Italienilor de la Mantovani li se refuză lucrări în Italia, din cauza corupției, dar li se dau contracte în România.
30 de milioane de euro. Atât plătește Administrația Porturilor Maritime pentru dragarea Portului Constanța. Banii ajung în conturile unei controversate firme din Italia, Mantovani, dar și ale unui grup de firme din România ai căror patroni s-au intersectat cu cazuri celebre de corupție, dar mai ales cu politicienii autohtoni, informează jurnaliștii de la Newsweek.ro
Fostul președinte al italienilor de la Mantovani, Piergiorgio Baita a fost implicat în scandalul de corupție „Mose“, care a culminat cu arestarea lui Giorgio Orsoni, primarul orașului italian Veneția.
Chinezii și olandezii, out
Compania Națională Administrația Porturilor Maritime Constanța a anunțat la începutul lunii aprilie a.c. că vrea să „modernizeze infrastructura portuară prin asigurarea creșterii adâncimilor șenalelor și bazinelor și a siguranței navigației în Portul Constanța“.
Estimarea inițială a costurilor lucrărilor a fost de aproximativ 162 de milioane de lei. La licitație s-au înscris 18 firme, dar au depus documentația doar trei: China Communications Construction Company Limited, Envisan NV și asocierea dintre Imprezia di Contruzioni Ing. E. Mantovani SPA și Consal Trade SRL. Primele două oferte au fost respinse, deci contractul a fost adjudecat de italienii de la Mantovani pentru suma de 139,3 milioane de lei, fără TVA. Adică în jur de 30 milioane de euro.
La solicitarea Newsweek România, directorul general al Administrației Porturilor Maritime, Nicolae Dan Tivilichi, a precizat că proiectul este finanțat prin Programul Operațional Infrastructură Mare POIM 2014-2020, „Axa Prioritară 1 Îmbunătățirea mobilității prin dezvoltarea rețelei TEN-T și a transportului cu metroul Obiectivul Specific 1.3 Creșterea gradului de utilizare a căilor navigabile și a porturilor situate pe rețeaua TEN-T centrală, și bugetul de stat“. Pe scurt, din bani europeni, cu confinanțare asigurată de la bugetul de stat.
Citiți AICI continuarea
