Skip to content
Opinii & Analize

Pirahna, un fel de „Izoleta Doi”

Bogdan Stoica

În caz că n-ai văzut, sau ai văzut dar ai crezut că sunt imagini din Ucraina: ni s-a scufundat un Pirahna5. Știu că sună a banc, dar faimosul transportor militar de trupe american, care poartă numele unui pește fioros, nu are flotabilitate. Așa că s-a dus la fund, în Dunăre, ca un bolovan, odihnească-se în pace.

Cred că merita redeschisă discuția despre Pirahna, un transportor făcut pentru alte condiții meteo și alte reliefuri decât România, dar care s-a comandat pe scară mare. Asta deși aveam și noi un produs rezonabil: Saur, făcut la Uzina Mecanică Moreni. Și cu flotabilitate, și cu abilități de deplasare în pantă și în rampă, unde Pirahna se descurcă la fel de prost ca în apă.

Nu vreau să știu câte Saur am fi putut construi cu cele 600 de milioane de euro date pe Pirahna. Nici cum o să ne descurcăm, militar vorbind, cu deplasarea trupelor în locuri care n-au șosele și nu-s netede. Nici ce ar fi însemnat pentru economia românească dacă o asemenea comandă s-ar fi dat la nivel intern. Pentru că suntem ca în filmul pandemiei, când dacă întrebai de ce se dau mii de euro pe o izoletă făcută din material de cort de 100 de euro și erai anatemizat imediat ca fiind anti-știință, conspiraționist și demet. Acum, dacă contești achizițiile de armament american primești eticheta pro-Rusia.

Dar mi-ar plăcea să văd întrebarea asta la un partid politic de opoziție. La AUR și/sau la USR. Dar am curaj să pun pariu că n-o să scoată o vorbă. Prietenii știu de ce.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *