La restaurantele din cadrul magazinelor IKEA este, de cele mai multe ori, coadă. Restaurantul din Bucureşti este unul dintre cele mai profitabile din România.
Chifteluţe suedeze, somon afumat, celebra prăjitură cu migdale şi caramel şi hot-dog pentru care nu scoţi din buzunar mai mult de un leu. Toate acestea se găsesc în restaurantele IKEA, acolo unde, de cele mai multe ori, se formează cozi lungi. Nici nu-i de mirare, având în vedere preţurile accesibile.
Care este motivul, însă, pentru care retailerul de mobilă îşi „permite” să coboare preţurile alimentelor atât de mult?
Un fost angajat al companiei a explicat ce se află, de fapt, în spatele acestei strategii, informează gandul.info.
Într-un mod extrem de subtil, IKEA îşi manipulează clienţii cu preţurile mici la mâncare pentru a întări, de fapt, ideea că este un retailer de mobilă cu preţuri decente, scrie wall-street.ro.
Spre exemplu, poate că vrei să îţi cumperi o canapea, iar la IKEA costă 2000 de lei. Dacă nu ai cercetat bine piaţa înainte, nu vei şti dacă preţul este rezonabil sau nu. Totuşi, faptul că poţi cumpăra un meniu cu chifteluţe suedeze cu circa 10 lei sau, mai mult, un hot-dog cu un leu, îţi va induce în subconştient ideea că produsele din magazin sunt în general ieftine.
Aşadar, compania îşi asumă o mică pierdere în ceea ce priveşte restaurantul, pe care o acoperă ulterior cu vânzările de mobilă.
