Skip to content
Politică

Poșta reacționează telegrafic la acuzațiile Curții de Conturi. DOCUMENT cu 3 copy-paste-uri EXCLUSIV

gandul.info

Redacția PSnews.ro vă prezintă marți continuarea investigației începute săptămâna trecută, vizând neregulile semnalate de către Curtea de Conturi (CC) la Compania Națională Poșta Română (CNPR) în timpul anului 2016.

DETALII AICI: Curtea de Conturi acuză Poșta de cheltuieli inutile. Cum se apără un ex-ministru tehnocrat EXCLUSIV

Înainte de a publica articolul de mai sus, am trimis (pe 26 februarie) o solicitare în baza Legii nr. 544/2001 (privind liberul acces la informațiile de interes public) către biroul de presă al Poștei Române, pentru a ne oferi un punct de vedere în legătură cu acuzațiile formulate de către Curtea de Conturi. Pe 2 martie (la o zi după apariția materialului), CNPR ne-a răspuns, destul de telegrafic, repetând unele paragrafe, așa cum puteți vedea mai jos.

În linii mari, principala idee comună tuturor răspunsurilor este aceea că Poșta a demarat controale interne și că le va cere socoteală celor găsiți vinovați. Cealaltă idee care se desprinde dintr-unele răspunsuri este că aceeași CNPR s-a arătat nemulțumită de unele concluzii ale Curții de Conturi și, în consecință, le-a atacat în contencios administrativ.

Concret: am dorit să știm ce măsuri luase deja sau ce măsuri urma să ia Poșta Română în legătură cu:

– intabularea eronată în proprietatea CNPR a unor bunuri, proprietate publică a statului, apoi transformarea lor în garanții imobiliare când Poșta a luat credit de la diverse bănci comerciale;

– acordarea unor bonusuri, contrar prevederilor OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (237 mii lei);

– drepturi salariale pentru persoane care au calitatea de angajați ai Companiei, dar care au desfășurat activități în interesul MCSI, fără încheierea unor documente de delegare/detașare între CNPR și MCSI;

– sumele cheltuite pe servicii juridice externalizate aparent inutil;

– tentativa eșuată de valorificare a unor autovehicule scoase din exploatare

– organizarea unor evenimente în urma cărora diverși angajați ai Poștei Române nu și-au îndeplinit obligațiile.

 

Redăm acum răspunsurile CNPR (am colorat pasajele care se repetă):

Ca urmare a solicitării dumneavoastră, înregistrată la Compania Naţională Poşta Română, în data de 26.02.2018, vă transmitem, mai jos, răspunsurile la intrebări:

1. intabularea eronată în proprietatea CNPR a unor bunuri, proprietate publică a statului, apoi transformarea lor în garanții imobiliare când Poșta a luat credit de la diverse bănci comerciale;

Compania Naţională Poşta Română a considerat lipsit de fundament juridic modul în care Curtea de Conturi a abordat problematica patrimoniului imobiliar al companiei, aşa cum acest patrimoniu a fost avut în vedere de auditorii externi. Poşta Română a atacat în contencios administrativ decizia Curţii de Conturi şi, până în acest moment, nu a fost stabilit un termen de judecată în dosar.

2. acordarea unor bonusuri, contrar prevederilor OUG nr. 109/2011 privind guvernanța corporativă a întreprinderilor publice (237 mii lei);

Independent de modul în care Poşta Română a decis să atace în contencios admnistrativ decizia Curţii de Conturi, concluziile auditorilor în ceea ce priveşte problematica bonusurilor pe care compania le-a plătit în baza legislaţiei privind guvernanţa corporativă a intreprinderilor publice, urmează să fie valorificate pe cale judiciară împotriva persoanelor indicate ca fiind vinovate de către Curtea de Conturi.

3. drepturi salariale pentru persoane care au calitatea de angajați ai Companiei, dar care au desfășurat activități în interesul MCSI, fără încheierea unor documente de delegare/detașare între CNPR și MCSI;

La nivelul companiei, a fost iniţiat un control intern pentru stabilirea unui prejudiciu şi identificarea persoanelor vinovate. La finalul activităţii de control, documentaţia va fi valorificată potrivit legislaţiei aplicabile, iar compania se va îndrepta impotriva celor găsiţi vinovaţi, pentru recuperarea prejudiciului.

4. sumele cheltuite pe servicii juridice externalizate aparent inutil;

Independent de modul în care Poşta Română a decis să atace în contencios admnistrativ decizia Curţii de Conturi, concluziile auditorilor în ceea ce priveşte problematica sumelor pe care compania le-a plătit pentru serviciile juridice externalizate, urmează sa fie valorificate pe cale judiciară impotriva persoanelor indicate ca fiind vinovate de către Curtea de Conturi.

Menţionăm că în anul 2015, Direcţia Juridică şi Reglementări a transmis două note către Directorul General al companiei, care specificau în mod clar şi expres faptul că Poşta Română poate susţine cu resursele proprii activităţile juridice, fără a fi nevoie de consultanţă şi asistenţă juridică externă. În prezent, Poşta Română nu are nici un contract activ de asistenţă juridică, din raţiunile susmenţionate.

5. tentativa eșuată de valorificare a unor autovehicule scoase din exploatare

La nivelul companiei, a fost iniţiat un control intern pentru stabilirea unui prejudiciu şi identificarea persoanelor vinovate. La finalul activităţii de control, documentaţia va fi valorificată potrivit legislaţiei aplicabile, iar compania se va îndrepta impotriva celor găsiţi vinovaţi, pentru recuperarea prejudiciului.

6. organizarea unor evenimente în urma cărora diverși angajați ai Poștei Române nu și-au îndeplinit obligațiile.

La nivelul companiei, a fost iniţiat un control intern pentru stabilirea unui prejudiciu şi identificarea persoanelor vinovate. La finalul activităţii de control, documentaţia va fi valorificată potrivit legislaţiei aplicabile, iar compania se va îndrepta impotriva celor găsiţi vinovaţi, pentru recuperarea prejudiciului”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *