Skip to content
Educație

O elevă de clasa a 7-a din Capitală vine cu o inițiativă pentru îmbunătățirea sistemului de învățământ online: Mini Reforma Hybrid

Inquam Photos / Octav Ganea

Maria Butaru, elevă în clasa a 7-a a Scolii Gen nr. 178 din București, a venit cu o inițiativă pentru îmbunătățirea sistemului de învățământ online. Ideile elevei au prins forma unei petiții pe care le-a trimis-o ulterior colegilor să o citească și să o semneze, dacă sunt de acord.

Ea, a adăugat la începutul petiției un cheapeau care s-a dovedit premonitoriu: ”În ultimii 30 de ani mentalitatea a rămas aceeași în ceea ce privește educația. Nu credeți că asta spune mult despre sistemul de învățământ din România?”

Iată ce conține propunerea Mariei.

„MINI REFORMA HYBRID

1. SCOPUL:

Scopul acestei petitii, acestei informari, este de a aduce la cunostiinta domnilor si doamnelor profesoare si implicit directiunii, ca exista lucruri care ar putea fi imbunatatite la acest sistem de invatare, adoptat din cauza pandemiei de COVID-19.

Ni se pare firesc sa avem si noi, elevii un punct de vedere, un feedback, care sa fie luat in considerare in egala masura cu cel al profesorilor si al conducerii. Noi beneficiem de tot acest sistem, iar cel mai important lucru ni se pare sa fie cat mai eficient, cat mai adaptat la nevoia noastra de a lucra online in saptamana de rotatie.

Care ar fi problemele?

A. Faptul ca nu suntem anuntati in timp util daca orele se fac pe classroom sau meet.

B. Decalarea orelor in pauze, acestea neramanand fixe, de 50 de minute, asa cum sunt anuntate.

C. Orele care functioneaza pe sistenul: „Profesorul dicteaza, noi scriem”, sunt ore care ar putea fi facute in clasroom, deoarece exista anumite „dificultati tehnice”. Nu se aude, nu se vede, ora este bruiata, iar asta duce la nefunctionarea optima a orelor pentru ca cei din online nu inteleg ce se vorbeste, scrie, si ajung sa scrie dupa ora, inainte de a face tema, tot ce a fost scris in clasa. Nu vedem rostul unor ore in care profesorul incepe un meet, si se citesc niste lucruri din manuale, sau se explica niste lucruri care ar putea fi puse intr-o prezentare ppt, un document word, etc., atata timp cat oricum nu se intelege ce se vorbeste in clasa.

D. Profesorii au responsabilitatea sa se organizeze in asa fel incat sa nu fie necesar sa stam cate 6-7 ore online. Trebuie luat in calcul si timpul pe care il petrecem rezolvand teme.

i. nu negam necesitatea materiei, ci a felului in care se organizeaza orele meet sau classroom.

2. ESTE NECESAR MEET-UL, INTR-ADEVAR.

· Este necesar la materiile de examen, la materiile ce tin de „profilul” clasei, (daca este intensiv engleza sau nu), ar putea fi facut si la celelalte materii prin rotatie, spre exemplu.

· Meet-ul ar trebui sa fie facut cu conditia ca profesorul sa se intereseze constant daca cei de acasa vad, inteleg, aud, sau trebuie reluate anumite lucruri cand vin la scoala.

· Spre exemplu, ora de engleza este desfasurata in regula, deoarece este prezentat ecranul de pe care ar trebui sa citim, si nu este problema tablei care nu se vede, pentru ca, ora nu se bazeaza atat de mult pe scris, cat pe rezolvat exercitii si aprofundarea materiei.

· Si implicit si orele de matematica si romana, deoarece profesorii se intereseaza daca am inteles pe deplin ce au spus in clasa.

! ATENTIE !

Aceasta petitie nu trebuie luata ca o modalitate de a ofensa vreun profesor/ profesoara, ci doar de a incerca sa ne facem inteles punctul de vedere. Speram sa tineti cont de el, deoarece ineficienta sistemului actual hybrid, va crea niste glouri care vor avea un mare impact mai incolo, la examene.”

Petiția poate fi consultată AICI

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *