Consiliul Național al Audiovizualului (CNA) a decis în ședința de marți ca minorii cu vârste între 3 și 15 ani să nu mai apară în reclamele la alimente.
Decizia forului audiovizual va intra în vigoare la șase luni de la data publicării, scrie paginademedia.ro.
Mai exact, noua prevedere legală obligă la respectarea legislației doar radiodifuzorii licențiați în România (de exemplu Pro TV, Antena 1, Antena 3, Prima TV sau Kanal D), nu și televiziunile licențiate în afara țării.
Această nouă prevedere este parte a mai multor modificări ale Codului de reglementare în audiovizual, inițiată de membrul CNA Radu Herjeu, în toamna anului trecut.
Propunerea ce vizează apariția copiilor în reclame la alimente a venit din partea lui Valentin Jucan.
De menționat că, forul va decide, tot astăzi, perioada de aplicarea a acestui articol.
Decizia a venit după ce articolul inițial propus de Valentin Jucan, ce interzicea apariția minorilor de până la 18 ani, a fost în dezbatere publică, iar mai multe instituții sau companii au venit cu amendamente. Printre acestea se numără Romalimenta, Asociația Internațională a Publicitarilor (IAA), sau Consiliul Național al Publicității (RAC), dar au venit cu propuneri și Pro TV sau Kaufland.
„Am susținut această modificare fiindcă este esențială introducerea unei discipline în publucitate, în raport cu minorii și cu rolul pe care părintele îl are. Această nouă normă vine ca urmare a lipsei în societate a educației alimentare și, din păcate, a responsabilității celor își promovează produsele, folosindu-se de credulitatea copiilor. Protecția superioară a minorului este esențială într-o societate imatură în domeniul responsabilității alimentare”, a scris Valentin Jucan, membru CNA, pe Facebook.
