countries were on track to achieve their national target to integrate biodiversity into national planning.
The connections between the two SDGs are relevant, due to the fact that it is mandatory for the topic of the promotion of sustainability to be introduced in all scholar curriculums, because the life lessons that have started from issues as climate change, deforestation, desertification, land degradation and biodiversity loss, between others, will affect the whole population of the globe and children must be brought into this subject as soon as possible.
The importance of education and raising awareness at SDG number 15 is self-understood, due to the fact that only through education, awareness will be raised, and solutions will come to the problems at hand, but also through education people will understand that the rules and laws that exist are put in place there for our own good, and in that manner they will respect them in order to live in a better world.
Sustainable Development Goal number 16
The aspirations regarding SDG number 16 are represented by the promotion of just, peaceful, and inclusive societies.[16] The general aspects are based on, but not restricted to equal access to justice and legal information for all, timely justice, dynamic and current laws, ending corruption, and mostly ending violence against children. The most affected categories of the problems that the SDG number 16 is meant for children, women, people without ID and general vulnerable populations.
The connections between the two SDGs are inevitable because one affects the other one, thus in order to achieve the equal rights of people there appears to be a constant need of learning opportunities in order to understand the background of the vulnerable populations that are represented by SDG number 16. There is also a need of quality education in order to be able to defend the rights and apply the law where it is needed so that vulnerable people are not used or that other people won’t take advantage of them anymore. At the same time, I consider that these two categories have a strong social connection that has a basis in the well-being of a society that represents a huge step towards the modernization and the constant development of said society and space in which all the categories of people live. Education is very important in the attainment of social and juridical justice because without a strong educational basis, the part of the society that handles such cases cannot have good results, or at least would have worse results than it would have had if SDG number 4 would be prioritized.
Sustainable Development Goal number 17
SDG number 17 states that it is mandatory to strengthen the means of implementation and revitalize the global partnership for sustainable development.[17] Before the Covid-19 pandemic changed lives at a global range drastically, the net ODA totalled 147.4 billion dollars in 2019, number that has remained almost unchanged from 2018, as the UN says. The importance is that aid to Africa rose by 1.3% from 2018. The implications of Covid-19 are that there have been remittances to low- and middle-income countries, which represent an economic lifeline for many poor households that are projected to fall. The number in 2019 was of 554 billion dollars, and in 2020 of 445 billion. The global foreign direct investment was expected to decline up to 40% in 2020, and the fixed-broadband subscriptions per 100 inhabitants in 2019 was of 33.6 in developed countries and of 11.2 in developing countries. The fact is that international funding for data and statistics was of 690 million dollars in 2017, which represents only half of what the number should have been.
Some connections between the two SDGs can be seen in the issues of SDG number 17, that stipulate a lack of funding, which represent a common point with SDG number 4. Funding is a basic point that must be completed as soon as possible in order for the two SDGs to achieve the smaller points in the package in order to even consider a general achievement of the goal.
The international actors that are aiding this process are offering their knowledge, that has been obtained through decades of constant research and shifts caused by the changing demands of the global population that is modifying its needs and has been doing so for centuries. In this new era of technology, the needs must be fulfilled just to be able to exist in the virtual world.
The fact is that the educational and awareness raising processes can be helped a lot with the technological innovations that are based of the data gathered. Of course, that in order to do that, and to be able to help other SDGs be fulfilled there is an enormous need of funding that can be governed with educational tools. The important point that I have seen in this comparison is that the data and statistics gathered have been gathered due to education and will be used to develop new policies that will help the globe and its inhabitants, but this action can be done only through SDG number 4. Another aspect to have in mind is that SDG number 4 can be improved by SDG number 17, through funds and the analysis of data.
Results
As the analysis has shown us, it can be observed that all of the Sustainable Development Goals are interconnected, and are particularly important for the global development which is expected by the year 2030 so that the general global society will be able to reside in a better world, with better opportunities, especially for the new generations, which are going to lead our future. The dynamics of the Sustainable Development Goals are particularly important when discussing the global plans for the future because within the Sustainable Development Goals promoted by the United Nations lies the opportunity for a more equalitarian world that will suit all of us. The importance of the 15-year plan is a vast one, even though a path full of challenges awaits the world due to the complexity of the plan itself, but, we must take into account the fact that even if the plan is very complicated, it is still reachable if the global citizens are able to make a joint effort, as the aim of this plan is intended to reach their own benefit on the long term.
Conclusion
In conclusion, all the Sustainable Development Goals are linked between each other because it is shown that it is impossible for one of the SDGs to obtain a full vision and progress without SDG number 4 which is aimed to achieve educational purposes. I strongly consider that in order to obtain a relevant change, society must be educated in said area, among with receiving the correct opportunities for the progress mentioned above.
Even though all the Sustainable Development Goals are extremely relevant for the wellbeing for society for the generations of the future, I still believe that we must reach an emphasis on SDG number 4 so that people can be educated with the importance of the SDGs because I have observed that there are still large masses of people that do not fully comprehend the aid that the SDGs confer to society.
Ștefăniță Puiu
Centrul de Studii Europene – SNSPA
