Știați că mentenanța metroului bucureștean costă mai mult decât la Londra și Shanghai? Scăderea numărului de curse din ultima perioadă este cauzată tocmai de datoriile pe care Metrorex le are către compania care asigură service-ul, fără a cărei aviz niciun tren nu poate, conform legii, să plece din stație. Bucureștenii simt deja efectele acestor întârzieri, iar specialiștii în transport spun că adevăratele neplăceri urmează din toamnă.
Luni dimineața, de la 8:00 și până la 9:30, trenurile metroului bucureștean au circulat cu diferențe de minimum 10 minute între ele pe linia Berceni-Pipera, cea mai aglomerată din Capitală. Iar situația s-a repetat și marți după-amiaza, între 17:30 și 18:30, conform unei monitorizări realizate de Europa Liberă.
De asemenea, călătorii care urcau de la Dristor sau Ștefan cel Mare pentru a ajunge până în Piața Victoriei așteptau și câte 15 minute. Această situație este înregistrată zilnic de la începutul lunii iulie.
„Faptul că vin mai rar trenurile înseamnă automat că se adună mai multă lume în stații și se creează îmbulzeli mari atunci când trenul ajunge într-un final în stație. Eu poate mai mă descurc, uneori cu greu, dar sunt copii care sunt îngrămădiți, dați la o parte”, spune Anca Stancu, care lucrează la o multinațională din zona Aviatorilor.
„Și încă e vară, oamenii sunt în concedii, iar copiii și tinerii nu merg la școală, liceu, universitate. Dacă se păstrează acest ritm al metroului, din 10 sau chiar 15 minute, nu cred că la toamnă se va mai putea circula normal. O să fie imposibil să te mai urci în metrou, dacă nu te îmbrâncești”, mai spune ea.
A fost și mai bine
Singura bilă albă sau măcar gri a transportului din București era, până în această vară, mobilitatea cu trenurile din subteran ce aparțin de Metrorex, companie publică din subordinea Ministerului Transportului.
„Intervalul de succedare de 15 minute anulează complet utilitatea metroului într-un oraș precum București și contravine fundamental scopului de existență a rețelelor de metrou. Respectiv scopul de a fi cel mai rapid, eficient și predictibil mod de transport din interiorul spațiului urban. Din acest motiv, intervalul de succedare de 15 minute între trenurile de metrou este un act de sabotaj direct a rețelei de metrou din București”, explică Mihai Alexandru Crăciun, expert în domeniul transporturilor.
Citește articolul integral AICI.
