Casa Naţională de Asigurări de Sănătate (CNAS) anunţă miercuri că pentru soluţionarea disfuncţionalităţilor Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) se lucrează permanent, inclusiv în cursul nopţii, iar până la remedierea problemelor vor fi acordate servicii medicale şi farmaceutice în sistem offline.
”Continuă lucrările de soluţionare a problemelor apărute în funcţionarea PIAS. Pentru soluţionarea disfuncţionalităţilor Platformei Informatice a Asigurărilor de Sănătate (PIAS) se lucrează permanent, inclusiv în cursul nopţii. Până la remedierea totală a platformei informatice, furnizorii aflaţi în relaţie contractuală cu casele de asigurări de sănătate vor acorda servicii medicale şi farmaceutice în sistem offline, conform prevederilor legale. În situaţia actuală, pentru utilizarea sistemului offline, furnizorii trebuie să deconecteze conexiunea la Internet a calculatorului utilizat”, se arată într-un comunicat al CNAS transmis miercuri AGERPRES.
Potrivit sursei citate, pe perioada de nefuncţionalitate a PIAS, pentru transmiterea şi validarea serviciilor acordate sunt aplicabile prevederile art. 207 – 210 din HG nr. 140/2018 şi ale art. 39 – 42 din HG nr. 155/2017.
În acest sens, pentru întreaga perioadă în care funcţionarea PIAS este întreruptă, preşedintele CNAS va emite un ordin care va cuprinde procedura de transmitere în platforma informatică a serviciilor acordate offline şi procedura de validare a acestora, precizează sursa citată.
„Prin această măsură vom asigura decontarea tuturor serviciilor medicale, medicamentelor şi dispozitivelor medicale înregistrate offline care au fost acordate cu respectarea reglementărilor în vigoare. Pacienţii vor beneficia de serviciile necesare, care vor fi acordate de furnizori în baza prevederilor legale prevăzute pentru astfel de situaţii„, a declarat Adela Cojan, preşedintele CNAS.
