Până la începerea războiului, angajații Navrom Bac nu permiteau ca la bord să fie mai mult de 100 de persoane, cu excepția celor din autoturisme și TIR-uri. Acum, în timpul zilei, trec și câte 700 de oameni care fug de luptele care se apropie și de Odesa.
Până la începerea războiului, angajații Navrom Bac nu permiteau ca la bord să fie mai mult de 100 de persoane, cu excepția celor din autoturisme și TIR-uri. Acum, în timpul zilei, trec și câte 700 de oameni care fug de luptele care se apropie și de Odesa.
Pentru următoarele zile, autoritățile de frontieră nu iau în calcul nici suplimentarea numărului de curse cu feribotul de la Isaccea, nici anularea acestora, deși în regiunea Odesa se înregistrează explozii tot mai dese.
Aproape 10.000 de persoane au plecat din statul vecin și trecut Dunărea cu bacul până la Isaccea, județul Tulcea, după ce Ucraina a fost invadată de Rusia pe 24 februarie.
Dacă luptele se intensifică în regiunea Odesa, Inspectoratul General al Poliției de Frontieră ia în calcul inclusiv închiderea temporară a punctului de frontieră pentru a preveni o eventuală scufundare a navelor cu pasageri la bord, scrie europalibera.org.
Prin punctul de frontieră de la Isaccea se poate trece cu un feribot care pleacă din Orlivka (Ucraina) și traversează 600 de metri Dunărea în lat pentru a ajunge apoi în micul port din orășelul tulcean.
Adâncimea fluviului la traversare este de este de peste 190 de metri în proțiunea în care se trece din Ucraina în România și invers.
Nu pot fi mai multe curse
În acest moment, trecerea se face cu un singur vas, de tip bac, feribot. Suplimentarea numărului de bac-uri nu este luată pentru moment în calcul.
În primul rând din cauză că procedurile de verificare din Ucraina, acolo unde este aplicată legea marțială motivată de război, nu ar permite un număr mai mare de curse peste Dunăre, așa cum ne-au transmis reprezentanții Poliței de Frontieră.
Până la izbucnirea războiului cursele de feribot dintre cele două state erau programate non-stop cam la 90 de minute. Nava pleca la 90 de minute din unul dintre cele două porturi, timp în care se fac procedurile vamale (Orlivka, Isaccea).
Astfel între două curse din Orlivka spre Isaccea treceau 3 ore (pleca la ora 15.00 din Orlivka, la 16.30 pleca din Isaccea și la 18.00 era o nou cursă din Ucraina).
Sute de refugiați ajung în România cu fiecare cursă de feribot care pleacă din Ucraina și ajunge la Isaccea.
Sute de refugiați ajung în România cu fiecare cursă de feribot care pleacă din Ucraina și ajunge la Isaccea.
Acum, deși aceste curse între frontiere au program liber în timpul zilei, între două plecări din Orlivka trec tot trei ore, dacă nu și mai mult. Pe perioada nopții se fac curse doar pentru TIR-uri.
„De la ora șase dimineață până seara mergem când se umple bacul. Nu mai așteptăm să treacă 90 de minute. Asta până seara până pe la 21.00-22.00. După această oră, în Ucraina nu se mai poate circula, așa că traficul este mai redus”, ne-au spus reprezentanții Navrom Bac, firma care operează vasul cu care se realizează trecerea Dunării dintre cele două state.
Întregul articol poate fi citit aici
