Într-o postare pe pagina sa de Facebook, deputatul liberal Daniel Gheorghe susține că actualul ministru USR-ist al Transporturilor, Cătălin Drulă, „caută din nou nod în papură liniei de metrou dintre București și Aeroportul Otopeni”. Liberalul susține că Drulă are „abordări care denotă reminiscențe ale reflexelor socialiste”, lipsite de viziune în timp și spațiu.
„Ministrul Transporturilor, Cătălin Drula de la USR-PLUS, caută din nou nod în papură liniei de metrou dintre București și Aeroportul Otopeni deoarece, îl citez, „sunt păduri acolo”.
Nu mai enumăr aici importanța strategică a metroului care să lege capitala Țării de cel mai mare aeroport, nici importanța economică pentru PIB-ul României a nordului județului Ilfov și a limitei nordice a capitalei și nu mai descriu pentru a mia oară faptul că DN1 între Băneasa și Otopeni este blocat zilnic multe ore.
Și ce legătură au pădurile cu linia de metrou?
Oare cumva linia de metrou se face prin copaci? Ori să înțelegem că în viziunea USR-PLUS totul se reduce la densitate rezidențială iar singurul lucru care ar putea justifica linia de metrou către Aeroportul Otopeni, ar fi să înlocuim pădurile de stejari cu pădurile de blocuri?
M-am săturat de astfel de abordări care denota reminiscențe ale reflexelor socialiste, precum cea exprimata de ministrul transporturilor, abordari lipsite de viziune în timp și spațiu; metroul este o investiție care se impune a fi corelată cu dinamica economică și cu direcțiile strategice de dezvoltare pe termen lung!”, scrie Daniel Gheorghe.
Reacția liberalului vine după ce ministrul Transporturilor, Cătălin Drulă, a spus din nou, miercuri, că se pune problema utilității magistralei de metrou spre Otopeni, așa cum a fost ea proiectată, deoarece nu face direct legătura cu viitorul terminal al aeroportului Henri Coandă.
„Se pune problema dacă această investiţie de 700 de milioane de euro este utilă în această formă. Bucureștenii au mare nevoie de alte linii de metrou, ca magistrala M5, care traversează de la est la vest Bucureștiul, continuarea de la Gara de Nord spre sud a liniei M4, chiar și de linia M7, acea diagonală din Colentina până în Rahova. Sunt linii necesare, care unesc cartiere cu densitate mare de oameni. Densitatea de la stația Tokyo la Aeroportul Otopeni este cea mai mică din București”, a spus ministrul.
„Toate acestea ridică întrebări asupra fezabilității. La liniile de metrou nu costă doar construcția, costă operarea foarte mult. Cea deschisă în Drumul Taberei costă 175 de milioane (de lei, n.r.) pe an, recuperăm 25 de milioane din bilete, deci 150 este subvenție”, a spus el.
După cum a informat PS News în urmă cu câteva săptămâni, mai multe voci influente din PNL i-au cerut premierului Florin Cîțu să renunțe la USR-istul de la Transporturi, principalul motiv fiind chiar tronsonul de metrou M6, la construirea căruia Drulă vrea să renunțe, deși la negocierile dintre PNL și USRPLUS s-a stabilit că linia Băneasa-Otopeni e bătută în cuie.
Cătălin Drulă a început o adevărată campanie mediatică, folosindu-se chiar de ONG-ul pe care l-a fondat, prin care încercă, neconvingător, să acrediteze ideea că o linie de metrou până la aeroport n-ar fi ”fezabilă economic”.
Licitațiile pentru M6, în pericol
Marea problemă este că încăpățânarea ministrului ar putea costa România foarte mulți bani, dar și credibilitate. Mai exact, s-ar putea pierde 1,4 miliarde de lei puși la dispoziția României cu ani în urmă de Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională tocmai pentru a lega Capitala de cea mai mare poartă aeriană a țării printr-o linie de metrou.
„Este un împrumut dedicat acestui proiect și care nu poate fi transferat către alte proiecte. Ne exprimăm preocuparea că orice altă întârziere sau anularea a Acordului de împrumut nu va implica doar costuri pentru România, ci va avea impact asupra relației cu Japonia”, avertizează cei de la Padeco într-o scrisoare care a ajuns și pe masa șefului de la Transporturi.
Mai mult, conform programului anual al achizițiilor sectoriale cu finanțare din fonduri nerambursabile aprobat la 3 decembrie 2020 sunt deja prevăzute în 2021 încă 6 licitații pentru construcția Lotului 1.1, dar și a Lotului 1.2 (stația Tokyo – Aeroportul Otopeni) din Magistrala M6. Licitații care au termen calendaristic pentru inițierea procedurii în luna februarie 2021, scrie infrapress.ro.
Conform Programului anual al achizițiilor sectoriale cu finanțare din fonduri neramburasabile pentru 2020, din cele 7 licitații prevăzute pentru construcția M6, doar licitația pentru „proiectare și execuție lucrări structura de rezistenta pentru Lotul 1.1” al M6 a intrat în linie dreaptă. Cu licitația privind proiectarea și execuția de lucrări la structura de rezistenta pentru Lotul 1.2. – respectiv stațiile de metrou de la Mall Băneasa până la Aeroportul Otopeni – deși avea că dată estimată pentru inițierea procedurii decembrie 2020, nu s-a întâmplat nimic.
Într-o situație mult mai incerta se afla celelalte 5 licitații programate pentru anul 2021 pentru Magistrala M6 pentru care a fost stabilită o dată estimativă de inițiere a procedurilor de licitație în luna februarie 2021.

Cand o sa intelegeti diherenta dintre HAI si DA inseamna ca ati inteles esenta vietii. Cand nu pricepi nu-i o problema DRULA inseamna ca esti sclav cu pretentii dar fara VIITOR