Ambasada Chinei a lansat primul newsletter adresat publicului din România pe 15 august. Acesta este ultimul dintre instrumentele cu care reprezentanții Chinei se promovează la București, după ce în trecut au încercat platformele sociale, articole plătite și institutele de predare a limbii chineze.
Newsletterul a fost lansat o dată cu instalarea noului ambasador al Chinei la București, Han Khunlin, scrie romania.europalibera.org.
El a apărut la puțină vreme după două evenimente importante – vizita președintei Camerei Reprezentanților din SUA, Nanci Pelosy, în Taiwan și retragerea Estoniei şi Letoniei din formatul 16+1 de cooperare cu China comunistă.
Ideea apariției newsletter-ului a apărut, așa cum arată editorialul semnat chiar de ambasador, în contextul în care „lumea a intrat în era exploziei informaționale”. Scopul lansării newsletter-ului „CHINACTIV” este de a crea o platformă de informare autentică despre China.”
Chestiunea Taiwan-ului și vizita lui Nancy Pelosi este, de altfel, primul subiect din newsletter-ul Ambasadei Chinei și cel mai important din ultimele luni de pe pagina de Facebook a Ambasadei Chinei.
„Această mișcare nesăbuită a subminat grav suveranitatea Chinei, a intervenit serios în afacerile interne ale Chinei, a încălcat grav angajamentele luate de partea SUA și a periclitat grav pacea și stabilitatea în strâmtoarea Taiwan. China dă un răspuns ferm”, se arată în primul articol al newsletter-ului.
Sorin Ioniță, președintele organizației neguvernamentale Expert Forum, care a urmărit mesajele propagandei chineze în ultimele șase luni în presa din China, dar și în patru state din zonă – România, Bulgaria, Moldova și Ucraina, spune că există două tipuri de limbaj pe care Beijingul le folosește pentru promovarea ideilor sale.
Pe de o parte este cel intern prin care se adresează propriului popor și care se regăsește în site-urile oficiale și conturile cu mulți urmăritori acceptate de Partidul Comunist. Pe de altă parte este mesajul folosit în publicațiile chinezești de limbă engleză, care se adresează diasporei, dar și comunității internaționale.
Citeşte articolul integral AICI.
