Skip to content
Politică

Poșta Română, profit de 3,5 milioane euro 

 

Poșta Română anunță un profit în primele șase luni din 2016, chiar dacă se confruntă cu mai multe probleme financiare. Compania are un profit de 15,8 milioane de lei (3,5 milioane de euro), în creștere cu 2,5% față de primele șase luni din 2015.

Poșta Română precizează ca a inregistrat cresteri la majoritatea serviciilor, insa migrarea clientilor spre plata facturilor prin banci sau prin alte mijloace electronice au dus la o scadere usoara a veniturilor, cu 0,4% fata de aceeasi perioada din 2015, pana la 562 milioane de lei, transmite hotnews.ro.

Alexandru Petrescu, directorul general al Poștei Române, a vorbit despre problemele cu care se confruntă compania:

„In conditiile unor resurse financiare limitate si a unei concurente in crestere, Posta Romana a reusit sa securizeze veniturile pe principalele categorii de servicii. Lansarea unor produse inovative ca PostCollect, transferul de bani online sau imbunatatirea modalitatilor de furnizare a serviciilor pe segmentul de coletarie au influentat pozitiv cifra de afaceri a companiei. Pe de alta parte, lipsa investitiilor in tehnologie, cheltuielile fara cap si risipa din trecut au afectat segmente precum incasarea de facturi. Nu ne mai permitem ca tot profitul obtinut sa mearga spre plata datoriilor istorice. Orice disponibilitate financiara a companiei trebuie canalizata spre investitii corect fundamentate, care sa asigure un profit sigur si consistent pentru operatorul national de servicii postale”.

 

1 comentariu la “Poșta Română, profit de 3,5 milioane euro 

  1. S-au grăbit să anunțe profitul pe primele 6 luni. Așa a fost și anul trecut pe primele 6 luni: mare profit, dar anul s-a încheiat cu pierdere. Nu vorbește niciunul de scăderea cifrei de afaceri (reprezentând „suma veniturilor aferente bunurilor livrate, lucrărilor executate, serviciilor prestate, precum și a altor venituri din exploatare, mai puțin rabaturile, remizele și alte reduceri acordate clienților”) pe anul trecut cu 46.832. 036 lei (4,16%) față de 2014 și cu 186.139.901 lei (14,715%) față de anul 2011 (an la care directorului Petrescu îi place să se raporteze ca la cel mai negru din istoria poștei, din cauza pierderilor mari înregistrate). Nu se vorbește nici de creșterea datoriilor comerciale – furnizori cu 10.582.391 lei ori cu 7.956.843 lei a altor datorii (inclusiv datoriile fiscale și datoriile privind asigurările sociale) – cf. bilanțului la 31 decembrie 2015. Revenind la profitul pe care Poșta îl realizează sistematic și care crește precum Făt-Frumos din poveste dacă ne uităm la aburelile directorului Petrescu, normal ar fi ca el să folosească în primul rând pentru creșterea activității, ceea ce ar însemna aport de personal și nu concedieri colective. Diavolul zace în detalii: este prezentat cu mult fast profitul (adică avantajul bănesc obținut din desfășurarea activității), abătându-se atenția de la scăderea sistematică a volumului afacerilor (care se reflectă în cifra de afaceri). Mai sunt și alte minciuni și manipulări ale acestui director și ale echipei sale – dezvăluite în mod pertinent și în detaliu de Daniel Uliță – la care, din câte se vede, nu ia nimeni aminte, fiindcă nimănui nu-i pasă.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *