Plenul Senatului a decis să întoarcă la comisiile de specialitate legea care propune introducerea în legislația RCA a unei referințe pentru tarifele practicate de service-uri la ora de manoperă, precum și a unei limitări privind mașina la schimb, oferită păgubitului pe perioada reparației.
Lupta din Parlament este, însă, doar o latură din războiul deschis în care au ajuns firmele de asigurare și service-urile independente, susținute și de o parte a transportatorilor, dar și de unele organizații de consumatori. Celălalt „câmp de bătaie” este justiția, acolo unde sunt prinse deja peste 20.000 de dosare de daună, potrivit celor mai multe estimări. Într-o motivare fără precedent, una dintre instanțele unde se judecă un proces dintre asigurători și service-uri dă dreptate firmei de asigurare și, mai mult, vorbește despre faptul că suma solicitată de service pentru reparația pe RCA nu trebuie să fie „discreționară” și trebuie să reflecte „prețurile de referință de pe piață”.
În speță, este vorba despre un proces în care asigurătorul nu a dorit să achite suma cerută de service motivând că este nejustificat de mare. Astfel de procese au umplut deja Tribunalele, numărul lor fiind deja între 16.000 și 30.000, potrivit diverselor estimări. Cifra de 16.000 era sigur valabilă la finalul anului trecut și apărea inclusiv în documente ale ASF. De atunci, trendul a fost ascendent. Este o decizie surprinzătoare nu doar pentru că până acum majoritatea acestor procese au fost câștigate de service-uri, ci mai ales pentru că instanța face trimitere la prețurile de referință de pe piață, indicator care nu există în acest moment.
În replică, reprezentanții COTAR, asociație a transportatorilor care adună și patronii de service, spune că tocmai faptul că judecătorii au dat dreptate asigurătorilor acolo unde a fost într-adevăr vorba despre abuzuri și exagerări, arată că actuala lege RCA oferă suficiente mecanisme de protecție în caz de abuz și, deci, nu este nevoie e o schimbare legislativă, potrivit economica.net.
