Sindicatele din învățământ au programată o întâlnire cu premierul Mihai Tudose în care vor prezenta o serie de revendicări în privința creșterii salariale anunțate de guvern, dar și unele măsuri de reformă în sistemul educațional românesc.
Dascălii reclamă atât faptul că mult trâmbițata creștere salarială nu se va resimți în buzunarul angajților din sistem, ca urmare a schimbării modului de impozitare, dar și faptul că programa școlară actuală este ruptă de realitatea de pe piața muncii.
„Elevii nu sunt pregătiţi să facă faţă provocărilor din plan profesional şi nici măcar pentru a-şi gestiona singuri viaţa. Din cauza programelor, sistemul de educaţie este axat pe partea teoretică, mai puţin practică, iar programul elevilor este sufocant, încetinind dezvoltarea acestora. În opinia noastră, programele şcolare trebuie să fie regândite din temelii; ele trebuie adaptate la cerinţele reale ale pieţei muncii”, spun sindicaliștii, conform news.ro.
Subfinanțarea sistemului aruncă școala românească într-un secol trecut, se mai plâng dascălii. Premierul Tudose va trebui să răspundă și nemulțumirii acestora legată de faptul că, după trecerea impozitului pe venit la angajat, creșterea salariala de 50% acordată în sistemul educațional, nu va fi resimțită de către cadrele didactice.
Sindicaliștii sunt nemulțumiți și de nivelul ensiilor din sistem, unde media este de 1.000 de lei, în vreme ce alte categorii de bugetari ating un nivel mediu al pensiei de 3.000 lei.
Federația Sindicatelor Libere din Învățământ cere și renunțarea la costul standard pe elev, considerând că acest tarif este nejustificat, atâta vreme cât este dictat se face prin hotărâre de guvern, la propunerea Ministerului Educaţiei, în funcţie de cuantumul cheltuielilor de personal stabilit de Ministerul Finanţelor Publice pentru salariaţii din învăţământ şi aprobat de Parlamentul României.
Liderii grupărilor sindicale amenință și cu declanșarea unor măsuri ample de protest, în cazul în care primul ministru nu va identifica rapid soluții la problemele sesizate de ei.
