Ministrul Educaţiei a anunțat că se va renunța la manualul unic. Ecaterina Andronescu a declarat că, potrivit noii metodologii pentru elaborarea manualelor, se va pune accept pe calitate, nu pe preț.
„E deja pe site-ul Ministerului Educaţiei noua metodologie pentru elaborarea manualelor în acest an. Se renunţă la ideea de manual unic. (…) În metodologie accentul l-am pus pe calitatea manualului, pe criteriile care vizează calitatea şi care ţin de conţinutul ştiinţific corect, de adaptarea la programă, respectarea programei, adaptarea la vârsta copilului. Pe toate aceste criterii de calitate un manual poate aduna 100 de puncte, intră în a fi selectat dacă obţine cel puţin 95 de puncte. Nu va mai fi un manual unic şi vor fi editurile care vor veni cu manuale. Vor fi făcute evaluări separate pe calitate şi apoi ne uităm la preţ. Primul considerent este cel legat de calitate, pentru că până la urmă calitatea manualului contează foarte mult pe masa elevului şi a profesorului. Manualul rămâne una dintre cele mai importante resurse educaţionale„, a declarat ministrul Educaţiei marţi seară la Realitatea TV.
În acest context, redacția PSNews a luat legătura cu fostul ministru al Educației, Liviu Pop pentru a comenta decizia Ecaterinei Andronescu. Astfel, fostul ministru a declarat că niciodată nu s-a discutat despre manualul unic.
„Niciodată nu s-a discutat despre manualul unic. Niciodată nu a spus cineva ceva despre manualul unic, lucru dovedit și de ce avem astăzi pe băncile elevilor de clasa a șasea. Manualele făcute de Editura Didactică Pedagogică au discipline la care sunt mai multe pe manual, depinde de câte au fost aprobate, 1, 2, 3, în funcție de câte au scris colectivele de autori. Deci această chestiune de renunțare la ceva ce nu există este o temă falsă. Deci niciodată nu s-a pus în discuție manualul unic. Deci nu avem de ce să renunțăm la manualul unic.
Metodologia pe care am văzut-o și eu în dezbatere publică introduce manualul unic pentru că fiecare editură poate depune un singur manual. Adică dacă o editură are zece autori sau colective se autori, nu poate să depună decât un manual. Eu sper să se renunțe la această metodologie și să se revină la ceea ce am avut anul trecut cu îmbunătățirea procesului de evaluare al manualelor pentru că acolo a avut EDP -ul de suferit, la evaluarea manualelor. Acolo trebuie să se concentreze din punctul meu de vedere ministerul Educației Naționale”, a declarat Pop.
Chestionat în legătură cu decizia de a pune mai mult accent pe calitate, Liviu Pop a spus că „exact asta am vrut să facem și în legea manualului școlar care este în Parlament pentru că a fost întoarsă. Prin programul de guvernare, prin legea manualului școlar, am introdus posibilitatea ca ministerului Educației Naționale să facă toate manualele de 100 de puncte. Adică să nu avem manuale de 85 de puncte deoarece nu avem copii de două categorii. Toate manualele trebuie să fie făcute de 100 de puncte, adică din punct de vedere al calității științifice să fie la nivel maxim”, a concluzionat pentru PSNews, Liviu Pop.
