Skip to content
Economie

Cumpărăturile on-line îngreunate de aplicaţiile de livrare, care funcţionează pe avarie

Inquam Photos / Cornel Putan

Retailerii ne îndeamnă să cumpărăm online, dar aplicaţiile de livrare nu fac faţă cererii mari din această perioadă şi majoritatea nu funcţionează. În social media, foarte mulţi oameni se plâng că le este imposibil sau foarte greu să comande online alimente şi produse de bază.

Enonomica.net net a verificat principalele aplicaţii de livrare ale marilor lanţuri de supermarketuri şi a constatat că, într-adevăr, este dificil să facem cumpărăturile alimentare online. Însă, chiar dacă unele aplicaţii sunt indisponibile, sunt şi magazine unde am reuşit să comandăm. Cum au decurs cumpărăturile, puteţi citi mai jos.

Cora direct din site

Retailerul belgian nu are o aplicaţie dedicată pentru achiziţii online, însă acestea pot fi efectuate pe site. În baza unui cont de utilizator, poţi comanda acasă produse  cu o greutate de până la 200 de kilograme. După ce am pierdut 40 de minute să pun produsele în coş, aflu că magazinul selectat nu livreaza la domiciliu, ci doar cel din Lujerului. Am schimbat magazinul, ocazie cu care o parte din produse au devenit indisponibile. Am pierdut alte minute ca să le şterg manual din coş şi să caut produse similare. Dacă în primă fază, site-ul arăta că are sloturi libere pentru datele de 3 şi 4 aprilie, până am schimbat magazinul, acestea au devenit indisponibile şi au rămas aşa şi a doua zi. Costul livrării este de 15 lei.

Carrefour prin aplicaţia Bringo

Aplicaţia Bringo este una dintre cele mai populare şi care a anunţat de curând că a încheiat un parteneriat cu Black Cab pentru a face faţă cererii mari. Am descărcat aplicaţia în telefon, se poate formula comanda, se pot adăuga produsele în listă, dar în momentul în care dai comanda, apare inevitabil mesajul că toți livratorii sunt ocupați. Ceea ce este cam neplăcut, mai ales că aplicaţia are un mod dificil de a naviga printre rafturile virtuale, proces care oboseşte orice utilizator care doreşte mai mult de cinci produse. Costă 20 de lei.

Carrefour direct din site

Pentru a comanda, trebuie să îţi faci un cont de utlizator. Vestea proastă este că nu ai ce să comanzi. La raionul legume-fructe nu este listat niciun produs, la cel de carne şi peşte am găsit doar drob de la un singur producător. La lactate şi ouă lipsesc multe produse, însă oferta rămâne totuşi variată. Acelaşi lucru l-am observat şi la categoria Bio şi Îngrijirea casei. Costă 20 de lei.

Kaufland prin aplicaţia Glovo

Am încercat aproape zilnic în ultima săptămână să comand, şi cu greu am reuşit să deschid aplicaţia. Chiar şi aşa, îţi apare un mesaj că livrările pot întârzia, motiv pentru care îşi cer scuze. Adaug produse în coş, chiar dacă nu găsesc tot ce aveam nevoie pentru că au listate puţine produse, apare un alt mesaj: Magazinul a devenit indisponibil. După multe încercări eşuate care au durat peste o săptămână, am reuşit într-un final să plasez o comandă, care a venit trei ore mai târziu. În condiţiile date, timpul de livrare este absolut remarcabil. Pentru a fi sigură că nu a fost doar o întâmplare, am încercat încă o dată a doua zi şi a funcţionat din nou. Retailerul are şi o linie telefonică dedicată pentru persoanele peste 65 de ani şi cele cu dizabilităţi, care pot comanda produse telefonic, plata fiind ramburs. Pentru aceştia, Kaufland va asigura livrarea gratuită la domiciliu. Pentru ceilalţi utilizatori Glovo, transportul costă 15 lei.

Auchan direct în site

Şi aici trebuie un cont de utilizator pentru a putea comanda online. Atenţie, însă, nu orice produse este disponibil pentru a fi comandat online. Cel mai bine este să aplici filtrul “Comandabile online” din meniul din stanga al paginii Catalog de produse şi vizualizezi produsele pe care le poţi comanda online. Este bine de ştiut că nu livrează carne, mezeluri, legume şi fructe proaspete sau congelate, lactate, cu excepţia celor UHT, şi nici anumite produse de îngrijire personală. Am reuşit să comand, am plătit, iar după aceea am primit următorul mesaj: „Vei primi o notificare în momentul în care produsele tale vor fi predate curierului.” Când se va întâmpla acest lucru, rămâne de văzut. De asemenea, potrivit e-mail-ului primit de la retailer, nu există garanţia că produsele comandate se află pe stoc, chiar dacă în momentul în care le-am pus în coşul digital, site-ul le afişa pe stoc. „Vom începe de îndată să verificăm comanda şi disponibilitatea produselor pe care doreşti să le achiziţionezi, astfel încât tu sa te ocupi în linişte de restul planurilor tale. Revenim cu veşti, prin email şi sms„. Costul transportului este 10 lei.

Mega Image direct din site

După ce am făcut un cont de utilizator, site-ul m-a anunţat că orice comandă peste 250 de lei este gratuită şi că nu pot comanda mai mult de şase produse de acelaşi fel. Site-ul este aerisit şi uşor de navigat. Mai mult, indica inclusiv stocuri de drojdie, un produs foarte căutat şi aproape imposibil de găsit. Până să termin cumpărăturile, site-ul m-a întrebat dacă vreau sa verific sloturile disponibile pentru livrare. Din pacate, până pe 8 aprilie nu era niciunul. Am apreciat însă că am putut să verific această informaţie din timp şi nu am mai pierdut vremea. Taxa de transport este de 20 de lei, indiferent de adresa de livrare. Pentru depăşirea limitei de 40 de litri de lichide se aplică o taxă suplimentară.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *