Șeful CNADNR Narcis Neaga acordă șanse maxime construcției Autostrăzii Comarnic — Brașov și crede că în cursul acestui an se vor semna contractele pentru execuția ‘capetelor’ acesteia, iar în 2016 se va licita ‘partea de mijloc’.
Întrebat ce șanse dă autostrăzii Comarnic – Brașov, șeful CNADNR a răspuns: „Maxime”.
„Ea este acum în licitație, în achiziție publică. Este vorba despre capete — capătul dinspre Comarnic și capătul dinspre Brașov. În câteva zile va apărea pe SEAP reactualizarea studiului de fezabilitate pe partea de mijloc, unde vedem exact studiile geotehnice, care ne vor spune ce este acolo și cât costă în realitate partea de mijloc. Există un studiu de fezabilitate din 2002 care prevedea atunci ca viteză de proiectare 80 de kilometri pe oră, iar acum viteza de proiectare este la 120 de kilometri pe oră. Totuși, este o autostradă, nu un drum național.
Asta presupune că, dacă la 80 kilometri pe oră, autostrada avea foarte multe curbe, acum deja traseul se îndreaptă. În studiul de fezabilitate vechi era prevăzut ca autostrada să treacă exact prin centrul Bușteniului. Acum, ocolim stațiunile, pentru că s-a dezvoltat toată zona acolo. Apar tuneluri, apar foarte multe lucruri noi, care presupun niște studii geotehnice foarte bine făcute.
Noi credem că anul ăsta semnăm contractul pe Comarnic-Brașov pentru capete, iar la anul vom avea exact toate rezultatele studiilor geo și licităm la anul partea de mijloc ca să se poată conexa cu celelalte. Finanțarea este prinsă în Master Plan. Este finanțare cu bani europeni”, a spus Narcis Neaga, într-un interviu acordat Agerpres.
În ceea ce privește autostrada Sibiu — Pitești, Narcis Neaga a precizat că „ordinul de începere (a lucrărilor — n. r.) este dat, se lucrează la studiul de fezabilitate. Și acolo este sectorizat. Se va începe cu capete și acolo. În acest caz avem un HG pentru aprobarea indicatorilor. Este mai vechi, noi actualizăm acel HG. Dacă nu mă înșel, se prevede ca în cinci luni de la data ordinului de începere să termine capetele și, după ce termină capetele, aprobăm indicatorii și putem scoate la licitație capetele până se rezolvă mijlocul. Noi zicem că până în 2020, dacă merg lucrurile cum trebuie, se va putea circula. Să vedem ce probleme de mediu vor fi acolo, pentru că este situl Natura 2000. Dar, pe capete, din ce știm noi, nu vor fi probleme. Dar vom vedea după ce vom avea primele rezultate ale studiului de fezabilitate”.
Sursa foto: ph-online.ro
