Profesoara de limba și literatura română Cristina Tunegaru reacționează la sistemul hibrid de învățământ al Ministerului Educației pe perioada pandemiei de coronavirus, în care o parte dintre elevi vor merge la școală, iar alții vor învăța online, prin rotație.
”Eu în continuare nu cred că acest scenariu hibrid este cel bun. Am înțeles că doamna ministru (Monica Anisie, ministrul Educației – n.r.) afirmă că este cel mai bun, însă, nu știu pentru cine este cel mai bun.
Din punctul meu de vedere, sistemul ăsta hibrid este ultima variantă la care ne-am putea gândi pentru că avem nevoie de infrastructură la nivel național pe care nu o avem acum. Suntem la fel de puțin pregătiți așa cum eram acum câteva luni.
Aceiași copii nu au acces la mijloace tehnologice, nu au acces la internet și atunci pentru mulți copii din România, mai ales pentru cei vulnerabili, școala va consta în două săptămâni de prezență fizică la școală și două săptămâni de vacanță.
Cele două săptămâni de școală online vor fi percepute de mulți ca o vacanță în educație, iar lucrul acesta îi va afecta profund pe elevii vulnerabili, pentru că ei vor simți că școală se petrece în etape de școlarizare, scurtă vacanță, școlarizare – vacanță, și îi va îndepărta de școală.
Noi îi vrem pe acești elevi cât mai mult la școală. Noi îi vrem alături de noi, profesorii și colegii lor, să-i integrăm într-un ritm de astă educațional”, spune profesoara.
Deși mai este foarte puțin timp până când va începe noul an școlar, încă nu s-a luat nicio decizie concretă.
”Noi nu știm, la 4 luni și mai mult de când am suspendat școala în luna martie, ce s-a făcut în acestă perioadă, ce nevoi au profesorii, ce nevoi au familiile, ce nevoi au părinții”, a adăugă Tunegaru.
Deși Ministerul Educației a început pregătirea unor tablete care urmează distribuite în țară, ”nu se știe dacă numărul acesta corespunde cu nevoile din teren, pentru că în acest moment pur și simplu nu știm, e o nebuloasă totală în ceea ce privește școala online din România”.
”Nici nu e vorba doar de tablete sau de laptopuri, e vorba de conexiune la internet, ce faci cu o tabletă fără internet? Stai și te uiți la dânsa. Ai nevoie de un abonament plătit, dacă părinții tăi nu își permit să plătească un abonament la internet sau, nu există în zona ta, atunci ai primit tableta aceea doar așa, ca un funcționar să bifeze o tabletă”, punctează profesoara.
De asemenea, aceasta insistă spunând că modul în care se va desfășura activitatea după începerea școlii nu se poate decide la București pentru toate școlile din România, ci că ”e nevoie de o decizie locală”.
Pandemia nu a afectat toate localitățile țării și astfel, profesoara spune că nu există motive pentru care ”acei copii să stea acasă și să învețe de la distanță când nu e niciun pericol dacă ei merg la școală și soluția cea mai bună e aceea în care părinții și profesorii din acea școală decid ce e mai bine pentru elevii lor, ce e mai bine pentru situația lor particulară.
”Din punctul meu de vedere trebuie să analizăm situațiile locale. Pentru că, dacă într-o zonă sunt mai multe cazuri, dacă situația e periculoasă putem lua acestă decizie și să ne asigurăm că elevii au acces la cursuri online și că școala depune toate eforturile, dar s-ar putea ca într-o altă localitate în alt județ să nu existe riscul acesta de infectare dacă îi aducem pe copii la școală pentru că nu sunt cazuri în zona aceea”.
Ministrul Educației, Monica Anisie, a declarat în direct la Digi24 că ministerul are în vedere trei scenarii pentru reluarea cursurilor. Aceasta a precizat că decizia finală ar urma să fie luată cât mai repede, după consultarea cu Ministerul Sănătății. Anisie susține că revenirea la școală, în sălile de clasă, trebuie să se facă atunci când elevii se vor simți în siguranță.
