Dorinel Umbrărescu este singurul mogul al asfaltărilor din România, care a crescut pe lângă oameni importanți din PSD, apoi a trecut la PD-L pentru a rămâne abonat la contracte cu statul, s-a lipit și de PNL, iar în prezent, USRPLUS îl curtează și îl laudă.
Dorinel Umbrărescu deține un grup de firme, dar cifra sa de afaceri a început să crească din 2000, când PSD a preluat guvernarea. Spedition UMB, cea mai importantă firmă a sa, avea în 1999 un profit de doar 66,6 Euro, dar anul următor a ajuns la 1,1 milioane de Euro. În 2004, firma lui Umbrărescu făcea un profit de 15 milioane de Euro. Afacerile sale au crescut în preajma unor foști lideri PSD, precum Viorel Hrebenciuc și Dumitru Sechelariu, fost primar al Bacăului. În perioada 2001-2004, Spedition UMB a avut contracte cu Compania Națională de Drumuri ș Autostrăzi Naționale din România în valoare de 340 de milioane de Euro. Firmele lui Umbrărescu au efectuat inclusiv deszăpezirea drumurilor din țară, iar în iarna 2004-2005 ar fi câștigat contracte în valoare de 1.311 miliarde lei vechi.
Când Traian Băsescu era președintele României, a făcut presiuni pe Guvernul condus de Călin Popescu Tăriceanu pentru a-i returna lui Umbrărescu banii pe care îi datora statul român. Umbrărescu ar fi avut de încasat 1.600 de miliarde de lei vechi, pe care i-a primit doar după ce Băsescu a insistat în guvern.
Spedition UMB, afaceri de 1 miliard de lei în 2020
În anul 2020, cifra de afaceri a firmei Spedition UMB a depășit pragul de 1 miliard de lei. Firma a reușit, în 2020, să aibă afaceri de 4 ori mai mari decât în 2019, după ce a obținut mai multe contracte cu CNAIR.
Spedition UMB se ocupă de câteva tronsoane din autostrada Brașov-Târgu Mureș-Cluj-Oradea, apoi are 2 tronsoane (în valoare de aproape 1,4 miliarde de lei) din drumul expres Pitești-Craiova și drumul expres Brăila-Galați. Banii statului l-au ajutat pe Dorinel Umbrărescu să devină noul miliardar al României și să fie singurul mogul al asfaltărilor din România.
Companiile sale obțin cele mai mari contracte în construcții, în țara noastră, deși nu au suficienți muncitori. Spedition UMB a avut, în 2020, un profit de peste 37 de milioane de lei, însă a declarat doar 48 de angajați. În timp ce Astaldi, firmă controlată de italieni, în 2019 a declarat peste 1.000 de angajați, potrivit datelor publicate de Ministerul Finanțelor.

Foto: Datele financiare ale Spedition UMB, publicate de Ministerul Finanțelor
Mogulul Umbrărescu a obținut atât de multe contracte cu statul încât îi va fi greu să le finalizeze pe toate la termen și există riscul să întârzie lucrările. Așa cum arată datele Ministerului Finanțelor, nu are suficienți muncitori nici pentru a finaliza un tronson de autostradă. Cu un număr mic de angajați, putem deduce că îi lipsește și forța de muncă cu experiență și înaltă calificare, adică inginerii.
În același timp, se ridică problema tehnologiei. Companiile lui Umbrărescu nu au tehnologiile francezilor sau italienilor în domeniul construcțiilor. Dacă Umbrărescu nu angajează muncitori, este greu de crezut că investește banii în cele mai moderne tehnologii care facilitează construcția rapidă de autostrăzi și drumuri. Până când va primii banii de la stat pentru construcțiile efectuate, miliardarul român va trebui să suporte cheltuielile din propriul buzunar și rămâne de văzut dacă îi ajung banii pentru toate proiectele în care s-a implicat.
În Franța sunt zeci de companii de construcții cu capital autohton, la fel în Spania sau Austria. Francezii domină piața europeană a construcțiilor, cu afaceri de peste 100 de miliarde de Euro. În România, familia Umbrărescu este cea care domină toate celelalte companii românești de construcții și singura companie cu capital autohton care se implică în proiectele mari de construcții din țara noastră.

USRPLUS îl curtează pe Umbrărescu
Useristul Cătălin Drulă, ministrul Transporturilor, este fascinat de Dorinel Umbrărescu și îl laudă cu fiecare ocazie.
„Antreprenorul român (n.r. Dorinel Umbrărescu) care a câștigat contractul și care a dat dovadă de seriozitate în lucrările pe care le are deja în portofoliu va trebui să finalizeze proiectarea în cel mult 10 luni, iar execuția în maximum 24 de luni”, a spus Cătălin Drulă.
Valoarea drumului expres Brăila-Galați, cu o lungime de 11 km, este de 371,4 milioane de lei fără TVA. Adică circa 33 de milioane de lei fără TVA pentru fiecare kilometru. Construim drumuri expres cu valoarea de circa 6,8 milioane de Euro/km.
Drumul expres Pitești-Craiova este de aproape 2 ori mai ieftin. Pentru un tronson de 31 de kilometri din Pitești-Craiova, firma lui Umbrărescu primește 670 de milioane de lei fără TVA, adică circa 4,4 milioane de Euro fără TVA pentru fiecare kilometru.
Diferența de preț între cele două drumuri expres este uriașă. Ministerul Transporturilor plătește cu 2,4 milioane de Euro mai mult la Brăila, chiar dacă lucrările sunt efectuate de aceeași companie. Pentru un kilometru de autostradă, firma lui Umbrărescu încasează circa 11,3 milioane de Euro fără TVA.
