Skip to content
București

Primarul Capitalei are o idee: Până vă obișnuiți cu banda unică, lăsați mașina la periferie!

libertatea.ro

Haosul din traficul bucureștean, declanșat de lucrările la realizarea benzilor unice de transport pe unele artere rutiere importante din Capitală, nu a convins-o pe Gabriela Firea să renunțe la implementarea acestui proiect.

În schimb, primarul general al Bucureștiului încearcă să găsească o scuză în fața șoferilor prinși în ambuteiajele de luni dimineață și afirmă, într-o postare pe pe pagina personală de Facebook, că experiența trăită la început de săptrămână nu a fost decât „un test”.

„Urmare a testului realizat în această dimineață au fost identificate punctele nevralgice ale benzii unice pentru circulația transportului public, iar proiectul va fi implementat imediat după încheierea cursurilor școlare. Până atunci se va circula fără restricții, ca și până acum, pe tronsonul Băneasa – Piața Charles de Gaulle”, afirmă Firea.

Edilul-șef al Capitalei susține că lucrările vor fi reluate în forță, odată cu începerea vacanței școlare, benzile unice vor fi implementate pe următoarele artere:
– Soseaua București – Ploiesti;
– sos. Kiseleff până la Arcul de Triumf (pe ambele sensuri);
– bd. Constantin Prezan (pe ambele sensuri);
– Calea Dorobanți – între Piața Dorobanți și bd. Dacia (pe ambele sensuri);
– Calea Dorobanți (sensul spre centru) între bd. Dacia și Piața Lahovari;
– Str. George Enescu – între Piața Lahovari și bd. Magheru;
– Bd. Magheru (sens spre periferie) între C.A. Rosetti și Piața Romană;
– Bd. Magheru (sens spre centru) între Piața Romană și str. George Enescu.

Mai mult, Gabriela Firea a venit și cu o idee de avarie pentru șoferii care fac naveta între zonele din nordul Capitalei și centrul orașului.

„Am solicitat Direcțiilor din cadrul Primăriei Capitalei, ca măsură provizorie, să identifice terenuri la intrările în Capitală, (la capătul tramvaiului 21 și în zona Băneasa) unde cetățenii din Ilfov, care lucrează în București, să-și poată lăsa mașinile pentru a folosi mijloacele de transport în comun. Această măsura se va lua până în momentul în care se construiesc parcările de tip park & ride”, spune primarul general.

Inițiativa sa se bazeză pe mai multe studii de mobilitate, care arată că „implementarea benzilor unice generează o creștere cu 20% a vitezei de deplasare a autobuzelor și o diminuare cu până la 25% a timpilor de așteptare în stații, iar costurile de operare ale RATB se diminuează semnificativ”.

După începerea lucrărilor la banda unică de circulație destinată mijloacelor în comun, Firea s-a treszit luată peste picior și de eurpoparlamentarii din partid, Ioan Mircea Pascu aruncând un comentariu sec: „E haos!”.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *