Skip to content
Politică

Bătaie de joc pe bani publici: doi ani de ÎNTÂRZIERI pentru 17 km de autostradă

www.ziuaconstanta.ro

Citiți în cele ce urmează despre o bătaie de joc pe bani publici: doi ani de ÎNTÂRZIERI pentru 17 km de autostradă.

In noiembrie 2014 o asociere condusa de firma Impresa Pizzarotti semna un contract de 120 milioane de euro pentru proiectarea si executia Lotului 1 de 17 km a autostrazii A10 Sebes – Turda. Patru luni mai tarziu proiectul tehnic al autostrazii trebuia predat si avizat. Cu toate acestea, nici pana in ziua de azi, dupa 25 de luni – proiectul pentru sectiunea C – nodul rutier de la Sebes intre A10 si A1 Orastie – Sibiu – nu a primit avizul Companiei de Autostrazi. Motivele? In repetate randuri constructorul ar fi proiectat nodul ba cu unele structuri si poduri mai scurte, ba cu rampe de legatura ce au doar o singura banda pe sens, aspecte neacceptate de catre autoritatile de la drumuri, scrie luni Hotnews.ro.

Contractul pentru Lotul 1 din A10 Sebes – Turda a fost semnat in noiembrie 2014 cu Asocierea Impresa Pizzarotti & C SpA – Pomponio Constructii SRL pentru suma de 541.739.137 lei , circa 120 mil. de euro. Valoarea cu care a castigat Impresa Pizzarotti licitatia (de pe locul 2) era de circa 85% din valoarea estimata de catre Compania de Drumuri.

Contractul prevedea patru luni pentru proiectare si 18 luni pentru executie. Cu alte cuvinte, proiectarea trebuia terminata la inceput de 2015, iar tot lotul de autostrada ar fi trebuit , contractual, sa fie finalizat la final de 2016. Cu toate acestea, proiectarea uneia dintre sectiuni nu e avizata nici in ziua de azi.

Mai exact, este vorba de Sectiunea C, nodul rutier de la Sebes intre autostrada A10 Sebes – Turda si A1 Orastie – Sibiu, in zona DN1-Lancram.

Intarzierea uriasa acumulata vine pe fondul unor multiple neintelegeri intre constructor si Compania de Autostrazi, asta dupa ce asocierea italiana ar fi proiectat si reproiectat nodul rutier in divserse configuratii ce nu au putut primi girul autoritatilor, au precizat pentru HotNews.ro surse institutionale.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *