Premierul Florin Cîțu a trecut la o strategie de comunicare ce se dovedește dăunătoare pentru partid. Oamenii din echipa premierului sunt disperați că pot pierde alegerile și încearcă o mobilizare pe baza unei strategii care pare potrivită pentru anii 90, nu pentru realitatea din 2021. Strategia lui Florin Cîțu nu ține cont nici de problemele din România, nici de faptul că oamenii pe care azi vrea să-i atace îi sunt colegi de partid și va trebui să lucreze împreună cu ei indiferent de rezultat.
Documentul apărut în presă arată că filozofia premierului este următoarea: cine nu e cu mine, atunci e împotriva mea. PNL este divizat de Florin Cîțu, într-o bătălie care nu poate aduce nimic bun pentru partid. Oamenii fideli premierului sunt încurajați să atace cu fiecare ocazie echipa Orban, să meargă la televiziuni și să critice decizii ale lui Ludovic Orban și să se folosească de imaginea lui Klaus Iohannis.
Se remarcă imediat lipsa de creativitate a celor care i-au făcut strategia premierului. Oamenii din jurul lui Florin Cîțu vor folosi hashtagul „echipacastigatoare”, în loc de „teamCitu”. Dar câștigătoare la ce, pentru că nu s-a votat nimic, iar Congresul va fi tocmai pe 25 septembrie. Hashtagul nici nu e memorabil, nici nu transmite ceva anume membrilor de partid. Doar două cuvinte forțate într-un hashtag, fără absolut niciun sens, care după 25 septembrie pot deveni motive de glume, în cazul în care Florin Cîțu va pierde. De asemenea, să te crezi câștigător înainte de vot reflectă doar foarte multă aroganță, nu încredere, iar aroganța este taxată foarte scump în politică.
Dana Păcurar și Mioara Costin sunt cele care se ocupă de comunicarea premierului, acestea având experiență la Realitatea TV. Tot ele s-au gândit să distribuie și mesajul: „Câștigăm big time în Ardeal”, care nici nu e catchy, nici nu are sens în această construcție. Să scrii două cuvinte în română și două în engleză reflectă că nu știi ce vrei să transmiți, cui și cu ce scop. De la „big time” la „big fail” cu un singur pas.
Liderii PNL care îl susțin pe Florin Cîțu sunt îndemnați să distribuie postările premierului și să comenteze la acestea, cu mesaje de susținere. Se construiește o susținere artificială, care nu reflectă nici preferințele membrilor de partid, dar nici o putere de convinge din partea lui Florin Cîțu. Prin urmare, nu Florin Cîțu îi convinge, ci fiecare joacă un rol ca într-o piesă de teatru regizată de o echipă de strategie fără imaginație.
Echipa lui Florin Cîțu caută cu orice prilej informații despre Ludovic Orban pentru „a le da în presă”, așa cum reiese din documentul de comunicare internă: „Vă rog să ne dați ponturi, mie și colegei mele, Dana Păcurar, informații pe care le aveți despre tabăra Orban, pentru a le da in presă”. Războiul din interiorul PNL este pornit tocmai de cei care în presă fac apel la pace.
Documentul apărut în presă reflectă că oamenii din echipa lui Cîțu nu au un simț al realității, ci doar propun tactici învechite, care de obicei se foloseau între partidele rivale, nu între colegii de partid. Tacticile de propagandă nu au adus niciodată nimic bun, ci doar au pornit conflicte inutile. Premierul nu are de gând să termine prea curând acest conflict inutil din PNL și în loc să se concentreze pe problemele reale din România, investește toată energia pentru campania electorală din partid.
Chiar dacă Florin Cîțu vorbește de reforme sau de schimbare României, se pare că prima schimbare ar trebui să o facă în propria sa echipă.
Strategia de comunicare a premierului, ”scursă” în presă
Un document intern al echipei de comunicare de la guvern a premierului Florin Cîțu, consultat de G4Media.ro, arată principalele linii de mesaj, precum și strategia de comunicare în bătălia internă. Documentul cere de la ceilalți lideri liberali din echipa lui Cîțu ”ponturi despre tabăra Orban” pentru a fi date în presă și stabilește lista cu comunicatorii liberali care să îl promoveze pe Cîțu la emisiunile TV.
Printre comunicatorii preferați ai echipei Cîțu se numără Rareș Bogdan, Dan Vîlceanu, Robert Sighiartău, Alina Gorghiu și Emil Boc.
Principalele linii ale strategiei de comunicare:
Liderii din echipa premierului trebuie să iasă mai mult la tv, pentru a comunica, inclusiv miniștrii PNL care îl susțin pe premier
Stabilirea listei de comunicatori (19 miniștri, lideri centrali și locali)
Cererea de ponturi despre tabăra Orban
Hastag-ul premierului este: #echipacastigatoare. NU #TEAMCÎȚU
Îndemn cu majuscule pentru postările pe Facebook: SĂ FIE MULTE POZE DE GRUP, INCLUSIV SELFIE-URI ÎN CARE SĂ FIE PREMIERUL
MENȚIONAȚI ÎN DISCURS ȘI POSTĂRI MOTIVELE PENTRU CARE FLORIN CÎȚU ESTE SINGURA SOLUȚIE PENTRU ȘEFIA PNL
Folosirea lui Klaus Iohannis ca susținător al lui Cîțu. Exemplu de mesaj tematic propus de echipa premierului: ”Este singurul premier care și-a asumat reforme, indiferent de costurile politice, a fost ministru de finanțe în pandemie, a trecut țara prin criză în 2020, România are cea mai mare creștere economică din UE. Cifrele nu mint. Și mai ales, premierul are un partener de încredere: președintele Klaus Iohannis”.
Punctarea sprijinului din Ardeal pentru Cîțu: ”Turneul din Ardeal este un mare atu pentru #Echipa castigatoare. Ardealul este cu premierul, trebuie să punctăm ca imagine foarte bine la acest capitol. Iar zilele acestea, și mai ales ziua de duminică, la Cluj, trebuie să fie festival pe Facebook. Poze, mesaje etc.”
