Pe aeroporturile din România sunt anulate zilnic sau au întârzieri în medie 5-6 zboruri, ceea ce rezultă într-o medie de 500 de români afectați în fiecare zi, a anunțat platforma FlightClaim.ro, care arată că, din zece pasageri români eligibili, în medie doar unul își obține drepturile de la companiile aeriene, iar valoarea totală a compensațiilor la care românii ar avea dreptul anual depășeste 35-40 de milioane de euro.
Conform datelor companiei, peste 1.000 de zboruri cu astfel de probleme au fost înregistrate doar în ultimele nouă luni pe aeroporturile din România, anunță profit.ro.
Aproximativ 180.000 de români sunt afectați în fiecare an de anularea sau întârzierea zborului, arată compania.
”Traficul aerian în România înregistrează record după record, cu un număr de zboruri în creștere. Deja aeroporturile României au peste 20 de milioane de pasageri anual, ceea ce crește presiunea pe angajații aeroporturilor, dar și incidența problemelor de zbor. În fiecare zi în medie 5-6 zboruri care aterizează sau decolează din România au întârzieri de peste trei ore sau sunt anulate”, spun reprezentanții FlightClaim.ro.
Din zece pasageri români eligibili, în medie doar unul își obține drepturile de la companiile aeriene.
”Speriați de birocrație sau de procedura dificilă, doar maxim 10% dintre românii aflați în situația unui zbor cu probleme ajung să își ceară drepturile de la companiile aeriene, iar restul de 90% renunță să solicite compensațiile de 250, 400 sau 600 de euro, în funcție de distanța zborului”, adaugă ei.
Compania olandeză FlightClaim.ro, cu sediul și în România, înregistrează zilnic între 20 și 50 de cereri de compensare de la pasagerii români care doresc să își primească drepturile de la companiile aeriene.
În plus, 4,5 milioane de pasageri au zboruri anulate și întârziate, la nivel european.
”La nivel european, pragul de 1 miliard de pasageri a fost atins încă din anul 2017, dar proporțional cu acesta a crescut și incidența problemelor de zbor. Conform datelor Eurostat, numărul zborurilor cu probleme a crescut în ultimii ani cu aproximativ 40%”, mai arată datele prezentate de companie.
În anul 2018 peste 4,5 milioane de pasageri au fost afectați de anularea sau întârzierea zborurilor, ceea ce se traduce printr-un total al compensațiilor de aproape 2 miliarde de euro. Valoarea medie a compensațiilor per pasager este de 422,85 euro.
Perioada cea mai aglomerată este sezonul de vară și lunile decembrie/ianuarie. ”Cum era de așteptat, perioada cea mai aglomerată din punctul de vedere al cererilor primite de către FlightClaim.ro este sezonul de vară, când companiile aeriene se supra-aglomerează, iar FlightClaim.ro înregistrează și o cerere la fiecare 30 de minute.
Aproximativ 9 din 10 cereri primite de companie sunt solutionate pozitiv, iar pasagerii ajung sa isi primeasca compensatia conform legii”, mai informează compania.
De la începtutul anului și până acum, cele mai multe zboruri anulate au fost în luna ianuarie, când aeroporturile din România au înregistrat peste 180 de zboruri care au întârziat minim trei ore sau au fost complet anulate, dar și luna august, când aproape 170 de zboruri au fost întârziate sau anulate, în special zboruri low-cost sau charter.
De asemenea, o parte dintre zborurile de linie întârziate au produs și pierderea conexiunilor, astfel că tot mai mulți pasageri care zboară către destinații exotice și îndepărtate încep să solicite compensația de 600 euro/persoană. FlightClaim.ro arată că Tarom și companiile aeriene low cost au cele mai multe zboruri întârziate și anulate.
”Cele mai multe zboruri întârziate și anulate au fost înregistrate de compania Tarom, dar și de companiile low cost Wizz Air, Ryanair și Blue Air”, mai arată compania.
Conform datelor FlightClaim.ro, destinațiile cu cele mai frecvente întârzieri sunt Milano, Madrid, Roma, Larnaca și Londra. FlightClaimEU.com este o companie specializată în asistarea pasagerilor cu zboruri întârziate, anulări sau overbooking pentru a obține compensațiile legale de la companiile aeriene.
Compania este prezentă pe piața europeană de trei ani. FlightClaim.ro a obținut până acum compensații pentru peste 40.000 de pasageri din întreaga Europă și pentru peste 10.000 de pasageri din România, fără niciun cost inițial pentru pasagerii afectați, doar pe baza de comision de succes.
FlightClaimEU.com este o companie olandeză fondată de un fost bancher din Olanda, cu afaceri în 16 țări din Europa, parte din grupul de firme Claims Corporation Network, cu activitate în domeniul compensațiilor pentru clienți pe RCA, CASCO și alte tipuri de asigurări.
