Skip to content
Societate

Raport Comisia Europeană: România rămâne țara UE cu cel mai mare număr de decese cauzate de accidentele rutiere 

romaniajournal.ro

19.900 de persoane au fost ucise pe drumurile din UE anul trecut, conform cifrelor finale privind decesele cauzate de accidente rutiere pentru 2021, cele mai multe dintre decese la un milion de locuitori înregistrându-se în România și Bulgaria, relevă Comisia Europeană.

Potrivit unui comunicat al instituției, cifrele sunt anunțate deoarece Comisia găzduiește anual Premiile de excelență în domeniul siguranței, prin care sunt recompensate proiectele inovatoare în materie de siguranță rutieră din întreaga Europă.

Cifrele din acest an anunță o creștere de 6 % față de 2020. Creșterea a urmat unei scăderi anuale fără precedent, de 17 % între 2019 și 2020, puternic influențată de scăderea nivelurilor de trafic din cauza restricțiilor de deplasare impuse în pandemie.

La nivelul UE, în 2021 s-au înregistrat 45 de decese în accidente rutiere la un milion de locuitori (de la 20 per milion în Suedia și 22 per milion în Danemarca, până la 81 per milion în Bulgaria și 92 per milion în România), scrie caleaeuropeana.ro.

Pentru primele șapte luni ale anului 2022, cifrele preliminare indică o creștere medie cu peste 10 % a numărului de decese cauzate de accidente rutiere în comparație cu aceeași perioadă a lui 2021.

UE și-a stabilit un obiectiv de reducere cu 50 % până în 2030 a deceselor în urma accidentelor rutiere – și, pentru prima dată, și a accidentărilor grave. Acest obiectiv a fost stabilit în Planul de acțiune al Comisiei pentru siguranța rutieră și în Cadrul de politică al UE privind siguranța rutieră 2021-2030, care a stabilit, de asemenea, planuri în materie de siguranță rutieră în vederea atingerii obiectivului de zero decese cauzate de accidente rutiere până în 2050 („Viziunea zero”).

În acest scop, au fost definiți indicatori-cheie de performanță pentru vehicule, șosele și acostamente sigure; utilizarea drumurilor în condiții de siguranță, inclusiv limite de viteză sigure, sobrietatea la volan, prevenirea neatenției la volan și utilizarea centurilor de siguranță și a echipamentelor de protecție și asistență rapidă și eficace în urma unui accident.

Siguranța rutieră a fost un element esențial al inițiativelor ale politicii de mobilitate a UE, printre care Strategia pentru o mobilitate durabilă și inteligentă, propunerea Comisiei pentru o revizuire a Regulamentului TEN-T și Cadrul pentru mobilitate urbană.

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *