Skip to content
Politică

Se cere remanierea ministrului Transporturilor! Ambiția lui Drulă de a bloca linia de metrou până la aeroport l-ar putea costa funcția

Inquam Photos / Ilona Andrei

Ambiția ministrului Transporturilor, Cătălin Drulă, de a bloca linia de metrou până la aeroport l-ar putea costa funcția. După cum a informat PS News, mai multe voci influente din PNL i-au cerut premierului Florin Cîțu să renunțe la USR-istul de la Transporturi, principalul motiv fiind chiar tronsonul de metrou M6, la construirea căruia Drulă vrea să renunțe, deși la negocierile dintre PNL și USRPLUS s-a stabilit că linia Băneasa-Otopeni e bătută în cuie.

Cătălin Drulă a început o adevărată campanie mediatică, folosindu-se chiar de ONG-ul pe care l-a fondat, prin care încercă, neconvingător, să acrediteze ideea că o linie de metrou până la aeroport n-ar fi ”fezabilă economic”.

”S-a concentrat foarte multă energie la Metrorex pe această linie către aeroport. Această linie are multiple probleme de fezabilitate pe care le-a ridicat și Comisia Europeană. Dincolo de centrul comercial Băneasa – stația Tokyo, această linie trece printr-una dintre cele mai puțin dens populate zone ale Capitalei și ale zonei metropolitane București – Ilfov. Dacă am face o hartă cu culori, acea zonă ar fi colorată în nuanțe reci pentru că sunt păduri”, a spus Cătălin Drulă.

Licitațiile pentru M6, în pericol

Marea problemă este că încăpățânarea ministrului ar putea costa România foarte mulți bani, dar și credibilitate. Mai exact, s-ar putea pierde 1,4 miliarde de lei puși la dispoziția României cu ani în urmă de Agenţia Japoneză de Cooperare Internaţională tocmai pentru a lega Capitala de cea mai mare poartă aeriană a țării printr-o linie de metrou.

„Este un împrumut dedicat acestui proiect și care nu poate fi transferat către alte proiecte. Ne exprimăm preocuparea că orice altă întârziere sau anularea a Acordului de împrumut nu va implica doar costuri pentru România, ci va avea impact asupra relației cu Japonia”, avertizează cei de la Padeco într-o scrisoare care a ajuns și pe masa șefului de la Transporturi.

Mai mult, conform programului anual al achizițiilor sectoriale cu finanțare din fonduri nerambursabile aprobat la 3 decembrie 2020 sunt deja prevăzute în 2021 încă 6 licitații pentru construcția Lotului 1.1, dar și a Lotului 1.2 (stația Tokyo – Aeroportul Otopeni) din Magistrala M6. Licitații care au termen calendaristic pentru inițierea procedurii în luna februarie 2021, scrie infrapress.ro.

Conform Programului anual al achizițiilor sectoriale cu finanțare din fonduri neramburasabile pentru 2020, din cele 7 licitații prevăzute pentru construcția M6, doar licitația pentru „proiectare și execuție lucrări structura de rezistenta pentru Lotul 1.1” al M6 a intrat în linie dreaptă. Cu licitația privind proiectarea și execuția de lucrări la structura de rezistenta pentru Lotul 1.2. – respectiv stațiile de metrou de la Mall Băneasa până la Aeroportul Otopeni – deși avea că dată estimată pentru inițierea procedurii decembrie 2020, nu s-a întâmplat nimic.

Într-o situație mult mai incerta se afla celelalte 5 licitații programate pentru anul 2021 pentru Magistrala M6 pentru care a fost stabilită o dată estimativă de inițiere a procedurilor de licitație în luna februarie 2021.

1 comentariu la “Se cere remanierea ministrului Transporturilor! Ambiția lui Drulă de a bloca linia de metrou până la aeroport l-ar putea costa funcția

  1. Drula a anulat contractul modernizarii drumului Baldana Targoviste, principala legatura a orasului Targoviste cu Bucurestiul!

Lasă un răspuns

Adresa ta de email nu va fi publicată. Câmpurile obligatorii sunt marcate cu *