Skip to content
Economie

Noile divizii ale Renault Group, anunțate oficial. Ce se întâmplă cu Dacia și celelalte mărci ale grupului

dacia.ro

Renault a dat publicității detaliile creării noilor structuri ale grupului, despre care spune că este al treilea capitol al planului Renaulution, numit „Revolution”. Conform acestui plan, Renault urmărește „concentrarea resurselor sale asupra lanțurilor de valoare generate de transformarea industriei auto și a mobilității: vehicule electrice (EV), software, noi servicii de mobilitate, economie circulară, alături de vehiculele termice și hibride”.

La scurt timp după anunțarea creării noii companii de motoare împreună cu Geely, Renault a anunțat și noua organizare a grupului pe entități, care „va permite Renault Group să capteze valoare din ansamblul noilor surse de profit „profit pools” (pe care sursele externe le estimează la circa 220 miliarde de euro în 2030 față de 110 miliarde în prezent)”, informează profit.ro.

Renault explică această împărțire spunâns că a fost făcută „pentru a profita de oportunitățile existente pe aceste piețe și pentru a se adapta la mediul actual”.

Marca Dacia va rămâne o unitate de business distinctă, despre care Renault spune că are un model de business unic, bazat pe „combinația câștigătoare a următoarelor componente principale”:

O inginerie centrată pe design-to-cost (eficiența costului) care oferă deja un avantaj de cost solid, exprimat în două cifre.

O bază industrială și de aprovizionare cu costuri de referință competitive.

Un model de distribuție de tip „asset-light” care asigură un nivel de cost comparabil cu un model de agenție.

85 % din vânzări către clienți particulari.

Ca urmare a acestor factori, Dacia generează deja o marjă operațională de peste 10 % și are ambiția de a ajunge la 15 % în 2030. Pentru aceasta, Dacia, în prezent lider în segmentul B, va aborda, cu îndrăzneală, segmentul superior. După Jogger în acest an, Dacia Bigster va concretiza această evoluție a mărcii către segmentul C, evoluție care va fi consolidată ulterior de alte două modele și care va permite dublarea perimetrului sursă de profit (profit pool). În paralel, Dacia va continua să își reducă costurile și va beneficia de dublarea volumelor platformei CMF-B globale care va atinge (pentru toate mărcile grupului) 2 milioane de unități la orizontul anului 2030.

Dacia va contribui la reinventarea lanțului de valoare termic datorită cooperării cu proiectul „Horse” în dezvoltarea de motorizări revoluționare adaptate pentru carburanți alternativi și sintetici. Dacia își va electrifica treptat gama din Europa fiind un pionier al soluțiilor electrice accesibile.

Citește articolul integral AICI. 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *