Lipsa unei autostrăzi care să lege Piteștiul de Sibiu este un motiv principal pentru care majoritatea companiilor nu vor să-și deschidă puncte de lucru în zona București, iar uzina Dacia este penalizată zi de zi de lipsa infrastructurii rutiere din Argeș și Vâlcea.
Producătorul auto francez Renault şi grupul chinez Geely lucrează la finalizarea unui acord prin care producătorul de petrol Aramco din Arabia Saudită va deveni investitor şi partener, pentru dezvoltarea şi furnizarea de motoare pe combustie şi tehnologie hibridă, au declarat pentru Reuters surse care au dorit să-şi păstreze anonimatul, informează autolatest.ro.
Conform surselor, Aramco a fost implicat în negocieri avansate care vizau preluarea unei participaţii de până la 20% într-o companie înfiinţată de Geely-Renault.
Potrivit unui document pregătit de companii şi consultat de Reuters, acum obiectivul este înfiinţarea, în 2023, a unei firme specializată pe sistemele de propulsie, care să producă anual peste cinci milioane de „motoare hibride şi cu emisii scăzute, precum şi sisteme de transmisii”.
În urma investiţiei Aramco, Renault şi Geely vor deţine fiecare 40% din societatea mixtă, dar condiţiile financiare are tranzacţiei nu au fost încă stabilite, susţin sursele.
Oficialii Renault şi Geely nu au dorit să comenteze informaţia, în timp ce reprezentanţii Aramco nu au răspuns imediat solicitărilor Reuters de a face comentarii.
În mai 2022, Renault anunţase în mod oficial că ia în considerare opţiunea creării a două entităţi separate, una dedicată dezvoltării, producţiei şi vânzării de vehicule electrice, cu sediul în Franţa, şi cealaltă dedicată dezvoltării şi producţiei de motoare şi cutii de viteze termice şi hibride de nouă generaţie E-TECH, care va include operaţiunile din România, Spania, Portugalia, Turcia şi America Latină.
În noiembrie, Renault şi Geely au ajuns la un acord privind lansarea unei societăţi mixte, deţinute în mod egal, care va furniza motoare pe combustie şi tehnologie hibridă brandurilor pe care le deţin, precum şi altor companii auto. Noua entitate va avea 19.000 de angajaţi la 17 fabrici şi trei centre de cercetare-dezvoltare (R&D).
Sursele au declarat că Renault va păstra o participaţie de 40% la “Horse”, în timp ce Geely va deţine tot 40%, iar compania petrolieră restul de 20%.
Dar planul nu este încă finalizat şi nu va include Nissan, în pofida propunerii Renault de a participa la tranzacţie, un nou indiciu al divergenţelor dintre partenerii de alianţă, susţin sursele.
