Skip to content
Europa

POLITICO: Eforturile Germaniei de a salva motorul cu combustie câștigă aliați

David Hecker/AFP via Getty Images

Miniștrii Transporturilor din Cehia, Germania și Italia intenționează să se întâlnească la începutul săptămânii viitoare la Bruxelles cu omologii lor pentru a găsi o modalitate de a salva motoarele cu ardere internă de la o interdicție a Uniunii Europene, stabilită pentru 2035, au declarat doi diplomați pentru POLITICO.

Germania – susținută de Italia, Polonia și Bulgaria – a blocat aprobarea finală a unei legi care prevede ca, începând cu 2035 în interiorul Uniunii Europene să poată fi vândute doar autoturisme și camionete cu emisii zero. Berlinul vrea ca mai întâi Comisia Europeană să permită trecerea la combustibilii sintetici, cunoscuți sub numele de e-carburanți, dar această blocadă duce la întrebări ample cu privire la efectul acestei măsuri.

Întâlnirea unui grup de miniștri ai Transporturilor ar trebui să ajute la stabilirea unei poziții comune cu privire la standardele de emisii non-CO2 Euro 7 ale Comisiei – o măsură separată care se ocupă de chestiunea emisiilor de monoxid de carbon și de poluarea produsă de frâne – a declarat un diplomat din cadrul misiunii cehe la Uniunea Europeană.

La discuție vor participa ministrul german al Transporturilor, Volker Wissing, omologul său ceh, Martin Kupka și ministrul italian al Transporturilor, Matteo Salvini.

Pe lângă discuțiile generale despre emisiile auto, reuniunea va aborda și limita de timp, respectiv anul 2035. Un oficial guvernamental german a declarat că planul este de a stabili o viziune comună asupra mandatului de emisii zero pentru autoturisme și camionete între cele trei țări, în timp util pentru a se ajunge la un acord înainte de reuniunea de la începutul săptămânii viitoare.

Miniștrii din Franța, Spania, Polonia, Ungaria, Slovacia, Portugalia, România, Slovenia și Finlanda au fost, de asemenea, invitați la reuniune, a declarat oficialul ceh.

Toate țările și-au exprimat la un moment dat îngrijorarea cu privire la planurile de a stabili o interdicție totală a vânzărilor de noi vehicule poluante – ceea ce, în esență, va forța industria auto de pe continent să treacă la vehicule electrice.

Lista exclude țări precum Olanda, Suedia, Belgia, Belgia, Danemarca, Luxemburg, Austria și Irlanda, care susțin eliminarea treptată din 2035.

Germania, Italia, Polonia și Bulgaria formează deja o minoritate de blocare, împiedicând adoptarea finală a măsurii 2035, care ar fi trebuit să fie semnată marți de miniștrii Uniunii Europene. Acest vot a fost amânat acum de președinția suedeză a Consiliului.

În cazul în care alianța condusă de Germania se va extinde, acest lucru ar putea crea probleme pentru legislația privind interzicerea vânzărilor de noi autoturisme echipate cu motoare pe ardere internă, care reprezintă o parte esențială a eforturilor Uniunii de reducere a emisiilor de gaze cu efect de seră generate de transporturi.

Această ezitare de ultim moment a Germaniei – provocată de diferențele de opinie din cadrul coaliției de guvernare, deoarece Partidul Liber Democrat (Freie Demokratische Partei, FPD) a transformat salvarea motorului cu combustie internă într-o problemă politică – este neobișnuită într-o etapă avansată a procesului legislativ, potrivit politico.

 

 

 

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *