Skip to content
Societate

Cele mai vechi tramvaie funcționale din România, produse acum 6 decenii. Cum sunt întreținute și de ce sunt utile

wikipedia.ro

Bucureștiul urmează să primească 100 de tramvaie noi; acestea au fost cumpărate din fonduri europene și au costat 200 de milioane de euro. Primele bucăți, care trebuiau să sosească în august, au ajuns mai devreme, la începutul lui iunie și aveau să fie puse în funcțiune pe linia 41, care leagă vestul de nordul capitalei. Însă peroanele de pe respectiva linie sunt prea mici, iar acum trebuie reconfigurate.

În Cluj, pentru a „crește siguranța călătoriei”, scrie Adevărul, viteza noilor tramvaielor a fost limitată la 30 kilometri pe oră, iar în Timișoara, oraș care beneficiază la rândul său de 8 garnituri noi, notează Digi24, doar două sunt funcționale.

Până când noile achiziții vor sosi sau vor putea fi puse pe șine, românii din marile orașe, precum București, Galați și Brăila circulă cu KT4D, GT8, GT4 și T4R – combinații de litere și cifre ce reprezintă modelul celor mai vechi tramvaie din țară.

Au fost produse la finalul anilor ’60 și ’70, iar societățile de transport susțin în unanimitate că, în ciuda vechimii, tramvaiele sunt sigure și nu pot provoca riscuri celorlalți participanți la trafic.

Pentru a vedea starea generală în care se află tramvaiele din România și cum sunt întreținute, Europa Liberă a documentat situația mai multor instituții care au în grijă tramvaie.

București

Cel mai vechi tramvai din cadrul Societății de Transport (STB) al Capitalei a fost fabricat în 1974, în Cehoslovacia, și are un singur vagon. Cel mai nou, Bucur LF-CA, a fost produs în România, în 2016, la Uzina de Reparații „Atelierele Centrale” a STB, având podea joasă.

Tramvaiele din București beneficiază de un „program complex de salubrizare”, după cum a transmis STB. Conform calendarului, curățenia poate avea loc zilnic sau lunar, la care se adaugă situațiile speciale.

În fiecare zi, la retragere, interiorul unui tramvai este măturat, praful este șters de pe scaune și ferestre, iar barele de susținere sunt dezinfectate. Geamurile, postul de conducere al vatmanului și exteriorul tramvaielor sunt spălate cu soluții de igienizare o dată pe lună. Exteriorul poate fi spălat și o dată la trei zile sau mai des, în cazul în care „condițiile de mediu o impun”.

Citește articolul integral AICI.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *