Skip to content
Societate

Alimente cu sisteme antifurt în magazine. “E un indicator al sărăciei, al scăderii abrupte a puterii de cumpărare”, spune un analist economic

ziarulunirea.ro

Magazinele au instalat sisteme antifurt inclusiv pentru produse alimentare. Pe lista alimentelor monitorizate sunt produse ca untul, brânza, caşcavalul sau pateul. Numărul furturilor din magazinele alimentare a crescut pentru că produsele s-au scumpit foarte mult, explică analiştii. Spre exemplu, untul este mai scump cu 40 % față de anul trecut, notează stiri.tvr.ro.

Până acum eram obișnuiți să vedem în supermarket anumite produse mai scumpe cu sisteme antifurt. Criza i-a făcut pe comercianți să pună astfel de sisteme și la produse alimentare precum unt, cașcaval, pateu sau cafea. Nici nu e de mirare în condițiile în care untul a ajuns să fie considerat aliment de lux. Prețul lui a crescut cu peste 40 % în ultimul an.

“Să pui sistem antifurt pe unt şi brânză înseamnă că rata furturilor din magazine a crescut foarte mult. E un indicator al sărăciei, al scăderii abrupte a puterii de cumpărare. Pentru mulți dintre români, cheltuielile cu alimentele au depăşit 40-50% din venituri”, afirmă Adrian Negrescu, analist economic.

Părerile sunt împărțite în privinţa acestei măsuri. Unii o văd binevenită, alții cred că este o jignire la adresa clienţilor.

Şi produsele nealimentare de bază precum pasta de dinți sunt protejate cu sisteme antifurt. Măsura de prevenție s-ar putea generaliza în condițiile în care la tot mai multe magazine vânzătorii sunt tot mai puțini și clienții plătesc singuri. Iar unii dintre ei mai uită să achite unele produse.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *