Skip to content
Economie

Câți bani a strâns statul de la firmele de jocuri de noroc și pariuri pentru publicitatea TV și stradală

unsplash.com

În octombrie 2022, sumele încasate la buget din noua taxă pe publicitate au fost puțin peste 100.000 de euro, mai exact 533.716 lei. Cum taxa reprezintă 5% din banii cheltuiți pe reclamă de companii, înseamnă că firmele au cheltuit pe lună aproximativ două milioane de euro pe publicitatea TV și outdoor, scrie libertatea.ro. Internetul nu intră aici.

La mijlocul verii trecute, Guvernul a aprobat Ordonanța nr.15 din 15 iulie 2022 prin care se introduce o taxă pentru publicitatea și reclamele făcute de către firmele de jocuri de noroc și pariuri pe stradă sau la televizor.

Publicitate la jocuri de noroc în București

Ce prevede documentul: Contractele privind reclamele la jocuri de noroc făcute outdoor (în localități și pe drumurile publice) sau la televizor trebuie declarate Oficiului Naţional pentru Jocuri de Noroc (ONJN) de către organizatorul de jocuri de noroc în termen de 5 zile lucrătoare de la data încheierii.

Pentru aceste contracte, organizatorii de jocuri de noroc sau prestatorii serviciului de publicitate – de exemplu, agențiile de publicitate, datorează o taxă de promovare. Aceasta este în valoare de 5% din valoarea contractului respectiv.

Trebuie achitată către bugetul de stat până la data de 25 a lunii următoare celei în care contractul de publicitate a fost încheiat. De exemplu, dacă contractul este încheiat în ianuarie, taxa trebuie achitată până pe 25 februarie. În cazul contractelor în rate, obligația de plată a taxei devine scadentă în ultima zi a lunii în care este scadentă rata contractuală periodică.

Ordonanța nu face referire la publicitatea făcută pe online. Practic, pentru contractele la publicitatea făcută online de către firmele de jocuri și pariuri nu trebuie plătite taxe.

Cât au plătit companiile de jocuri către bugetul de stat

Libertatea a solicitat de la ANAF informații despre sumele plătite de companiile de jocuri de noroc sau de către agenții de publicitate pentru reclamele și publicitatea la jocuri de noroc outdoor și la televizor, ca taxă de promovare, din august până în prezent.

Răspunsul instituției acoperă perioada august-octombrie 2022. Sumele plătite de către companiile de jocuri de noroc sau agențiile de publicitate la ANAF pentru publicitatea la jocuri de noroc făcută outdoor și la televizor În august 2022, sumele declarate au fost în valoare de 74.257 de lei, iar cele încasate au fost în valoare de 110.139 de lei.î

Întregul articol poate fi citit aici

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *