UPDATE 9 iunie, 17:25
Redăm mai jos dreptul la replică pe care l-am primit vineri de la Primăria Municipiului București (PMB):
„Titlul articolului este tendentios si nefundamentat, fiind menit sa genereze confuzie, ceea ce este de natura sa aduca prejudicii de imagine atat PMB, cat si Primarului General.
Clubul Sportiv Municipal Bucuresti are, in baza Hotararii Consiliului General al Capitalei, o sectie de yachting, pentru care insa nu intentioneaza sa achizitioneze niciun «yacht». La o minima documentare (DEX-ul de exemplu) – se poate constata ca acest tip de ambarcatiune este folosita pentru calatorii de agrement si nu pentru competitii sportive. Yachtingul este o disciplina olimpica, pentru practicarea careia sunt folosite ambarcatiuni de mici dimensiuni, cu vele, si in niciun caz ambarcatiuni de lux.
Mai mult decat atat, ALPAB, la care se face referire in articol, nu a imprumutat niciodata «vaporase de agrement de la IGSU», pentru simplu motiv ca Inspectoratul General pentru Situatii de Urgenta, prin natura activitatii sale, nu are cum sa detina «vaporase de agrement». ALPAB detine propriile vaporase care nu au cum sa fie puse in circulatie pentru public daca «nu indeplinesc toate conditiile pentru o plimbare de agrement» asa cum se afirma in articol, acest fapt reprezentand o incalcare grava a legii. Toate ambarcatiunile ALPAB sunt autorizate si respecta toate normele in vigoare.
Pentru corecta informare a opiniei publice, va solicitam sa faceti mentiunile necesare, prezentand cititorilor dvs. informatii reale si documentate”.
–––––––
ȘTIRE INIȚIALĂ (8 iunie)
Consiliul General al Municipiului București (CGMB) a aprobat mărirea organigramei Clubului Sportiv Municipal cu încă 6 posturi, pentru a face loc personalului a două noi compartimente sportive înființate recent în structura CSM București: kaiac- canoe și yachting.
Fiecare dintre acestea va avea în structura un inspector de specialitate, un antrenor și un expert sportiv, dar va necesita și achiziționarea echipamentului sportiv aferent, chestiune care pare să fi scăpat atenției opozanților din CGMB.
„Înființarea secțiilor am aprobat-o mai demult. Într-adevăr, nu ne-am gândit la dotări. Este o chestiune care ne-a scăpat și nici nu se specifică în propunerea de hotărâre.
Da, nu ne-am gândit că le va trebui și o ambarcațiune, cel puțin, e care să practice acest sport. Nu suntem informați despre multe din cheltuielile care se fac de către unele direcții din subordinea primărie. La Creart, banii curg către diverse concerte fără ca noi să știm ce sume se alocă. Vom depunere o solicitare de informare în acest sens, dar nouă, de obicei, nu ne răspunde”, a precizat consilierul general Roxana Wring.
În funcție de dimensiunea ambarcațiunilor cu vele, de tipul acestora: iaht velier, barcă cu vele, catamaran etc, de vechimea și starea de întreținere prețul unui iaht necesar secției nou înființate la CSM ar putea fi cuprins între 40.000 și 500.000 euro.
O altă variantă ar fi ca noua secție a CSM București să închirieze ambarcațiuni de la Yacht Club București, dar și în aceste condiții costurile ar putea fi exagerate.
Capitala are o salbă de lacuri și zone de pe Dâmbovița unde se pot practica sporturi nautice, deși angajații de la Administraţiei Lacuri, Parcuri şi Agrement Bucureşti se plâng că în loc de iahturi pentru secția nou înființată în cadrul Clubului Sportiv Municipal, Primăria Generală ar fi investit mai bine în vaporașe de agrement moderne.
„Cele de pe lacul Herăstrău sunt luate cu împrumut de pe la IGSU și nici nu îndeplinesc toate condițiile pentru o plimbare de agrement. Public există, încasări s-ar scoate, dar fără investiții într-un ambarcațiuni de croazieră nu se pot face minuni”, comentează unul dintre angajații ALPAB
